poppet Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 litt for dau i forhold til hva? Vet ikke helt om jeg er enig i det men.. har ikke noe problemer med å kviste en golf gti feks. er bare å bytte kam, 2990 kr så får man 17-20 hk mer. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Tror jeg hadde driti i om det er 20v elelr 10v Espen....Du har quattro og 5'er..alt som teller...det bruker uansett masse bensin..heh Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Tror jeg hadde driti i om det er 20v elelr 10v Espen....Du har quattro og 5'er..alt som teller...det bruker uansett masse bensin..heh hehe:D jaa, for meg ere i grunn det samma, får se hva jeg finner;) takk for gode svar, lært mye nå:) Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Det som er kjekt her..får som regel svar..=) Selvom det er mye delte meninger.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Det som er kjekt her..får som regel svar..=) Selvom det er mye delte meninger.. det at det er delte meninger er bare greit det, da får jeg de negative og positive sidene ved bilen.. noe jeg også lurer på: Pappa var litt usikker på slitasje på quattro systemet på en 15års gammal bil.. noen av dere som har noe å si her? Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
coupe-kid Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Har selv en quattro 20V 91 mod. gått 200 000. Motoren er helt topp bruker ikke olje men er nok litt tørst på småkjøring ja. greit nok til langkjøring. Driverk på quattro er vel kjennt for å være slitesterkt men du finner vel noen som har tatt knekken på det også.. På bilen min er det no kødd med at sperra på bakakselen slår seg inn av seg selv det kan være ganske irriterende. noen som sier at det er bryteren som må skiftes. Har også hatt problemer med vindusheisen på fører side. noe som sikkert er ganske vanlig på en så gammel bil.. Har hatt bilen i over ett år nå er egentlig godt fornøyd. quattro er jo helt rått da.. uansett om du velger 10 eller 20v så blir du nok fornøyd, ingen av bilene er noen racere men de har godt bunndrag og god lyd. som er viktig.... Femern til audi er en gammel utprøvd konstruksjon som er sterk og god. Med oljeskift og fornuftig bruk har du bil og motor i mange år. Lykke til med valget Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidder Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Quattroen varer omtrent evig. Har aldri hørt at drivverket har gått istykker, og det finnes jo flere som har kjører med 400-600HK på orginalt drivverk. Det er bygd for å vare, og det gjør det også. En kompis av meg har en 90 QUattro 2.3 20V til salgs... pen bil & pen lyd :) han er 1. eier i norge.. tok den inn for noen år siden.. sikkert prutbar pris... ligget ei stund ute nå... http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=705654 Denne har stått til salgs leeeenge.. Aner du hvorfor? Optimistisk pris muligens..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v|ncenT^ Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Vidder : Hei... Må si meg litt uenig i det du sier i det første postene her... Jeg har en SEN ( trolig en av de siste ) '91 CQ 20v og den er B4 orginal... :popcorn Siter '93 Audi S2 Hybrid ! sZwei '86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO" '87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil ! [x2] Type 44 quattro avant + sedan [x]'91 Audi Coupe quattro20v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Januar 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Godt å høre det om oljeforbruk og kvaliteten på drivverket, pappa var litt nervøs for dette... men skal sies at han er nervøs til alt som ikke er golf da:P v|ncenT^: Var det bilen din som lå ute til salgs for ikke så veeeldig lenge sia?? eller vare en helt lik? Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oyrein Skrevet Januar 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 6, 2006 Ja prisen er litt optimistisk.. det har jeg sagt til han ;) den er ikke tollet inn (er snakk om rundt 13.000,-.... dette blir gjort før salg)... hans far driver importfirma, så han importerte den selv... aldri fått med meg hvorfor han ikke fikk skilt på den... ikke lenge etter den ble importert kjøpte han en Kadett GSI som han pussa opp, så solgte, så Granada 2.8 som er ordna mye på.. så Audi`n har bare blitt stående :( .. tar den ut i ny og ne for å "Lufte" den litt.... er akkurat runda 200.000..... pen bil å se på, å forsto det sånn at den skulle hellakkeres før salg også (ikke si det for sikkert.. fikk skade på den mens den sto på verksted så han har lakkering "til gode" hos dem til bilen.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zwixern Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 kjør på med chip, porte toppen, og kam så har man godt oppunder 200hk Siter Vw Touran 2.0DSG 5s Audi Cabriolet Nissan KingCab Audi Coupe Q. 77 Boble Roadster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 kjør på med chip, porte toppen, og kam så har man godt oppunder 200hk jaha? på 136 eller 170 hkern?? Hvor mye koster egentlig chip, å ere vært å bruke penger på? Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Zwixern Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 jaha? på 136 eller 170 hkern?? Hvor mye koster egentlig chip, å ere vært å bruke penger på? tenkte på 170 hestern jeg da. fikk høre at man kunne kanskje få en 20hk mere med chip. Og at motoren ikke hadde vondt av det. Siter Vw Touran 2.0DSG 5s Audi Cabriolet Nissan KingCab Audi Coupe Q. 77 Boble Roadster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mikkel Bruer Skrevet Januar 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 tenkte på 170 hestern jeg da. fikk høre at man kunne kanskje få en 20hk mere med chip. Og at motoren ikke hadde vondt av det. Leste en som hadde chip, kam og filter..han fikk 18hk mer så vidt jeg husker...eke store forskjellen...136hk'ern får man ikke chippet..enkelt og greit..bare innsatsfilter og effektannlegg.. Siter - '02 BMW 525DAT M-Sport - '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro - '02 VW Golf 1.9TDI - '01 VW Caddy 1.9TDI [thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
EspenS Skrevet Januar 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 7, 2006 nei, det er igrunn ikke så farlig, var bare av rein nyskjerrighet:P det er lite å hente ut av en chip hvis man ikke har turbo sååe ja... Siter www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg