Gå til innhold

Kjøp av 97' Vectra! Din erfaring med modellen.

Ranger emnet


Kimh

Anbefalte innlegg

Har nok litt å si hvordan bilen er stelt med også.

jeg har vasket bilen min 1 ganga uken og bonet den 3 til 4 ganger i året men den ruster for d .

 

min opel er en typpisk mandags bil har nesten byttet alt på denne bilen og på kostet over 20,000 kr i rep =( men etter jeg har byttet motor så kommer den seg snart 1 år nå feilfrie .

BMW 525 D  E 61
TOURAN TID
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein Vectra B 99' på vent på meg ved opus. Kan kjøpe den om litt over ein mnd. (den blir brukt som leige bil no, og har blitt kjørt av mange forskjellig folk, grunn til å vere bekymra? uansett... Den har aldri hatt ein eigar :D ...uten om opus seflfølgelig som har tatt godt vare på bilen inkl. service osv.

 

Bilen har blitt kjørt 120 000 og ligger til ein pris på 100 000. Forhandlaren oss imellom sa selfølgelig at det var mulig å få pruta prisen litt :)

 

Så eg lurer self ka eg burde meine å få kjøpt bilen for. Kan selfølgelig slenge med at eg har tenkt å kjøpe meg opel senare, att mange beslekta bruker verkstedet og at eg ser fram til gunstige priser og god service...?

 

Ekstra utstyret er vel verdt å ta med for å vurdere bilens pris nærmare:

 

Takluke/soltak, (aircondition: usikker på det, men takluke er viktigast ;) )

ABS, airbag, alarm, el. just.speil, el. vinduer x 2, EU-godkjent, fjernst./sentrallås, just. ratt, kjørecomputer, kurve/tåkelys, multifunskjons ratt, Nedfellb. baksete, Radio/CD, S./V. hjul, sentrallås, servo, startsperre, utetemp., varmeseter, Blå metallic,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ein Vectra B 99' på vent på meg ved opus. Kan kjøpe den om litt over ein mnd. (den blir brukt som leige bil no, og har blitt kjørt av mange forskjellig folk, grunn til å vere bekymra? uansett... Den har aldri hatt ein eigar :D ...uten om opus seflfølgelig som har tatt godt vare på bilen inkl. service osv.

 

Bilen har blitt kjørt 120 000 og ligger til ein pris på 100 000. Forhandlaren oss imellom sa selfølgelig at det var mulig å få pruta prisen litt :)

 

Så eg lurer self ka eg burde meine å få kjøpt bilen for. Kan selfølgelig slenge med at eg har tenkt å kjøpe meg opel senare, att mange beslekta bruker verkstedet og at eg ser fram til gunstige priser og god service...?

 

Ekstra utstyret er vel verdt å ta med for å vurdere bilens pris nærmare:

 

Takluke/soltak, (aircondition: usikker på det, men takluke er viktigast ;) )

ABS, airbag, alarm, el. just.speil, el. vinduer x 2, EU-godkjent, fjernst./sentrallås, just. ratt, kjørecomputer, kurve/tåkelys, multifunskjons ratt, Nedfellb. baksete, Radio/CD, S./V. hjul, sentrallås, servo, startsperre, utetemp., varmeseter, Blå metallic,

 

Dama ga 80.000 for sin med det samme utstyret. Ikke A/C da... Da hadde den gått 118.000 km. Det ligger en tråd under Vectra forumet om bilen. Ser du har svart på den. Vectrababe sin!

 

Da har du jo noe å sammenligne med i allefall! ;)

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir teit nor folk skriver inn her at de må bytte alle delene på sin bil.

Har jo alt me kosen personen før eller den som har tar vare på an.

Har hatt min vectra 1,8 96 nå i 1 år, 0 probs, utenom det eg har gjort sjøl.

Å eg har 0 rust i hjulbuene, eller over hele bilen gjenerelt.

Så eg vil sej at det e ein kongebil:)

Opel Vectra B

Kilmanjaro avisbudsykkel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir teit nor folk skriver inn her at de må bytte alle delene på sin bil.

Har jo alt me kosen personen før eller den som har tar vare på an.

Har hatt min vectra 1,8 96 nå i 1 år, 0 probs, utenom det eg har gjort sjøl.

Å eg har 0 rust i hjulbuene, eller over hele bilen gjenerelt.

Så eg vil sej at det e ein kongebil:)

 

 

Nå er det slik at endel av de problemen som er nevnt her er ganske vanlige feil på Vectra. Det er jo liksom ikke slik at man klarer å kjøre istykker tomgangsregulatorer o.l.

 

Trådstarter har fått vite om hva som kan være galt på en tilsvarende bil..

Fotobloggen min

78 Golf LS +82 Golf C

07 Passat 1,9 Tdi - 97 Vectra 1.8

x 04 A4 avant 1.8t x 03 A4 avant 2,0 x 98 A4 avant 1,8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det blir teit nor folk skriver inn her at de må bytte alle delene på sin bil.

Har jo alt me kosen personen før eller den som har tar vare på an.

Har hatt min vectra 1,8 96 nå i 1 år, 0 probs, utenom det eg har gjort sjøl.

Å eg har 0 rust i hjulbuene, eller over hele bilen gjenerelt.

Så eg vil sej at det e ein kongebil:)

 

Er 100% einig med deg i det.

 

Nå er det slik at endel av de problemen som er nevnt her er ganske vanlige feil på Vectra. Det er jo liksom ikke slik at man klarer å kjøre istykker tomgangsregulatorer o.l.

 

Trådstarter har fått vite om hva som kan være galt på en tilsvarende bil..

 

Mhm, det har eg. Takk:)

 

Berre sleng med om det skulle vere noke, er fortsatt litt usikker på kor mykje eg bør få prisen pruta ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Jeg har en 97 1,8 som har gått 190 000 km

 

Jeg la akkurat igjen 4500 i foringer bak på min...

 

I sommer bytta jeg hjullager til 1500 spenn... Rett etterpå røyk det noen eksosmanifoldbolter som kosta 3K å fikse...

 

Rett før det gikk oljepumpa til H.?¤(%=¤"

 

ifjor bytta jeg dempere, bremser, litt mer foringer og bremsedeler for en god slump penger...

 

Nå har jeg bare igjen å bytte brekkwire, dempere foran samt hjullagre foran før den er klar for eu... Oj, glemte at jeg også må bytte et endeledd eller to..

 

Og ja, tomgangsstilleren burde også vært bytta... Den koster rett under 2k

 

Rust har jeg ikke mye av, men totalt sett er jeg ikke veldig fornøyd...

 

det kommer jo selvfølgelig an på hvordan bilen er behandlet og hvor den har kjørt. Har den vært ofte brukt på vei til og fra hytta på en hullete grusvei om sommeren og/eller kjørt mye på salte veier om vinteren til og fra jobb, til og fra skole eller generelt. Har det vært en som vet å behandle bilen sin bra eller dårlig og alt det der. Uansett hvilken bil du leter etter, så kan du finne en lada som har mindre feil enn en toyota så lenge forrige eier(e) har behandlet bilen bra.... Jeg kjøpte meg en vectra nå i sommer. Av en fyr som hater ulyd i bilen. Hakke peiling på å skru selv, så han har brukt verksted alle gangene det er en minste lyd i bilen. Burde neste tatt bilde av permen som fulgte med med alle papirene han har sammlet på... Det sier litt at han har tatt vare på bilen. Det som har dukket opp etter at jeg har kjøpt bilen er en foring bak som er slitt. Den ble "fremmkalt" etter at jeg hadde litt stor fart rundt en sving i streetn og traff et ganske stooort hull i bakken med høyre bakhjul. Bilen er kompakt og skikkelig god å kjøre. Vectra B 1.7TD 96 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, den tråden her er old. Kjøpte meg vectra i mai.

Var eit eldre ektepar som hadde hatt den før, litt daukjørt, små lakkskader på fangere, men eller strøken. Vectra B 1,8 97'. Sjølve computer hjernen har streika to ganger etter kjøpet, og det har gått på garanti ellers ingenting. Flott bil med gode kjøre egenskaper :thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skal du kjøpe vectra så kjøp 99 eller nyere..

 

det som er feil på de..

rust i nedre delen av dørene

rust på nedre del av bagasjeromsluke

foringer i bakaksling (spesielt 4 stk koster 236,- pr.stk hos opel)

hjullagre bak (enkle å skifte)

 

 

har hatt 98 og 99 modell vectra og 99 er å anbefale..

er det muligheter så styr unna kombi de lekker inn

 

når det gjelder 98 og 99 modellen så er det forskjellig motor på de

98 modellen bruker mer bensin..

 

begge de bilene jeg har hatt har vært 1.8 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt en Vectra B 97 1,8CD sedan i litt over ett år nu. Kjøpte den fra direktøren på kirkens hus i oslo så den e nåkk velsigna.

Bilen har funka som bare det. Litt rust på bremsekalippere og under hjulbuene men å pendle askim - oslo hver dag på salta veia gjør jo sånt. Måtte til EU-kontroll i sommer å, 0 feil faktisk. Å det va hos NAF. Dem e jo som kjent litt strengere på sånt enn bilverkstedene.

Ga 69000,- for den å den har vært værd hver krone så langt. Skifta no foringer å eksosen ellers problemfri. Billig i drift å.

Henta den som sagt i oslo å hadde 2100km lang vei hjem å teste den på. 0,67 i snitt å vi kjørte ikke sakte akkurat, brukte vell 20 timer, inkl pauser og stopp. Det e vanskelig å holde fartgrensa på E4 gjennom sverige... :P

Fikk rubba, polert å lakkforsegla den profesjonelt i sommer. Opel har bra lakk å plast. Holder sæ utrolig fin i fargen. Og sånne plastdetaljer rundt på bila ellers, e jo som oftest grå etter 4 år, men her e dem enda svart...

Må si meg veldig fornøyd med min Opel Vectra.

Det som åsså e litt arti e jo at bagasjerommet e STORT! Mye større enn hos andre biler i samme klasse.

Nei løp å kjøp sir nu æ. Mye bil for pengene...

2007 Nissan Navara 35"

2009 BMW 320 XDRIVE

1983 Golf 1,5C

X 2008 Polaris RMK Shift 600
X 2006 Volvo S40
X 1996 Ford Mondeo
X 1986 Toyota Landcruiser
X 1996 Opel Vectra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt min 97' Vectra 1.6cd automat(kjedelig, men greit) nå kjørt 150 000, kjøpte den for ett par måneder siden ved 147k så har ikke kjørt så mye, men min erfaring med bilen er for det meste positiv...

har en kjørecomputer som har tatt kveld, klarer såvidt å tyde hva som står på temp måleren... Høres ut som styrekulen er begyndt å gå, er litt suselyd når jeg svinger på rattet... har ikke sjekket bilen så mye for rust, ser noe på høyre bakskjerm, men ikke noe annet spesielt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som min far sa: Omegaen rustet ihjel, men ellers var det aldri noe galt. Vectraen ruster ikke, men alt annet er galt.

 

Vi har en 96mod 2.0 16v. På den røyk oljepumpen, håndbrekket vil bare ikke fungere, tomgangen er ujevn, og vi måtte bytte diverse følere. Syns også den har litt for myke dempere.

 

Men uten disse feilene vi har opplevd, så liker jeg bilen. Vectra ser ganske bra ut, også liker jeg at den er litt tung på både gass og kløtsj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår