Gå til innhold

Golf trøbbel

Ranger emnet


Pozen

Anbefalte innlegg

Trenger litt tips ang. min Golf 2 diesel og automat.

 

Forå gjøre en lang historie kort så har jeg funnet et lite hull i girkassen på bilen min. Virker som det er irret hull i den. Det lekker.

Å bytte kassen i en ny tilsvarer bilens verdi x 3. Vanskelig å få tak i brukt automat kasse. Har i denne forbindelse noen spørsmål,

 

-går det ann å sveise hullet, eller evt. tette det på noen annen måte?

 

-blitt tipset om en brukt automat kasse her på forumet. Denne har vist stått sammen med en 1.8L bensin. Vil denne passe på min bil?

 

-hvor stor jobb er det å bygge om til mauell. Er jo nesten ubegrenset tilgang til manuelle kasser. Men da må det jo monteres ekstra pedal, ny girvelger osv. Høres ut som en stor jobb.

 

Jeg er lite lysten på å kaste en bil som er nylig eu-godkjent og nesten rustfri, derfor er jeg:

 

EKSTREMT TAKKNEMMLIG FOR DE SVARENE JEG FÅR.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mega-Metal har noe kjekt som heter Alu-stick.

2k masse som herder raskt. Vask rent rundt hullet,puss med litt grov smergelpapir, vask igjen og klin på.

Funker som fan, og er gjort på 30min.

 

Hørtes ut som en grei nødløsning ti jeg får orden på denne dritten. Hvem forhandler Mega-Metal?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi kjøper dette direkte fra Mega-Metal.

Husker ikke nr i farten, men kan sjekke.

Dette er ikke en nødløsning, men en permanent reperasjon som holder lengre enn bilen din.

Har som sakt prøvd dette før både på gearkasser, dynamofester og på en fordeler(innfestningen).

 

 

Jeg fant omsider en mailadresse og har fått litt infor fra selger. Minste pakke koster 1150kr. Fristende å prøve! Hva rengjør du med før du legger det på? Rødsprit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår