Gå til innhold

MA Audio HK 4000D (bilder)

Ranger emnet


Gravstein

Anbefalte innlegg

  • Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ser greit ut det. Jeg eier nesten samme modellen bare ikke "klasse D". Den funker som bare juling, men jeg har mine tvil om kvaliteten da jeg kun etter noen timers bruk første gangen drepte 3 utgangstransistorer..

 

Etter jeg fikset det har den fungert fint.

2x Stroker 15" - 138,4 dB

Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB

Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V

Student - 3. år Elektroingeniør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er min forsterker som er avbildet øverst her.

Vil for det første legge til at den er mye større en det virker på det bildet.

 

Det ER f.eks 50mm2 tilkoblings terminaler, er bare bildet som gjør at de virker mindre..

 

Den er opgitt til 4400w RMS i 2 ohm ved 17v

 

Eller 3600w rms i 2 ohm ved 14.4v

 

Den er digital, noe som gir et virknings grad på mellom 85 & 90%.

Det er ikke noe sikkring, kun en advarsel om at den kan trekke intill 600a i støtene...

 

 

Koffe, din forsterker er overhodet ikke lik 4000D.

Jeg har hatt en Hc4002, den ser slik ut:

 

Hc4002.jpg

 

HC40022.jpg

 

Jeg har offesiel norgesrekord i klassen Street C med den HC4002 forsterkeren og en CerwinVega stroker 15". Og jeg kan si at 4002 er pingle i forhold til 4000D, 4000D er også større, rent fysisk.

 

 

P1000146.jpg

 

Viser størrelsen i forhold til en cdplate og en 6.5" midbass... :P

 

Jeg tipper når det gjelder effekt i forhold til pris så banker 4000D så og si ALT.

Jeg har i modifisert den slik at den er stabil i 0.7 ohm, og har nå 1 ohm belastning på den..

 

Å sammenligne 4000D med forsterkere til fantasipris er ikke serlig saklig.

Den leverer det den lover.

 

Ellers så er det jo et fancy LCD display som viser temp&spenning, DET har i allefall ikke de andre :P

 

 

Ang kvaliteten i Hc4002, jeg kortslutta min flere ganger uten at den kutta engang, i stedet smelta bananpluggene (trenger ikke være bra....). Jeg hadde den i daglig drift i 3 år uten problemer før jeg solgte den i fjor.

 

Tror du har mangel på strøm i bilen din jeg, Koffe :P

 

Ang 4000D i forhold til de andre som er nevt over....

 

Tenk på ting som:

 

Størrelse på komponenter.

Digital, Vs, Analog.

Antall komponenter, tenker da spessielt på transistorerne.

Regulert vs uregulert strømforsyning.

Signal-støyforhold.

Forvregning.

Pris.

Bruksområde.

 

Denne MA.Audio forsterkeren er laga for å pøse ut med 4000w RMS i Db-Drag sammenheng, da er det ikke så nøye med f.eks lydkvalitet.

 

Alle som har hørt den i live blir lettere sjokka over hvor mye strøm den klarer å pøse ut, selv folk som har deltatt lenge i DB drag sammenheng har sagt at det er den råeste forsterkeren de har vert borti..

 

De pleier å sammenligne den med f.eks Thru Tec, SledgeHammer, Rockford Fossgate T30001BD....

 

 

 

Koffe, du hadde 2x 15" stroker og 138.4 db, jeg hadde 1x 15" stroker og 141.5 db med samme forsterker, sier seg selv at noe er galt : http://www.termpro.com/asp/eventresults3.asp?Event_ID=7076

 

Er bare å gi den nok strøm, så driver den nok det meste, tipper du kan klare opptill 145-147 db hvis du sørger for NOK strøm.

 

Dere får se nå når Db-Drag Seongen 06 starter, skal delta med 4000D og 2x 12" "hemmelige woofere", så kan dere heller komme med kritikk og negative kommentarer om ca 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åssen kan du ha den offisielle norgesrekorden i street c med 141 DB, når MANGE (blandt annet meg) har spillt høyere enn degi samme klasse, og det på http://www.dbdragracing.no sin side står d at Christian Wallentin har satt norges rek. på Våler den 22/5 med 149.3 dB?

 

Dani

 

 

Fordi norgesrekorden endres fortløpende, og jeg satte min i begynnelsen av seongen 2004 :P

 

Ellers, så deltok jeg kun i 1 konkuranse det året, og detpå pur faenskap pga, arrangøren som skrøt merkene han forhandla opp i skyene...

 

Jeg hadde heller ikke bygget anlegg for å få DB, til forandring fra i år :P

 

Skjønner at det var forvirremde, sorry.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi norgesrekorden endres fortløpende, og jeg satte min i begynnelsen av seongen 2004 :P

 

Ellers, så deltok jeg kun i 1 konkuranse det året, og detpå pur faenskap pga, arrangøren som skrøt merkene han forhandla opp i skyene...

 

Jeg hadde heller ikke bygget anlegg for å få DB, til forandring fra i år :P

 

Skjønner at det var forvirremde, sorry.

Dakar liten.. Til og med fulle lille meg har jo spilt høyere enn deg med lukkede kasser i street c ;)

Blir litt talentløst når folk sier at de har norgesrekord fordi de hadde det en gang for lenge siden...

 

Var jo egentlig jeg som hadde norgesrekorden i Super Street 1+ lenge i 2005, men det gjaldt ikke siden jeg ikke var medlem...

(Hadde jeg brydd meg, hadde jeg nok gjort noe med det, men det var feil klasse)

Mvh Stian

 

Mål for 2008: Passere 15? dB i Street C... Oppnådd: 152,5 dB.

Deler til Golf 3 selges: Nytt panser, originale hovedlykter og lysbryter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dakar liten.. Til og med fulle lille meg har jo spilt høyere enn deg med lukkede kasser i street c ;)

Blir litt talentløst når folk sier at de har norgesrekord fordi de hadde det en gang for lenge siden...

 

Var jo egentlig jeg som hadde norgesrekorden i Super Street 1+ lenge i 2005, men det gjaldt ikke siden jeg ikke var medlem...

(Hadde jeg brydd meg, hadde jeg nok gjort noe med det, men det var feil klasse)

 

 

 

Poenget er at jeg har HATT :P

Trodde jeg gjorde det klart i den forige posten min jeg...

 

Er litt lettere med en stasjonsvogn en en Kadett E sedan ja kanskje ??

 

Kanskje det hjelper når kassa er bygged for db og ikke for dypbass, kansje det hjelper å ha strøm nok i forhold til klassen man havna i?

 

Kanskje det hadde hjulpet å få lov å finne rette frekvensen først ?

 

Eller optimal kasseplassering, eller fjerna en basslinjedriver som stod tilkobla, støydemping ??? Maaange ting som kunne hjulpet meg hvis jeg hadde konkurrert til daglig.

 

Jeg har i allefall kjøpt & bygget hver eneste bit av anlegget selv, uten noen tullete sponsorer.

 

Du får ta å drite i hva jeg sa om NorgesRekord, og heller komme med kritikken din når 06 sesongen er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere får se nå når Db-Drag Seongen 06 starter, skal delta med 4000D og 2x 12" "hemmelige woofere", så kan dere heller komme med kritikk og negative kommentarer om ca 1 år.

 

Negative kommentarer? Vi bare sa noe om innmaten til forsterkeren og du sporer av til noe helt annet..

-'00 Fiat Punto - Prosjekt dypbass

-'87 Fiat Panda - prosjekt wannabe dBdragger

Team Lydtrykk.no avd. Finnmark

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet at jeg hadde mangel på strøm i gamlebilen, er ikke helt noob. Er egentlig litt lei meg for at jeg aldri fikk testet hva det anlegget var godt for. Jeg kjørte 4002`n i 4 ohm for hvis jeg lastet ned i 2 holdt ikke batterier og dynamo lenger.

 

Skulle nok som du sier, hvis jeg i tillegg hadde bygget om kassa greid opp mot 150dB.

 

MEN; Nå er det ny sesong, nytt basselement og ny bil !

 

Hvor får man forresten tak i 4000D i Norge? På amerikanske bildeler i sarpsborg?

2x Stroker 15" - 138,4 dB

Pioneer TS-W5000SPL - xxx,x dB

Ma audio HC 4002 - 4000W RMS @ 1Ohm 14,4V

Student - 3. år Elektroingeniør

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår