Gå til innhold

SantaClaw

Bruker
  • Innholdsteller

    24
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om SantaClaw

  • Bursdag 10/07/1982

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    Opel, Snøscootere, Pc.
  • Modell (eks S4)
    Kadett E Sedan
  • Biltype (eks Audi)
    Opel
  • Årsmodell (eks 1995)
    1991
  • Yrke eller sivil status
    Jobber i Posten :(
  • Motor (eks 1.6)
    2.0i
  • Modifikasjoner (eks konfilter, eksos)
    3" Race katte, Gruppe A 3" Grenrør, Remus dobble bakpotter, Enem Z9 kamaksel, Gruppe A, ventilfjærer, Større ventiler, porta/høvla topp, Dbilas Spjeldhus, ShortShift, Poliforinger i giroverføring, understell, 16v understell, Gule klule koni bak ++

Contact Methods

  • Website URL
    http://www.putfile.com/santaclaw
  • ICQ
    21298365
  • Bosted
    Kirkenes

SantaClaw's Achievements

  1. Har vel sitti i lastebil med luft assistert Clutch, der fiser den utav ¤"%%...
  2. Unnskyld, jeg har vist problemer med synet, trodde du skrev at du hadde hele haien på veggen :P jeg = tosk som ber om unnskylding.
  3. Hm... nå er da haien en bruskfisk, men hvis du sier det så... Er jo bare kjeven & tennene som er av bein.
  4. Legger en 0-100 kmt video her... Rundt 8-8.5sek ER glatt og eksosrøret er tvers av ved framre potte, full tank og veier 1290 kg på vekta.... Heh... er noe stereo greier ja... http://media.putfile.com/Kadett-0-100-nr2
  5. Aner ikke hvor mye det har kosta. Akkurat nå, når det orginale grenrøret er på, og jeg har et rør i eksosen som er knekt, antar at det er rundt 130-140 hk, satser på mellom 150-180 hk når eksosen er fiksa. Aner ikke hva jeg har av effekt med andre ord, men den drar i allefall ut turtallspærra..
  6. Tenkte jeg skulle skrive litt om min store lidenskap(lidelse) 1991 modell Opel Kadett E "Frisco" Sedan, 2.0i 8v. Standard utstyr: 5 trinns manuell kortstega girkasse, sort & rødt recaro interriør, 115hk motor. Motor: Enem Z9 kamaksel, Kent Kams justerbart kamdrev. Gruppe A ventilfjærer, Større ventiler, Porta/Høvla topp, nye løftere ventilsleikere & vippearmer, Mathisen Technics letta svinghhjul. Innsug/Bensintilførsel: K&N 57i filterkitt. Dbilas Spjeldhus. Pierburg bensinpumpe. Justerbar bensintrykkregulator. Motorstyring: Bosh Motronic 1.5. Dbilas Dynamics Chip, med turtallspærre på 8000rpm. Eksos: Simonz 2" kardang bøy Remus bakpotte, med to DTM enderør. Mathisen Technics, Gruppe A Race Katte. 3" Gruppe A grenrør. "High Temp Lamda" Understell: Kadett GSI 16v bakaksel, fjærbein, bærebruer, stabstag. Polyforinger overalt. Stag mellom bærebruene framme. Fjærbeinsstag i alu framme & bak. 30mm Apex senkesett. Gule just koni bak. Monroe sensatrack framme. Bremser 256mm skiver framme. 260mm skiver bak. Driverk F-16-Cr-5 kortstega girkasse. Quafe ATB diff. Short Shift, Polyforinger i giroverføringa. Interriør Orginal Sort&Rødt recaro. Fjerna baksetet. Bilstereo Spiller: Pioneer DEX-p9 Eq: Pioneer DEQ-P9 Subforstærker: Modda Ma-Audio Hk4000D 4000wrms x1 @ 0.7 ohm @ 12v Fortsterker 2 & 3: Ma-Audio HK-598 200wrms x 4 @ 4 ohm @ 14.4v Kondensatorer: Ma-Audio 10 Farad, 3x 0.5 farad biltema, 1x 1.2 farad pyle. Frontsett: Infinity Kappa 4" Dører framme: Infinity Kappa Perfect 6.1 Hattehylle: Infinity Kappa 6x9 Batteri: Stinger Sp800 + Sp1800 Dynamo: 70a :P Skjerm: Pyleview 7" WideScreen Dvdspiller: Pyle Dvd/mp3/mp4/svcd/vcd++ + en drøss med kabler & sånt. Exteriør Frontfanger: GSI Sideskjørt: GSI Bakvinge: Orginal Mattig Endringer etter bildet ble tatt: Fjærna slepekrok. Planer: "E" type veltebur. Sparco seter & belter. Knerte fyren som jeg kjøpte konidempere, grenrør, remuspotter, monovisker & hovedlys fra for 4 måneder siden, uten å ha fått en "¤%"¤ dritt i posten, bortsett fra ca 200 eposter der han undskylder seg..... Skliplate pga staget mellom bærebruene. Electromotive motorstyring & mapping.
  7. Neeeeida.... det enkleste er jo: Ok, så hvis du har 200 hk i den fiestean må du jo kjøre vannet av den lille kadetten min, jeg mener, jeg har jo bare 115 hk. Kom igjen, så tar vi en liten 0-100 :P hehe... pleier å holde kjeft i ettertid...
  8. Den bilen pleier å være på søndager på TV2, rikting nok tror jeg den måtte tanka noen ganger, men en Formel 1 bil ville vel kanskje klart det, hvis vi ser bort i fra helling i vei, trafikk & humper :P
  9. Så en 2cv kolonne i Tromsø, kom helt fra England, en drøss med biler. Der var det en "sahara" utgave, den hadde TO motorer på elleville 24 hk hver. Ekte 4x4, med sepperate drivstoffstanker, girkasser og kjølesystem. Toppfart 80 kmt med en motor, eller 120 med to :P
  10. Forresten er det UTROLIG mange biler som går i godt over 200 kmt.... :P Rart hvor fort noen biler går, bare det er rett sjåffør.... Krangla som en tulling med en kar som insisterte på at Mazda 929'n hans, med 2liters, LETT gikk opp i 220 kmt, med sine 82 elleville hester, og psyko 150nm med dreiemoment, skulle klare å dytte de 1230 kg'ene bilen veide opp i 220 KMT, når orginal toppfart på bilen er 172 kmt.... Men når HAN haddde kjørt, så gikk bilen i 220 kmt etter GPS.... Jada..... Og Audi 80"gt" som han har nå, den går i 240 kmt, riktig nok er 1.8liters motoren på 122 hk, men ikke ¤"#¤%"#¤ om den går i NÆRHETEN av den farta... Hvor mange Volvo 740/240TIC er det vel ikke som går med 300 hk her i landet ?? Har truffet på 2 stk som med høyere turbotrykk & poppoff ventil hadde 350 hk. Syntes det var rart at de ikke klarte å ta igjen Kadetten da... "øh... giroverføringa er helt klikk" "Er feil på ladetrykket" Vanvittig mange psyko biler det går i lille Kirkenes, men de går bare godt så lenge de kjører om kapp med seg selv, da går de i utrolig mange km't... Ellers er jo den vanlige "Kirkenes-Tromsø" på 3 timer en klassiker, det har alle kjørt... :P
  11. Lang 1994 mod WV Caravelle Syncro 2.4D, med ettermontert Turbo & Intercooler.. Org toppfart er oppgitt til 140 kmt som vist på speedoen, men den dro til rødstrek nr2, eller rundt 155 kmt, ville ikke pine motoren.... 195 kmt etter GPS med Kadetten, rikting nok botna speedoen... hehe... 185/60/14.... :P 164.5 kmt forbi sivil politibil... Slapp med advarsel :P
  12. "Har du sånn dærre lotus omega 3000 motor i Kadetten din du siden du flisa en Calibra" (Kadett 2.0i-8v vs Calibra 2.0i-8v) "Calibramotoren går mye bedre en en råtten kadett motor" (Samma diskusjonen, FØR jeg kjørte fra han, da han mente at de 115 hk som var i Calibraen var mye bedre en Kadett Hk'ene) "Jeg har 200 hk i Escort Rs Turboen min, har skrudd opp turbotrykket" (Om en 1.6 liters trykkgasser trurbo, uten intercooler, lurer på hvor de hestene var når mine 115 hk dro i fra fyren...) "Jeg har 330 hk+" (Om en Bluebird Turbo, (1.8i) med intercooler fra 200sx & oppskrudd turbotrykk, lurer på hvor de hestene var når mine 115 hk dro i fra fyren...) "DET ER JO EN GSI 16v" (sa eiern om en GSI 1.8i 8v) Arti med alle de som har 200 hk+ med Cossworth peilepinne, Lotus oljepåfyllingslokk, & hull i luftfilterboksen.... ALLE har engang EID en knøttlien bil med 3-400 hk....
  13. Hvis du ser nøyere etter, så ser du at det er specs på TRE forskjellige Ma-Audio forsterkere jeg har posta. Bare bla litt :P Under HK4000D har jeg skrevet: "Dampening factor 200@ 4 ohm." 2 ganger allerede... :P
  14. Hm... hva koster ZRS-10 ?? Prøver å bevise at den jeg har er kanonbra :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår