Kennet Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Som topicen sier, når man er så uheldig og kjører bilen sin enten det er i sjøen eller i en elv og man må ut av den, så klarer man jo ikke knuse glasset pga trykket? så man skal sveive ned glasset. Men hvordan fungerer dette når man har eletriske vinduer? for vi vet jo allet at strøm og vann ikke er bestevenner.. Er jo litt ugunstig om alt kortslutter og slutter å fungere og man ikke har sjanse til å få ned rutene! Siter Bilforumet.noSuper ModeratorForumregler!Fin liten HowTo på hvordan bruke et forum Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wibla Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Stikk innom mekonomen eller noen annen bilrekvisita-sjappe og kjøp deg en nødhammer, da er det problemet løst :D Siter - 1988 Mazda 626 2.0i-16 4ws x 1987 Mazda 626 GLX 2.0L Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ideal Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Jeg lurte faktisk på det her om dagen, all den tid dette ble dagsaktuelt etter den ulykka i Tromsø.. Siter "The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994 "Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Det er faktisk ganske vanskelig å sveive vinduet ned også, trykket er ikke så stort (med mindre du synker fort), men det er stor flate som presses inn. Siter • 01 BMW 320Ci • 96 Nissan Primera 1,6 SRi (solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mariu$ Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 så lenge det er færskvann så burte det gå ganske greit Siter Den som arbeider masse gjør masse feil , den som arbeider lite gjør lite feil , den som bare sløver gjør ingen feil , den som ikke gjør feil blir forfremmet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Laaars Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Nødhammer er tingen. Siter '86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt) '90 VW Golf mk2 '82 VW Golf mk1 '83 VW Golf mk1 '86 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Eller så er det bare å vente til hele bilen er under vann,ta et godt magedrag føre dette skjer,for så å bare åpne døra...Når hele bilen er full av vann er det "lett" å åpne døra... Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B.T.i Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Eller så er det bare å vente til hele bilen er under vann,ta et godt magedrag føre dette skjer,for så å bare åpne døra...Når hele bilen er full av vann er det "lett" å åpne døra... Da får du vente lenge:D Sikkert frosset ihjel før bilen er så full av vann at døren er mulig å åpne damndamn Nødhammer er vel det beste ja.. Siter - VW Touran Mk1 TDI - VW Golf Mk3 Variant 8v - VW Golf Mk2 8v Fiend Engineering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
andronix Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Beste er vel egentlig å holde seg på veien :D Siter Ride it like you Stole it [-] -92 Sierra 2.0 Sedan DOHC (tidligere ambassadebil) [x] -82 Sierra 2.0 Coupe [-] -82 Matra Murena 2.2 S [x] -88 Sierra 2.0 Sedan [x] -76 Kadett C 1.2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ottesen Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Eller så er det bare å vente til hele bilen er under vann,ta et godt magedrag føre dette skjer,for så å bare åpne døra...Når hele bilen er full av vann er det "lett" å åpne døra... Visst det er over noen meter dypt, så fungerer det ikke. Trykket bruker for lang tid til å stabilisere se, så da er du død. Hoppe ut så fort som mulig er det beste... (Top Gear tar opp dette også i sesong 3 ep 3) :) Siter 82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper, Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv 96 Mercedes E230 87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ullsokk Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Jepp, det tenkte jeg å på Ottesen. Så den episoden jeg å, og der klarte de ikke å åpne døra før bilen nådde bunnen såvidt jeg husker. Men nødhammer bør vel fungere =) Siter BMW E36 M50 323 turbo 352whp/422wnm @ 1,5bar. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pals Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Nødhammer burde være standardutstyr i biler med el.vinduer. Siter Volvo 444ES -53, MB C180-00 MB SLK200K-09 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddi Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Jepp, det tenkte jeg å på Ottesen. Så den episoden jeg å, og der klarte de ikke å åpne døra før bilen nådde bunnen såvidt jeg husker. Men nødhammer bør vel fungere =) Hadde det ikke vært for at Hamstern hadde hatt dykker i baksetet, med flaske til han, sa han jo at han hadde vært død. og dette var på 5 meters dyp! At el-vinduer og vann ikke er bestevenner er jo et potensielt problem, er vel derfor en del biler leveres med el-vinduer foran og manuelle vinduer bak. At man skal være såpass kald at man klarer å klatre baki for å åpne vinduet, tror jeg ikke er så lett men.... mvh oddi Siter Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :( Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 Tror ikke de slutter å virke så fort... Hvis man ser på nyhetssendinger og lignende fra flomtilfeller og lignende, kan man ofte se biler med vann opp til taket, og nødblinken på. Virker nødblinken, så virker vinduene også. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
twinflower Skrevet Februar 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 1, 2006 så lenge det er færskvann så burte det gå ganske greit Om du insinuerer at batteriet ikke kortslutter i ferskvann så tar du grundig feil. Ferskvann er ikke helt uten frie elektroner det heller, så strømmen vil absolutt kunne forflytte seg fra pol til pol. Det er ikke lenge siden en gjeng på HW.no helte batterivann (kjent for å være destilert og helt uten frie elektroner) i en vanntett PC for å kjøle den. Det tok ikke lang tid før smuss og skitt fra pc'en fikk vannet til å begynne å lede strøm, og kortsluttet noen kretser. Tenk på dette neste gang du skal sette deg i badekaret med TV'en for å vise vennene dine at ferskvann ikke leder strøm. (Dog vil strømmen muligens gå lettere via vannet til sluket enn igjennom kroppen din. Jeg melder meg ikke frivillig til finne ut). Mer on topic, så tror jeg nødhammer er tingen, om man da er åndsklar nok til å få av sikkerhetsbeltet til deg og dama/sønnen/svigermor/Trofast eller Dagros. Siter 1998 BMW 318i 2005 BMW 116i 1995 Ford Mondeo 1991 Mazda 323 1983 Golf Diesel (52hk) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.