Gå til innhold

Dahlbäck's SportQuattro til salgs.

Ranger emnet


Majestet

Anbefalte innlegg

Originally posted by boXer

 

11.4 med goffen? den har han kjørt 10.7 med da... på Tullinge i fjor trur jeg. Men det er fortsatt ikke så veldig imponerende hvis det skal være 830hk på hjula.

 

Det har ikke slått dere at den golfen på ingen måte er bygd for å kjøre 402 meter rett fram? (forøvrig trodde jeg ikke han hadde vært under 11 sekunder med den, men jeg kan veldig godt ta feil -- dog; det er ikke *så* mange biler som gjør kvartmila på mindre enn 11 sekunder)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by raboc

 

Det har ikke slått dere at den golfen på ingen måte er bygd for å kjøre 402 meter rett fram? (forøvrig trodde jeg ikke han hadde vært under 11 sekunder med den, men jeg kan veldig godt ta feil -- dog; det er ikke *så* mange biler som gjør kvartmila på mindre enn 11 sekunder)

 

hva er bilen bygd for da? store tall på rulla?? han hadde jo 10-15sek treigere tider på våler en pegout 205 bila...

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by marius

 

hva er bilen bygd for da? store tall på rulla?? han hadde jo 10-15sek treigere tider på våler en pegout 205 bila...

 

Jeg vil tro den er bygd for å lage en bil som er morsom å kjøre på bane. 10-15 sekunder på Våler? Det høres litt mye ut, men det er jo klart det er stor forskjell på en bil som faktisk er «godkjent» for bruk på veien og en bil som er satt opp kun for banekjøring. I tillegg vil jeg tro at sjåførene spiller en ikke vesentlig rolle, i tillegg til at det vel ble kjørt med forskjellige sjikaner?

 

Når det gjelder effekten som det skal være ut på hjula på den bilen, og mange andre biler som er kjørt på de samme rullene, så tror jeg man bør ta dem med et par-tre klyper salt. At bilen går godt er det ingen tvil om, men..

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yepp. må ikke glemme at det er vidt forskjellige baner (vel vel.. ) de 205 bilene kjører på og det golfen kjørte på.. som jeg sa ett sted, gromme sykkler kjører under løp på ca 0.57, Golfen på 1.04... DET er samme løype.. og for å legge til det, ettersom det er den tiden jeg var med å klokket som blir brukt som "fazit " på hvor rask golfen var på banen: Det ble kun klokket EN tid.. altså kan det godt ha vært hans treigeste.. (skylinen derimot, som så mange forguder, klokket vi så å si konstant, og den lå laaangt bak golfen på rundetidene ;) )

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Silverboy

Yepp. må ikke glemme at det er vidt forskjellige baner (vel vel.. ) de 205 bilene kjører på og det golfen kjørte på.. som jeg sa ett sted, gromme sykkler kjører under løp på ca 0.57, Golfen på 1.04... DET er samme løype.. og for å legge til det, ettersom det er den tiden jeg var med å klokket som blir brukt som "fazit " på hvor rask golfen var på banen: Det ble kun klokket EN tid.. altså kan det godt ha vært hans treigeste.. (skylinen derimot, som så mange forguder, klokket vi så å si konstant, og den lå laaangt bak golfen på rundetidene ;) )

 

Jupp..Skylinen hadde ca 6 sek dårligere rundetid enn en svensk 258 hk TT Quattro..... NOT impressive!

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Lurer på om vi ikke tok tiden på den... Eller så var det en annen golf.

 

Tiden var i allefall 1.21...

 

Det må vel ha vært en ganske standard Golf ? Jeg brukte ihvertfall rundt 1.21 med bilen min , og den er jo ikke så veldig kjapp da , trenger flere ponnier :D

- 89 Honda CRX 1.6 16v

- x 94 Honda Prelude 2.0

- x 86 Ford Escort 1.6 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo til og med en mazda 323 gtr som hang oppi rompa til dahlbacken! Tviler på at han kunne ha pressa den bilen sin noe særlig.. I så fall har han putta penger på søppelbøtta! :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Arvid

 

Det må vel ha vært en ganske standard Golf ? Jeg brukte ihvertfall rundt 1.21 med bilen min , og den er jo ikke så veldig kjapp da , trenger flere ponnier :D

 

Det var den sorte Golf II med bredding som kjørte 1.21sek, men det regnet den runden da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oki... ett lite spørsmål... som jeg tenkte på når jeg kjørte i jobben i dag... alle snakker om at "ruudracing cossi'n" dro dahlback golfen.... aha.. sett på film... ut av svingen og WOPP ligger den oppi ræva på cossin.. slipper opp mens Cossi''n gasser som gal... så blir han dratt kanskje litt... men dette er nok uansett ikke det folk sikter til.. det er vel mer det når golfen la seg inn til siden for å kjøre forbi, men la seg inn bak igjen... KAN det være at han ikke så muligheten til å komme forbi en som kjører med fire stive inn mot hver sving og som hadde noen tusen lapper å satse på karrosereiet sitt, isteden for ett av Carbon??

 

Uansett, dette var ting jeg kom på NÅ... det jeg tenkte på DA var dette :

 

Runde på runde så lå golfen kuk i ræv bak cossi'n (var ikke der selv, men det var det jeg så på filmen ihvertfall...) Jaha.. og når folk da sier at Cossi'n dro fra golfen? hvorfor lå da golfen bak runde etter runde?? KAller ikke det å dra fra jeg... Sleng en forbanna stakkar's Chevelle utpå der a.. skal jammen se at han hadde dratt Cossi'n med buksa neppå knæra uten problemer :D Men hallo.. nå kjører vi på BANE... svinger der... kjørte ikke DRAG på gatebil denne gangen gjorde vi det da?? ;)

 

Men så kommer vel unnskyldning nr 1 da... "Ruud kjørte breit og sladda og showa for publikum"... oooh.. den satt :cool:

Bare sier en ting: Personlig hadde jeg synes det var myyyye mer show å faktisk se en som kjørte fra Golfen på banen, slik at avstanden ble større og større og strørre for hver runde som gikk, enn å se noen sladde med en golf som lunker bak, annet enn på slettene, hvor han ikke kommer seg forbi... Spinne og spole og sladde klarer alle med en 325i eller mer... trenger ikke det engang... men kjøre fra golfen, så det blir glippe, når golfen faktisk går rent og blir kjørt, det har INGEN klart...

så shut tha f***k up... Vent til noen som har lagt betydelig mindre penger i bilen kjører fra Golfen på ALLE plan.. da kan vi begynne å diskutere mislykket golf :)

 

Såh.. bare for å legge det til.. dette var IKKE noen kritikk mot Ruud altså.. langt der ifra.. han /du gjør turen til banen verdt det alene.. og gjorde IKKE noe galt, har IKKE sagt noe galt eller vært i nærheten av noe galt .. bare de som PRATER som jeg skrev litt til her.. ;)

 

 

OG nei, jeg forguder ikke golfen.. bare prøver å komme med litt objektivitet.. hvis det kan kalles det ;) og jeg synes SportQuattro'n både er tøffere å se på bane, og virker som går bedre....

-- http://www.jwcompetition.com --

(under construction)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var ikke jeg på Våler og så kjøringa, men jeg synes ikke det er veldig rart om Dahlbäck i golfen henger lett på den sinnsykt logrende Cosworthen til Ruud.

 

2wd cosworther er jo kjent for nettopp det, og det er vel ingen som tror at en slik kjørestil er fornuftig dersom man er ute for å sette best mulig tid på bane? (hvor ofte ser man at det sladdes i ordentlig baneracing med bil?)

 

Samtidig er det liten tvil om at begge bilene går godt, men er bygget med litt forskjellige mål. Ruud hadde neppe bygd om til 2wd dersom målet med bilen var å kjøre fortest mulig rundt på ei bane, og han hadde sikkert også gått for noen dekk som sitter litt bedre. F.eks noe ala det Dahlbäck har på golfen. Men drifting er jo morsomt å se, så jeg håper ikke det skjer :-)

 

Jeg synes det blir veldig feil å sammenligne to så helt forskjellige biler, på samme måte som jeg ikke skjønner folk som har behov for å rakke ned på en svenske som har brukt relativt voldsomt med penger på å bygge en bil som helt klart er morsom å se på. Hvorvidt den er rask nok i forhold til prisen er, i hvertfall for meg, revnende likegyldig.

 

(ellers hørte jeg noe om at han hadde kjørt noen rimelig kjappe runder på VAG-treffet på Våler dagen før japse-treffet, uten at jeg vet noen rundetider)

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Etter min mening er golfen ett av de råeste bygga jeg har sett!! Og jeg er IKKE akkurat no VW/Audi(Dorull)fantast!

Den går ikke så bra som den burde/ TreskoHasse legger på "litt" på effekten, men bilen er fortsatt fet som fan!

Er også enig i at gode gamle sportQuattron er morsommere å se på kjøre, mye pga sinnsyk fet femmerlyd og at nettopp er en SQ(Gruppe B-biler er råest).Har for meg at SQ`n har prestert lave elleve sekundere på stripa som best når Quarnis og TreskoHasse kriga som værst!

244 Turbon lever igjen!!

(med mosegrodd grill etter 3-4år med lagring på gressbakke...)

04 Nissan navara

87 bmw 320i

73 amc hornet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår