AlpejoHn Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Har nå fått Koni dempere!!! Men den ene bak demperen har det lekket noe olje fra.. har rånne ned gjennom demperen.. ut av den svarte plast kåpa som sitter over.. Dette er vel ikke normalt? Mad Må vel sende den inn igjen å få den bytta? Bilde: Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Den bør du klage på. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Januar 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 ']Den bør du klage på. Den fungerer like stivt som den andre.. men kan se ut som det har lekket ut en del av oljen.. eller ikke mye da, men arket med instruksjoner var en stipe med olje på.. kan være at det har trukket seg så stor da.. Men skal sende mail nå. Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240-prosjekt Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 Hadde akkurat samme problem for 1 uke sia...Ene frontdemperen var lekk.. fikk ny. bare å klage :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 5, 2006 er det ikke gass i koni? Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 er det ikke gass i koni? Er vel ikke bare gass.. har forstått det sån at det er både gass og olje i gassdempere.. så en slags tegning av innsiden av en demper får ei stund sia.. mange deler inni de gitt.. Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GlennK Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 er det ikke gass i koni? Det er olje i demperen, men gass over olja. På den måten vil du holde olja mer "flytende", altså den vil ikke begyne å skumme så lett ved hard kjøring. Samtidig så vil gassen ekspandere og gjøre demperen fastere (rebound) når du kjører hardt og gassen blir varm. Glenn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 berre å bytte ja..bruker du den..so vill dne sikkert verte gåend på ett par veker, men klage sjema er vell sendt regna ej med :D Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Det er olje i demperen, men gass over olja. På den måten vil du holde olja mer "flytende", altså den vil ikke begyne å skumme så lett ved hard kjøring. Samtidig så vil gassen ekspandere og gjøre demperen fastere (rebound) når du kjører hardt og gassen blir varm. Glenn ok, det viste jeg ikke ;) Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo264 Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Fikk mail fra Simco i dag: Dette høres ganske normalt ut, da KONI legger i litt olje over tetningen i toppen av demperen. Dette er for at tetningen ikke skal tørke ut og bli dårlig når demperen lagres. Det er derfor ganske vanlig at det ligger litt olje i esken og at det er olje i den plastbeskyttelsen. Tror dette skal være helt greit.Husk at før du monterer demperne bør de settes i rett arbeidsstilling og pumpes opp og ned noen ganger for å lufte de. Når demperne ligger er det vanlig at olja blander seg med gassen i demperne. Dette er lurt å få lufta ut skikkelig slik at demperen blir stram og jevn hele arbeidsveien. Hørest logisk ut da egentlig.. Skal sette den opp og se om det renner mye mer av den.. Mulig den ikke er gåen likavel da :) JOHO! :w00t Mvh Alpejohn! :peace: Siter General-Aasen Stolt volvo eiger Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 kjekt og vite, skal montere bilstein clubsport i dag, men dem er faen meg så stein harde at jeg ikke får bevega dem da :P Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 kjekt og vite, skal montere bilstein clubsport i dag, men dem er faen meg så stein harde at jeg ikke får bevega dem da :P hehe kjenner til det:D men virker straks en del mykere på bilen..hvertfall på min 740.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 hehe kjenner til det:D men virker straks en del mykere på bilen..hvertfall på min 740.. eneste minuset er at nå blir jo bilen høy, men det blir vel bedre og kjøre nå framfor og ha 4 punkterte dempere :P Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Men er ikke det litt logisk at dem har olje på for at dem ikke skal stivne liksom? Syns det høres logisk ut.. Samme som du har lagrings olje på motorer for at sim ringene ikke skal stivne å bli harde å sprekke.. Sant? hehe Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.