Gå til innhold

Tips til trimming av B230FX

Ranger emnet


HuStLaH

Anbefalte innlegg

Har en volvo 240 me B230FX er d noen som har noen tips om trimming til denne motoren? :)

 

 

FX er ikke det LTturbo motor i fra 940?? Isåfall er det chip som hjelper det opptil 200hk, event bytt turbo til t-3 og du har 220, anbefaler også å få et bra eksosanlegg, 2,5" fra turbo og ut bak, var som å ta ut en propp i min 230ET hvertfall, med alt dette er det vel ca 230 ved 0,8bar..

 

Hilsen x-740Tic og x-S70Tic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøp turbo vist du vil hente litt mer hk.

 

vist du ikkje vil gjøre dei ''oprasjonene'' , så kjøper du nytt luftfilter og effektanlegg(hele veien/ m grenrør altså) for bedre gjennomstrømning.

 

går du enda litt lenger og da , så kjøper du ny kam , modif. innsuget , porting og litt anna stasj. chip går og ann , men tvilsomt att du tjener noke spes på det. men det vil nok hjelpe litt!

x - Cagiva Mito 125cc

 

Kommer bil , satser på japse-bil! alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

b230fx har 531topp og vx kam, denne motoren satt i 240 fra 91 til 93.

b230fb derimot har 531 topp og vx3 kam,og satt i 940 fra 91 til 94.

 

Fx motoren har 531 topp std, og VX3 kam om jeg ikke tar feil...

Enkel trim til denne:

-Chip

-Filter

-Eksos

-Kam (F.eks) KG002/003

-Planing av topp

Gir ca 150Hk (136Hk std.) Ikke mye, men litt.

For info se på http://www.kgtrimning.com

Koster dog like mye som en brukt B230FT/FK...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...

Volvo b230Fx er "grom" motoren fra Volvo sin side på sug. Da altså i 200 serien. Det sitter en 531 topp med en VX3 kam, og bosch LH-Jetronic elektronisk insprøytning. Skal man hente ut mer effekt fra denne motoren, er det altså ny kam med høyere grad, planing av topp (høyere kompresjon), og porte ventiler, samt nytt eksos anlegg.. Muligens luftfiler. Når man skal trimme denne motoren, må man være OBS på at har man en kam med for høy grad, vil tomgangen på motoren bli høyere enn normalt, og motoren vil oppføre seg annerledes. Bensinforbruket vil gå opp.

Men med slik trim kan man få alt fra 150-170 hestekrefter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billigere med turbokit... evnt ft/fk motor... åsså da kan du putte på alt det andre stæsjet som er nevnt.. da har du guffe!!! men om du kjøper ft å begge chippene åsså litt justering på wastgate så har du plutselig 300hk:P hehe har en kompis som har en 242 med orginal 230 blokk, 116hk som er påmontert turbo på.. ikke annet er gjort på den. den har rundt 320hk med orginal innmat.. stempelringa har begynt å gi seg nå da men den er under overhaling motoren nå så da blir det bra:P men utrolig hva disse volvomotorene tåler av hjuling altså...!!! skuddsikker!!

Team Low And Slow

- VW Bora 1.6 2000 - Ford Sierra 2.0L

x Mazda 323 1.6 1989 x Volvo 360 B19 1985

x Mercedes 190 2.0 1984 x Audi 80 1.6 1982

x Mazda 626 2.0 1987

Lenke til kommentar
Del på andre sider

billigere med turbokit... evnt ft/fk motor... åsså da kan du putte på alt det andre stæsjet som er nevnt.. da har du guffe!!! men om du kjøper ft å begge chippene åsså litt justering på wastgate så har du plutselig 300hk:P hehe har en kompis som har en 242 med orginal 230 blokk, 116hk som er påmontert turbo på.. ikke annet er gjort på den. den har rundt 320hk med orginal innmat.. stempelringa har begynt å gi seg nå da men den er under overhaling motoren nå så da blir det bra:P men utrolig hva disse volvomotorene tåler av hjuling altså...!!! skuddsikker!!

 

320hk hørtes vel litt mye ut på en orginal 230 innmat? har dokke hatt noe bremsing på denne motoren? trudde rundt 220hk ville vært mer normalt eg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
billigere med turbokit... evnt ft/fk motor... åsså da kan du putte på alt det andre stæsjet som er nevnt.. da har du guffe!!! men om du kjøper ft å begge chippene åsså litt justering på wastgate så har du plutselig 300hk:P hehe har en kompis som har en 242 med orginal 230 blokk, 116hk som er påmontert turbo på.. ikke annet er gjort på den. den har rundt 320hk med orginal innmat.. stempelringa har begynt å gi seg nå da men den er under overhaling motoren nå så da blir det bra:P men utrolig hva disse volvomotorene tåler av hjuling altså...!!! skuddsikker!!

 

å hva har han? 2.3 jetmotor?

har dere bremsepapir?

93' Mr2 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår