Gå til innhold

Lakkering av forsterker, går det ann?

Ranger emnet


BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

Hei

 

har bestemt meg for en forsterker som jeg skal ha i bilen. Denne: http://www.iceaudio.no/index.php?func=vareinfo&vnr=SRx3&PHPSESSID=aa25de73a3a1f598ae89c2b7955460d3 Den er perfekt for mine behov, men bilen er i svart, med svart interiør, og svarte felger skal på +++++ Og... Forsterkern er blå. Går det ann å lakkere en forsterker? Tenkte i svart finish... Eller er dette fy fy på en eller annen måte? Lakkeringen skal i såfall skje profesjonelt.

 

 

ADMIN: Jeg får ikke svart i denne tråden!

 

 

Edit:

 

Får ikke svart på vanlig måte så svarer her:

 

så lenge du lakker plasten så går det bra..

 

 

Ja tror jeg går for en slik løsning, eller kanskje evt. sparer til den her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så vidt jeg har skjønt er det absolutt ingenting i veien for å gjøre dette, MEN man må for all del ikke lakke kjøleribbene! I det tilfelle vil de kunne lede varme dårligere, hvis du ikke bruke er god varmeledende lakk da..

 

Aner heller ingenting hvordan det blir med garanti osv hvis man lakkerer?! :well

 

Mvh

- 06 Mod Audi A3 Sportback "Focal-Audi'n"

x 98 Mod VW Golf IV (solgt)

 

Stor takk til Anders Fleischer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så lenge du bare lakker utsiden så har det heller lite å si. ville nok skrudd den ifra hverandre og lakket platene separat. men hvordan har du tenk å gjøre det med teksten på forsterkeren? dette blir jo lakket over?

 

 

EDIT: kan en admin eller mod venligst hjelpe meg? får ikke postet innlegg lenger pga en feil som skjedde med ett innlegg på forumet. ikke får jeg logget ut heller. hmm... er jo som å være bannet nesten dette... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lakket forsterkeren min (bilde nedom) men matador sa dette var fyfy :P

 

Kan forreste fortelle deg at man skal IKKE LAKKERE kjøleprofiler knock med mindre lakken er VARMELEDENDE!! ved å bruke vanlikk lakk så isolerer du kjøleribbne så de leder varmen i mye mindre grad enn beregnet og ampe går fortere varm og vil gå fortere i protection pga varme og ikke minst så reduserer du levetiden på komponentene..... :iconsm

 

forsterkar1.jpg

 

Mvh Tom

VW Golf 5 2.0TDI 2005mod.

Jeep Cherokee 4.0 1993mod.

Nissan 200SX 1.8T 1991mod.

Yamaha YZF 600 1999mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil isåfall vite hva som er GALT ved å lakkere en forsterker? Ser ikke noe galt i å lakkere en forsterker, enn å lakkere noe annet?!

 

som andre allrede har nevnt man kan ikke "bare" lakkere en forsterker.... knock kjølerriber eller overflatter som skal sørge for å lede BORT varmen skal ikke lakkeres, med mindre lakken er av varme ledende type... derfor er de fleste varme ledende kjøleribbe/profiler eller andre varme ledede overflate ANODISERTE og ikke lakkerte. husker ikke i farten formelen men det er faktisk en hvis prosent areal som ska til å å kunne for å holde maks temp under en bestem nivå og det forutsetter self at kjøllefltten ikke blir isolert på noen som helst måtte om man skal lakkere med vrme ledende flatte så må det kompenseres med større areal og ikke minst roms temperaturenvil ogå påvirke total arealen som er nødvendig -en "billig" amp vil greie seg med et mindre kjøllribbe om man bare beregner med en rom temperatur mellom 30-50grader og en dyrere amp vil beregne med en variasjon opptil 80-90grader med en større nødvendig areal som igjen gir en høyere pris men med en større driftsikkerhet og lengre levetid siden de fleste komponenter innvendig ikke vil jobbe med så høye temperaturer..... Devil

 

Derfor blir kjølleribber anodiserte da dette ikke "legger seg" på overflatten men den blir bindet til aliminiums molekular struktur... ved hjelp av spenning -derfor kalles "anodisert"- damndamn :tannløs

 

edit: du var ute før meg ja... ja, det var det jg prøvde å si men nå sier jeg det litt mer detaljert... :well

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet at Audison bruker en spesiell lakktype på VRx serien...denne skal etter Audison sine egne utalellser lede varme 50% bedre enn den gamle VRx som er Chromet.

 

hvordan dette funker sånn rent praktisk er jeg ikke sikker på men jeg velger å stole på produsenten her

Livet er ikke bare en lek,det er også en dans på roser ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror uansett ikke det er akkuratt det som avgjør kjøleegenskapene til forsterkeren, hehe. :)

 

edit: jaha ja, så jeg skrev dette innlegget den "31st March 2019, 00:00" ja... hahaha... noe må ha klikket her tror jeg... :hammer

 

hehe... ja, nå ser jeg det!! du ligger "lang fram i tiden" JEJ!! :eek: yodude

 

ellers er krom en dårlig varme leder, derfor er dyrere med høyglans polert aluminium... slik SoundStream har bruk i mange av sine modeller, kromerte overflatter ser unektelig fett og pent men langt ifra optimal... knock damndamn

 

EDIT: og selv om man skriver et innlegg etter deg så vil det havne foran ditt innlegg pga tidsangivelse tenker jeg... jeg skrev dette her "nå" damndamn hehehe... data på sitt beste det yodude

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

 

 

Fikk ikke svart pga. en eller annen rar feil men:

 

 

 

Jeg får lakke det som går ann å lakke uten å gå for nær kjøleribber og viktig skrift osv.

 

Menneh hvordan er dette med å henge en forsterker på veggen. Tenkte kanskje jeg skulle holde hele bagasjerommet fri fra anlegg og annet, og montere forsterkeren bak passasjersetet, siden det er litt plass der som står ubrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår