Naila Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Bremse-problem!!Hei! Har som kjent skiftet bakakslingen pluss endel andre ting på bilen nå, og etter at jeg var ferdig med å montere sperreakslingen, så må man jo lufte bremsene. Har kjøpt sånn trykkluftsanordning hvor man skrur en slange til dekket og skrur lokk på bremseveskebeholderen, etter å ha luftet med denne metoden, etter haynes bokas anvisninger, var fortsatt bremse-effekten helt borte, dvs pedalen går nesten i bånn og man har meget lite bremsekraft. Tenkte at vi luftet for lite, så gjorde samme prosess en gang til, uten tegn til endringer. Har også prøvd gammel metoden, ved å lufte bremsene ved hjelp av å pumpe 5 ganger på bremsepedalen, men også dette uten resultat!:( Så da lurer jeg på hva som mest sansynlig kan være problemet?? Har sjekket ved hver bremse for lekkasje, men bremseveske nivået har vært konstant og vi har ikke sett noen form for lekkasje... Kan det være hovedbremsesylinderen som er gåen?? Evt hva annet?? Begynner å bli bra sugen på å kjøre gromvogna nå, så er meget takknemlig for kloke råd og svar!!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 har slik slangelufter selv.. og er har man en slik er saken enkel.. man kjøper en flaske bremsevæske så man har, å monterer slangen slik den er forklart i haynes boka (sto at man ikke bær ha så mye over 1-1.5 bar) når det er gjort skur man opp nippelene en etter en og venter til man får en jevn strøm av bremsevæske så ut nippelen før man skrur ijen.. er også fortalt at man skal begynne forran å lufte.. først den øverste nippelen deretter de to nede, slik gjentas på begge fremsidene.. så går man over til bakbremsene... man bør selfølgelig tre på en slange på nippelen slik at man kan ha en flaske e.l. så man ikke søler ut bremsevæsken.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 ja er klar over det, har lufte slange med ventil etc, men problemet er jo at det fortsatt er luft i systemet etter lufting av bremsene.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Kan det være hovedbremsesylinderen som er gåen?? er vell blodpris på den ny hos volvo? Blir meget takknemlig for hjelp, vil kjøre bilen nå!:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Kan det være hovedbremsesylinderen som er gåen?? er vell blodpris på den ny hos volvo? Blir meget takknemlig for hjelp, vil kjøre bilen nå!:) selfølgelig kan hovedbremsesylinderen være gåen, men da vil du mest sannsynlig se litt lekkasje rundt den.. når du lufter, har du måttet fylt etter med væske? Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Nei igrunn ikke, fordi jeg bytta bremseveska når jeg luftet, tappa av den gamle og hellte på ny.... Men ser ikke ut til at det er noe lekkasje!! Virkelig ingen som har noen flere invendinger/synspunkt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 jeg pleier ta en slange som går ned i en flaske, åpne en nippel og ha slanegn på der så pumper jeg til det kommer en jevn strøm ut av nippelen, da er nippelen åpen hele tida, og du trenger ikke være 2 man for og lufte bremser, dette fungerer veldig fint for meg i hvertfall :) jeg tviler på at det er hovedbremsesylindern, for den funka jo før du tømte systemet, rart om det skulle være den.. men blir det ikke noe bremseveske borte i fra beholdern i det hele tatt da eller? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Januar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Har jo luftet bremsene, med skikkelig utstyr, men er jo fortsatt luft i systemet!! Kan ikke se at det rant no kjøleveske no sted... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MortenK Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Fikk beskjed av høggeren at hvis du kjørte bremsepedalen i bånn på en brukt hovedsylinder, så ville den nesten alltid bli ødelagt.. En pakning som gikk ut av sporet eller noe.. Siter Bil: 07 Volvo V70 Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V940R6 Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Hei. på caliperene foran er det 3 luftenippler på hver side. den ene oppe lufter du for seg selv ,mens de 2 nede må åpnes samtidig. hvis du lufter først den ene nede ,og så den andre ,så flyttes luften fra ene siden til andre siden. Siter 940 Taxi-Edition = B6304FS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbojonas Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Fikk beskjed av høggeren at hvis du kjørte bremsepedalen i bånn på en brukt hovedsylinder, så ville den nesten alltid bli ødelagt.. En pakning som gikk ut av sporet eller noe.. stemme dette her. dår dannes ett belegg når "stempelet" stoppe same plassen i 20 år, å vis du kjøre pedalen i bånn så ryge ofte tetninganne rondt "stempelet".. Eg ville satsa på å få ein nye hovedsylinder eg, finn deg ein brukt en, d e isje d fysta så ryge på volvo Siter `81 Volvo 242 B230FT `88 Subaru Justy 4WD - Vinterbil `81 Triumph TR7 `90 Nissan 200SX `81 Opel Ascona B 2.2i - prosjekt type langtids Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240ft Skrevet Januar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 16, 2006 Naila: Slett mld`er i inboxen... Får ikke sendt deg pm... Siter Gjør som Ford - kjøp Volvo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Free_wheelie Skrevet Oktober 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 Hvis man følger haynes boken til punt og prikke når det gjelder lufting går det bra. Hvis eg husker rett, sjekk boka for å være 1)V bakhjul 2) Øvre nippel på V forhul 3)Øvre nippel på H forhul 4)H bakhjul 5) Nå kommer tikset del1: Luft begge nedre nipplene på H forhjul samtidig 6)Nå kommer tikset del2: Luft begge nedre nipplene på V forhjul samtidig. Hvis ikke man gjør dette får man luft i systemet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hovin Skrevet Oktober 11, 2008 Rapporter Share Skrevet Oktober 11, 2008 hadde akkurat samme problem som deg på min nye bakaksel.. byttet hovedsylinder uten hell.. problemet til meg var at caliperene bak var kryssmontert, altså høyre bak skulle være på venstre side. etter det var det full brems :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.