Gå til innhold

Guide fra A til F/FK/FT

Ranger emnet


lars_b

Anbefalte innlegg

på bildet av lednigsnettet står det til bilens kontakt. hva er de til i og med jeg akal ha det i en 740 og ikke har lik kontakt? temp føler og noe eller?

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 502
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

på bildet av lednigsnettet står det til bilens kontakt. hva er de til i og med jeg akal ha det i en 740 og ikke har lik kontakt? temp føler og noe eller?

 

Oljelampe, vanntemp(instrument), styrestrøm fra tenning, speedosignal, ladelame, starter.

 

Jeg brukte 240 ledningsnett i bilen min, og så koblet jeg meg bare på den koblingsboksen som er under dashen på førersiden på bilen. Er lett å måle seg fram om du har det originale ledningsnettet koblet på.

- Rust never sleeps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

hvordan gjør du med coilledningene når jeg har bygd om fra diesel?

skal jeg ta pluss signal fra bensinrele så den får pluss når pumpa går? funker ikke det tro?

audi a6 1,8t avant 99 bruksbil...volvo 740turbo diesel motorbytte lakk sladdebil nå med b230fk...vw golf3 92 ...fiat ritmo abarth 130tc86 oppussing...volvo 740b230fk,ms2..solgt desverre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

tynn Blå/gul Kobles til signal fra tennings lås til starter (merket 50, event kobles den rett på starteren)

 

Denne ledningen har ikke jeg i mitt ledningsnett, men den skal kanskje bare væra på ledningsnett med 9 pol kontakt? Har 11 pol på mitt ledningsnett og det har ikke denna ledningen

 

Sliter litt med å få gnist også. Har strøm fram til coilen, men ingen gnist på plugga. Har bytta coil og plugger men fortsatt ingen gnist

1998 Volvo 940LT

1979 Volvo 242DL

1986 Volvo 240GL

1975 Volvo 244L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey no he ej kobla ell nette etter ponkt å prikke men får fortsat ikkje gnist, er b230f 91 mod som skal ned i en 86 mod 240

kan d vere svinghjuls sensoren som er goen? og korles finne ut om den er ødelagt?? åå må luftmengde måleren vere til koblet?? for har ikkje den akurat no..hører at bensinrelert klikker når eg slår på tenninga så er vell strøm i nettet, men har ikke kobla til pumpene enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Motorstyringen trigger ikke coilen eller dysene når jeg kinner motoren. Kun når jeg slipper nøkkelen trigges dysene en gang. Svinghjulssensor ble tatt fra fungerende bil. Ledningsnettet har 9-polskontakt og blå/gul og blå. Blå gul er koblet til startern og tynn blå til sigarettennern. Det er strøm på hjernene. Har eget rele til bensinpumpe, så bensinpumpe er ikke tilkoblet 9-polskontakten. Har heller ikke tilkoblet lambdasensor. Noen som har vært borti dette?

 

Hva slags farge har kontakten til vanntempsensoren for innsprutet? Har en blå som kommer ut sammen med bankesensor og vanntemp til panel, en grå som kommer ut med starter og spjeldsensorut med startern og en hvit som kommer ut for seg selv rett før banksesensor osv.

Endret av bjarne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren går nå, men med tenningssystem med bryter i fordelern. Når jeg kobler ut svinghjulssensoren, så stopper motoren. Jeg antar at denne er ok da. Så når det gjelder tenning så kan enten tenningsforsterkeren eller ecu være ødelagt. Jeg kan ha feilkoblet, men har fulgt guiden her på tilkobling av strøm til coil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motoren går nå, men med tenningssystem med bryter i fordelern. Når jeg kobler ut svinghjulssensoren, så stopper motoren. Jeg antar at denne er ok da. Så når det gjelder tenning så kan enten tenningsforsterkeren eller ecu være ødelagt. Jeg kan ha feilkoblet, men har fulgt guiden her på tilkobling av strøm til coil.
nr på hjernene dine?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
en kompis bruker clio filter å det fungerer fjell:) jeg bruker ett filter som står i en nissan primera p12 dieselmotor.. er ett lite filter.. veldig likt clio filteret:) men er lite så må byttes ofte:)

 

Vil tro at filter til ford OHC(som oftest brukes det samme filter som til V6 og cossie, men egentlig skal OHC ha ett midre filter) og mercedes med skrufilter vil passe på, de har samme gjenger, men mindre diameter, eller, filter fra Nissan Primera, Xtrail og Navara med YD motor og skrufilter passer perfekt på volvo men har samme mål meg bekjent.

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei, jeg har nettopp koblet opp et nytt elnett til motoren min, jeg brukte 940 nette sist motoren gikk. Nå har jeg montert lh2,4.

 

Problemet er at motoren nekter å starte uten startgass.

Med en gang den starter går den som en drøm. Så kan jeg slå den av å starte den 20min senere, men viss jeg lar den stå noen timer nekter den å starte igjen.

 

Bensinpumpa under bilen fungerer 110%. Men jeg hadde ikke dette problemet på forrige elnett.

 

Er en 242 med 100% orginal fk motor.

 

 

Fant ut årsaken, temp sensoren til hjernen var ødelagt.

Endret av makoek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår