Gå til innhold

MA Audio HK 4000D (bilder)

Ranger emnet


Gravstein

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvilke specs erre du savner ??

 

Det er en forsterker laget for konkurranse bruk, derav lav signal\støyforhold, høy forvregning, frekvensområde BEGRENSET til 10-350hz.

 

Det at det mangler sikkringer, at den kan trekke over 600a, er jo en del av cluet.

 

Den klarer nok å lever 4000w RMS i lang tid den, men finn meg en bil med skilter som klarer å levere 400a stabilt ved 14.4v over lang tid i lang tid....

dempingsfaktor hadde i allefall vært fint å vite for MA sin. slew raten anntar jeg er bra på de fleste av dagens frsterkeren fra produsenter som MA?

men hvordan kan du si at 0.5% THD er høy forvrengning? det er tross alt bass vi snakker om her, og dette er det jo kun et fåtall som hadde klart å hørt selv i mellomtone-delen.

 

det at den er begrenset til 350Hz er absolutt ikke unormalt for klasse D. for forsterkeren er ment å drive kun bass, og da gidder de jo selvfølgelig ikke på påkoste dyre filtre for at den skal klare høyere frekvenser. er veldig mange klasse D forsterkere som er begrenset til dette.

MA sin derimot er som du ser ikke en klasse D, men klasse T. T'en betyr at forsterkeren bruker tripath filtrering, derfor klarer den høyere frekvenser. hadde forsterkeren vært ment kun til å drive bass hadde denne også vært begrenset til 3-400Hz, men det gjør den da ikke til noen db-drag forsterker av den grunn?

 

når det gjelder strøm er det mange biler som klarer å levere nok. et par 2-300A dynamoer er ikke uvanlig i kraftige bilstereobiler - med skilter. ;) men hvor mange man finner i norge er vel en annen sak, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dempingsfaktor hadde i allefall vært fint å vite for MA sin. slew raten anntar jeg er bra på de fleste av dagens frsterkeren fra produsenter som MA?

men hvordan kan du si at 0.5% THD er høy forvrengning? det er tross alt bass vi snakker om her, og dette er det jo kun et fåtall som hadde klart å hørt selv i mellomtone-delen.

 

det at den er begrenset til 350Hz er absolutt ikke unormalt for klasse D. for forsterkeren er ment å drive kun bass, og da gidder de jo selvfølgelig ikke på påkoste dyre filtre for at den skal klare høyere frekvenser. er veldig mange klasse D forsterkere som er begrenset til dette.

MA sin derimot er som du ser ikke en klasse D, men klasse T. T'en betyr at forsterkeren bruker tripath filtrering, derfor klarer den høyere frekvenser. hadde forsterkeren vært ment kun til å drive bass hadde denne også vært begrenset til 3-400Hz, men det gjør den da ikke til noen db-drag forsterker av den grunn?

 

når det gjelder strøm er det mange biler som klarer å levere nok. et par 2-300A dynamoer er ikke uvanlig i kraftige bilstereobiler - med skilter. ;) men hvor mange man finner i norge er vel en annen sak, hehe.

 

Hvis du ser nøyere etter, så ser du at det er specs på TRE forskjellige Ma-Audio forsterkere jeg har posta.

 

Bare bla litt :P

 

 

 

Under HK4000D har jeg skrevet:

 

"Dampening factor 200@ 4 ohm."

 

2 ganger allerede... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alle de du listet opp var MA forsterkere ja. ikke rart det ble forvirringer... :P mente den øverste av de.

 

stor mangel på søvn og sykdom er vist ikke noen god kombinasjon når man skal prøve å tenke... sick zzzz

 

edit: tre forsterkere ja.. faen.. nei, får gå og vile litt og komme tilbake når hjernen fungerer igjen jeg tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er CLUET med dyre vs billige forsterkere er:

 

De billige er avhengig av en extrem strømforsyning(batterier, kondensatroere, dynamo+-+) for å levere opgitt effekt, pga mindre størrelse på strømforsyninga.

 

dette stemmer ikke helt... da en kvalitets/kraftig forsterkere trenger mye strøm for å kunne levere også mye strøm.... evighets maskinen er ikke å finne enno nemlig... :crazysant ellers er den såkalte virknigsgrad en fint pekepinne på effekt inn og hva du kan få av effekt ut. :well

 

ellers er nok MA en "grei" forsteker men ingen super amp. så jeg tror ikke du trenger å anstrenge deg for å overvise oss hvor bra du vil få den til å være. :cocain: :well

--kjøper/reparerer alt (nesten) av defekt elektronikk-- *send PM*

-Project SQ-, om DYNAMO og Enkelt SQ med 6x9" kicpanel frontsett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår