Gå til innhold

Rimelig prosjekt?

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Ta en titt på modellene som nettopp er blitt veteran, eller snart kommer til å bli det.

De er stort sett uten unntak billigere enn bilene fra snet 60 tall. Ihvertfall sålengene vi snakker om 2dht/cab karosserier.

 

Jeg har alltid hatt veldig sansen for Chevelle/Malibu fra årene 73-74. Disse får du for prisen du nevnte, de har tokrets bremsesystem med skiver i fronten, slitedeler er ikke noe problem og "oppgradering" av V8 motoren som sitter i er kurant.

Eneste ulempen kan være modellspesifikke deler som plastdeksler i interiøret, vinduer, osv. Tviler på at mye av dette finnes på ettermarkedet slik som tilsvarende deler til populære modeller som 69 Camaro ol.

 

På den annen side vil jo problem med å skaffe deler alltid melde seg når man mekker på en gammel bil. Det er liksom en del av hobbyen det, å jakte på deler.

 

Vær obs på at en slik bil ofte vil være litt "ihjelskrudd": El.anlegg med masse tjuvkoblinger, plastdeler med sprekker og istykkerskrudde gjenger, gamle jallareparasjoner og selvsagt rust.

Kommer du over en pent holdt bil med rekke 6'er er det et bedre valg enn en ihjelskrudd jallabil med "trimmet V8".

 

Å bytte ut en rekke 6'er med en V8 i en slik Chevelle er enklere og billigere enn du tror.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha titta gjennom Autodb så finnes det knapt ett objekt i prisklassen under 35 tusen....

 

Å kjøper du en slik" billig" bil, så får du vel mest sannsynlig MASSE arbeid med på kjøpet.... kiddie

 

Hadde jeg vært deg så ville jeg ha skrudd til spareskruen noen måneder til, så du fikk en 60.000+- å leke med.....

 

Da kan du faktisk velge litt, å kunne kjøpe deg en skikkelig 60 taller, ikke av de fineste ,men en bil som du kanskje kan få, nedlagte kr igjenf or, isteden for å pøse ut penger på 4 dørs rælabil som ingen vil kjøpe av deg etterpå....

 

å kjøp for all del en bil som har sånn motor som du kunne tenke deg, for har du ikke erfaring med amcar greier så er det fort for at ombyggingsprosjekter og motorbygging kan bli dyrt, vis du ikke klarer å holde de som hjelper deg i nakken....for de mener ofte at du "må" ha sånn eller sånn.....

 

Akkurat blitt bygget en slik "billig" 350 her, jeg sa klart ifra til eieren at han måtte roe seg litt ned, så kunne vi finne en skikkelig motor til han for 20-30000, men han "måtte" ha en Bowtie sb som han viste om.....30.000kr ut....

Han har brukt toppene( av jern) og rådene.....resten er kasta......

Alt annet nytt eller fikset....+ feil repratør..... kostnad for 350, med 450 hk.....

+-80.000 :lol

 

Så pass opp for "billige" løsninger.....

 

Tips.....

når du finner en bil......spør deg selv om dette, eller la kompisen stille deg det spørsmålet.....å la han fortelle deg hvordan du så ut i ansiktet når du svarte.....vær litt ærlig med deg selv når du skal handle.....

 

Er det "sånn" bil jeg/du ville ha????

 

Sett noen som har handlet "feil".....å det er lettest med den første billige bilen...

 

Men lykke til.....

 

Se også på http://www.blocket.se

masse biler der å eller i Classic motor, eller Svenske VeteranBørsen.

Der er det mye større utvalg enn i norge.

kiddie

Min hjemmeside...

http://www.lefsa.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet av et bra prosjekt her i Molde.

Er litt usikker på om den fortsatt er tilsalgs men..

 

1981 Chevrolet Camaro Z-28

 

Original Z-28 med sølvfarget interiør. T-tak, 350/350 bilen starter og fungerer bra! 15" alu, 2 små feil på Eu. Holder på å pusse den opp nå men p.g.a. annet bilkjøp vurderer jeg å selge den. Kan eventuelt selges i flere stadier men denne er kun til salgs i en kort periode. Enkelt og bra prosjekt. Prisant fra 40K og oppover alt ettersom.

81z2805.jpg

 

 

Edit: Så du var helst på utkikk etter veteran :???:

62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise"

64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow"

71 Mustang Mach-1 "Phat-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøper du en slik" billig" bil, så får du vel mest sannsynlig MASSE arbeid med på kjøpet.... kiddie

 

Hadde jeg vært deg så ville jeg ha skrudd til spareskruen noen måneder til, så du fikk en 60.000+- å leke med.....

 

å kjøp for all del en bil som har sånn motor som du kunne tenke deg, for har du ikke erfaring med amcar greier så er det fort for at ombyggingsprosjekter og motorbygging kan bli dyrt, vis du ikke klarer å holde de som hjelper deg i nakken....for de mener ofte at du "må" ha sånn eller sånn.....

 

Tips.....

når du finner en bil......spør deg selv om dette, eller la kompisen stille deg det spørsmålet.....å la han fortelle deg hvordan du så ut i ansiktet når du svarte.....vær litt ærlig med deg selv når du skal handle.....

 

Er det "sånn" bil jeg/du ville ha????

 

Er selvsagt helt enig i dette. Det jeg tenkte på var prisen for å bytte fra en rekke 6'er til en 80-talls standard 305 eller 350.

Å bygge en motor opp fra ei snau blokk blir selvsagt noe helt annet.

 

Dessuten er det masse "trimmede" motorer i billige amcars som ingen vet hverken effekt eller spesifikasjoner på. Da kan motoren som var "akkurat som ønsket" vise seg å være noe helt annet.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår