Jump to content
Bilforumet.no

14269

Bruker
  • Content Count

    60
  • Joined

  • Last visited

About 14269

  • Rank
    Registrert bruker
  • Birthday 08/10/1962

Contact Methods

  • Bosted
    Malvik
  1. 3.91 står det på min diff. XC70 1998.
  2. ved hjelp av 2 rele, 4 dioder og litt ledning, så ble det kjørelys på en enkel og billig måte!
  3. Det bruker å være et deksel i baggasjen for å komme til mutteren på støtdemperen....
  4. Samme skjedde her også, at bilen stoppa. Regreima røyk ikke, men vannpumpa røyk. Skaffer ny pumpe og reim, og setter sammen for å prøve. Hvis ikke bli det bytte av motor, og vi flytter over reima og vannpumpa til den vi setter inn.... 2 liter med automat kan tas ut oppover. Manuell må tas ut med å senke den ned (sammen med traversen)
  5. Hva med kabelnett og "svarte bokser" hvis man bytter fra vanlig 200 til en 230 kompressormotor?
  6. Du skulle lagt basen ublanda rett på. etter at det tørker 12-24 t, legger du på klarlakk. ..eller kortere tid hvis du har lakkboks med 60 grader
  7. Verkstedet antydet at et "stag" i bakhjulsopphenget er så rustent at det kan ryke. Delepris ca 5000. Kan det virkelig stemme at de er så dårlige og så kostbare? ...er hele bakhjulsopphenget modent for utbytting allerede? Noen her med erfaringer om problemer med bakhjulsoppheng på 206?
  8. Hvordan gikk det med feilkoden? Jeg har hatt de samme problemene også. Bytta både kam og veivføler uten noe endring på feilkodene 0335 og 0340. Så det tyder på at det må være noe annet som forårsaker disse kodene. Har forresten bytta to kamfølere, uten noe forskjell.
  9. Da er pakning og bolter skifta. Samt et ekstra oljeskift. ...for nedi der var det bare grå gugge. Tok faktisk litt tid før jeg fikk start på den etterpå. Lokket ble selvfølgelig slipa.
  10. Overføringa mellom band og wire på Vectra B har jeg dårlig erfaring med. Nye wirer og nye bånd, men problemet lå i den der overføringa under navet. Dette er en todelt sak som skal gli lett i hverandre. Rengjøres og smøres/grises opp, evt kobberpasta. Stram båndene til du ikke klarer å stramme mer. Deretter ca 3 hakk tilbake, til trommelen ikke subber for mye. Nye bånd trenger å gå seg til litt, så det kan hende du må etterjuster litt på "hjulet" etter noen turer. Når det er greit baki, så kan du justere inne i kupeen. Husk at du ikke strammer handbrekket inni først. Her bør du kanskje helst sjekke at det er slakka godt FØR du begynner baki. Med denne oppskriften skal brekket bli veldig bra.
  11. Måler 19 mm forskjell på foran og bakkant på felg. Altså en spissing på 19mm, som skal være 0. Er faktisk i tvil om det er så mye å justere på... Den er noe ustabil å kjøre nå ihvertfall... Resultat vil komme, etter justering med stav..... ...justering er utført. Ble ihvertfall helt fin å kjøre.
  12. Må jeg bytte topplokksboltene? ...noen som vet?
  13. Jo, det stemmer nok. Slitte foringer bak må du regne med. Bytt begge når du er ute med opphenget. Rust som på alle andre biler. Samt en del elektrisk-feil, som kan by på litt hodebry og feilkoder. bl.a. kamsensor, bør byttes oftere enn plugger...
  14. Har en 96 selv, og har gjort en del erfaringer... Sentrallåsene på h.s. er blitt bytta. tydligvis en svakhet. Jeg demonterte en av de, og fant en liten plastikkdings inni som var røket. Denne var ifm en mikrobryter, og ikke reparerbar. ...låseenheten var heller ikke for å åpne, dersom man tenkte å sette den isammen igjen. Fikk tak i brukte fra tyskland eller england, ...husker ikke helt. Her MÅ du ha det gamle nummeret på enheten din FØR du kjøper. Mange forskjellige varianter finnes. Om de er kompatible vet jeg ikke. Dashbordet... ja, mitt virker, men TID-displayet har sjonka.... Men dersom instrumentpanelet tar kvelden, så vil jeg sjekke "kontakt-greiene" fra chassi til instrumentet. Det er absolutt så dårlig at det lett kan bli en feilkilde. Denne kan skape en del av dine problemer. At lite på dashbordet ikke virker, kan skyldes manglende jording. Sikker på at den lader, hvis det er problem med forbindelsen til dashbordet. Noen biler er avhengig av at denne forbinsdelsen er iorden for å få lading. Du bør måle spenninga på batteriet når den går på tomgang.
  15. Men hvordan slette feilkodene som er kommet? ...uten "spesialtool" ....prøvde å gjøre som beskrevet, tenninga av og på 30 ganger, men minimum 5 sek i "på"-posisjon. men det funka ikke.
×
×
  • Create New...

Important Information

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å opptimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Hvis du klikker videre på siden aksepterer du vår bruk av cookies.