Gå til innhold

Trimming av sugemotor ????

Ranger emnet


morten e

Anbefalte innlegg

jeg lurer på om det er noen som vet om noe smårtrimm/triks:P.

jeg er sikker på at mangen synes dette er døføtt men jeg lurer.

og om det går an å dra noe hester ut av den :iconsm ????

 

Setter pris på alle svar

 

Ps: har ikke pennger til fansi utstyr som turbo , og denslaks luksus helpme :volvsmile

 

Mvh Morten e

(lappen kommer i slutten av mai) 740gl 2,3i 230f

(parkert) Honda Px= stikkflammer og døden nær

(stjålen) Suzuki smx 70cc

 

Har dysleksi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er nok ikkje enkelt og få den til og drage noe særlig betre. Mykje som kan gjørast for å få fleire hester. Men vil tru alt koster meir enn det er verdt. Dvs det blir fort like dyrt som og berre kjøpe ein TIC motor.

 

Du kan vertfall hive på sportsanlegg og KN filter. Men ikkje regn med fleire hk av den grunn. Men ein mykje stiligere lyd. Skift olje regelmessig. Skift til nye plugger og skift alle slanger og liknande. Da får du vertfall ned drifstofforbruket.

 

Finn ein rimlig 740 TIC som er krasja og sett nedi den motoren.

 

Motor du har no då?

 

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok takk hmm men det var helste det jeg reinte med å få hørre.

dette er den første bilen min og jeg vill ikke ha bil med turbo "hadde aldri sakt nei"

som første bilen min for jeg vill ikke muste lappen . men jeg synes at en b230f 116hk blir for lite .

jeg har sportfilter har ikke kommet lenger en det men jeg skal butte til fult efektanlegg fra manifoylen og bakover fra bcb.no

 

Ps: hvordan legger jeg bilder ut her på forumet???

(lappen kommer i slutten av mai) 740gl 2,3i 230f

(parkert) Honda Px= stikkflammer og døden nær

(stjålen) Suzuki smx 70cc

 

Har dysleksi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper eksos for å øke effekt, så kjøp med grenrøra.. di gir mest effektøkning.. Chip og nye kvasskammer. eventuelt porte topp og plane den.. kan ikke si sikkert hvor mye dette hjelper, men du vil merke det godt.

Nissan Primera SRi 1996

X-BMW 520i 1991 X-Volvo 745 GLT 16v 1990 X-Volvo 360 STING 1988 X-Volvo 740 GL 1986 X-Volvo 245 gl 1991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper eksos for å øke effekt, så kjøp med grenrøra.. di gir mest effektøkning.. Chip og nye kvasskammer. eventuelt porte topp og plane den.. kan ikke si sikkert hvor mye dette hjelper, men du vil merke det godt.

 

Større eksos har vel lite og seie på effekten når ein har 116 hk, og ingen turbo?

 

Er vel først etter at chipen er satt på at ein skal fylle 98 på tanken?

 

Men lykke til med bilen vertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre med høyere oktantall på drivstoffet enn det motoren trenger gir effekttap på grunn av at drivstoff med høyere oktantall brenner saktere. Dermed oppstår peak BMEP på et senere tidspunkt under forbrenningen og man taper effekt. Dette hentes eventuelt inn igjen ved å starte forbrenningsprosessen tildligere via avansert tenningstidspunkt med de ulempene og risikoene dette medfører.

 

EDIT:

Å N/A-tune en Volvomotor kan sjelden og aldri rettferdiggjøres med tanke på de råbillige turbomotorene som bokstavelig talt ligger og slenger på hvert et nes. En eventuelt mildt N/A-tunet 740, 2.3 liter eller ikke, blir likevel frakjørt så det suser av hvilkensomhelst original Civic VTi grunnet dens tre ganger lavere utveksling og lave egenvekt. Skal du ha fart på Volvoen er det bare en løsning som er god og billig nok - turbo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøre med høyere oktantall på drivstoffet enn det motoren trenger gir effekttap på grunn av at drivstoff med høyere oktantall brenner saktere. Dermed oppstår peak BMEP på et senere tidspunkt under forbrenningen og man taper effekt. Dette hentes eventuelt inn igjen ved å starte forbrenningsprosessen tildligere via avansert tenningstidspunkt med de ulempene og risikoene dette medfører.

 

EDIT:

Å N/A-tune en Volvomotor kan sjelden og aldri rettferdiggjøres med tanke på de råbillige turbomotorene som bokstavelig talt ligger og slenger på hvert et nes. En eventuelt mildt N/A-tunet 740, 2.3 liter eller ikke, blir likevel frakjørt så det suser av hvilkensomhelst original Civic VTi grunnet dens tre ganger lavere utveksling og lave egenvekt. Skal du ha fart på Volvoen er det bare en løsning som er god og billig nok - turbo.

 

F motoren har da elektronisk justering av tenninga, så effektap vil det vel ikke akkurat være. Men merker nok ikke så mye forskjell på oktanen dersom en ikke har chip.

(står i instruksjonboka at en minimum må ha 91 oktan, så dette justerer seg nok selv)

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

__________________

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for alle svaren.

 

den chippen hor mye koster den og hvor mye efekt får du av den ?

på bcb står det med fult efektanlegg fra grenrøret og bakover så vill du få mer eller mindre 15hk .

Jeg hørte om en i stavanger som hadde kjøpt turbomotor fra danmar for 6 000,- dette var ikke en privat person men et firma.

 

takk:)

 

Mvh Morten e

(lappen kommer i slutten av mai) 740gl 2,3i 230f

(parkert) Honda Px= stikkflammer og døden nær

(stjålen) Suzuki smx 70cc

 

Har dysleksi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår