Gå til innhold

Guide fra A til F/FK/FT

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

hei har nå koblet nøyaktig sånn som det står i tråden.

MAO så er det kun 4 kabler i tillegg til hovedstrøms ledningen som man skal bry seg om:

-tykk rød /gul fra bensinrele til hoved pumpe (monter sikring)

-tynn blå til en eller annen sikring med strøm kun med tenning på hakk 2 (kan kobles sammen med tynn gul/rød)

-tynn Blå/gul Kobles til signal fra tennings lås til starter (merket 50, event kobles den rett på starteren)

-tynn gul/rød fra forvarming lamdasonde til sikring med strøm kun i hakk 2 (kan kobles sammen med den tynne blå)

 

men får fortsatt ikke gnist.. vil jeg ikke få gnist mo sving hjulet står feil?

kan det være kaput svinghujls sensor?

så strømm inn på begge hjærnene.

 

Kobla riktig på coilen? Og den tynne blå som skal til en sikring med tenning på hakk to må også ha strøm når du vrir nøkkelen helt om. Jeg kopla meg inn og tok strøm fra et rele i bilen og der hadde jeg strøm på 2. hakket, men det kutta når jeg vre den helt om og kom tilbake når jeg slapp nøkkelen tilbake til hakk 2. Det er viktig. Er "30" strøm du er ute etter. Det som ødla for meg når jeg skulle starte bilen første gang, og ikke fikk noe knist.

Volvo 850 T-5 94mod

Volvo 244 GL 76mod

Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt

Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil

*Member of Volvo Skrensar Lag*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 502
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

MAO så er det kun 4 kabler i tillegg til hovedstrøms ledningen som man skal bry seg om:

-tykk rød /gul fra bensinrele til hoved pumpe (monter sikring)

-tynn blå til en eller annen sikring med strøm kun med tenning på hakk 2 (kan kobles sammen med tynn gul/rød)

-tynn Blå/gul Kobles til signal fra tennings lås til starter (merket 50, event kobles den rett på starteren)

-tynn gul/rød fra forvarming lamdasonde til sikring med strøm kun i hakk 2 (kan kobles sammen med den tynne blå)

 

OBS: den gule\blå ledningen finnes ikke i alle ledningsnett, da skal den blå ledningen ha strøm på hakk 2 og 3

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er en tykk rød lednig som går fra batteriet ditt med en hvit sikkringsolder på og en 25A sikkring i. tenker det er den lars_b snakker om. you see?

 

edit:

 

her har du bilde også:

 

DSC00261.jpg

 

er dette iorden kan du også prøve og koble + rett fra batteriet til coilen din og se om den starter (gjør den det så stopper ikke bilen før du tar av denne ledningen igjen. detta er bare for og teste. denne skal ha tenningsstrøm) har du forresten skjekket det som falken' nevnte? at den blå ledningen har strøm på hakk 2 og 3?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

940 Mk II Saloon (944) - 2.3 Turbo 08.94-10.98 165HP B230FT & FT4

940 Mk II Estate (945) - 2.3 Turbo 08.94-10.98 165HP B230FT & FT4

 

LH2.4 (Fuel ECU):

 

0 280 000 983

(LH2.4.4 - Volvo p/n: n/a)

 

0 280 000 984 - immobilizer

(LH2.4.4 - Volvo p/n: 8601361, 9125465, 9179343)

0 280 000 962

0 986 262 707 - recon. part

(LH2.4.4 - Volvo p/n: 8601218, 9135591)

 

EZ 116 K (Ignition ECU):

 

0 227 400 207 - EGR, some models only

 

Skal vel egentlig ha 207 boksen, men regner med at det ikke er noe problem.

Les signaturreglene: http://www.bilforumet.no/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår