bilgal86 Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Jeg lurte på noe. Volvo 240 er ikke kjent for å ha verdens beste veigrep, og den taper mye i svingene selv om man liksom senker den, hiver bredere dekk på, sportsunderstell så tar den likevel ikke biler som bmw 3 serie eller nissan primera. Er dette sant? Har en 240 selv, men den er bare senket + litt bredere dekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 http://www.tuff240.com/videos/VolvovsBMWatBathurst1000in1985vid02.wmv Lar videon snakke for seg selv jeg ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 240'en ligger svært bra på veien. du må bare bli vant til at det krenger først. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cokeloop Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 jeg kjører med 40/40 senking og nokia hakapelita 2 (piggdekk) og bilen sitter som støpt på veien, ligger i 80-90 på snøføre med god kontroll.. klart hvis det er isete må man ta det litt med ro, men dekkvalg er nokså vesentlig for kjøreegenskapene! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240Rallye Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Bilen min sitter faktisk utrolig bra på veien.. det er en original GLT. Altså senket 15mm med gass dempere. Å det sitter skikklig bra :) Bare du holder deg godt fast inni bil så =) Siter Volvo S60 2.0l Turbo Volvo 940 GL Volvo 240 GLT Volvo 242 Turbo x Volvo 850 T5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 ser du bortifra at den krenger så sitter den rimelig godt på veien.. senk, nye dempere, stabstag og tårnstag + foringer. så sitter den GODT :) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_Style Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 J hadde en 95 mod Nissan Primera for snart 1 år siden, og den hang utrolig godt på veien med 40mm senkesett og 17" felger med gode dekk... Men, syns nå volvo`n er bedre uansett... :) Siter 745 Turbo - 275,5 HK / 476 Nm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ExceL Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 den sitter så å si veldig bra! men den krenger som folket sier.. og da er det koselig å ha bøttestoler happyhappy happyhappy Siter - VOLVO - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bilgal86 Skrevet Desember 23, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Hvilken dekkstørrelse har dere å anbefale? Klart det er tøft med 17 og 18" felger og dekk på bilen, men bor oppe i Finnmark og det kan bli ganske ukomfortabelt å kjøre fort med lite gummi. Har tenkt en stund på 225/55 15", eller 225/50 16". Har en onkel som sier at det bare er tull å fikse på 240a, de blir liksom frakjørt av andre biler i svingene uansett hvor mye man stiver dem av. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
docsist Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Kjørte med 205/55-16 funka bra d Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R_sport Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 bytt til Koni/bilstein eller lignande...Poly foringer...kraftigere stabstag osv...og senkesett soklart...og dekk med godt grep...Får rimlig gode køyreegenskaper av det! Siter 1997 Volvo 960 T6R Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Hvilken dekkstørrelse har dere å anbefale?Klart det er tøft med 17 og 18" felger og dekk på bilen, men bor oppe i Finnmark og det kan bli ganske ukomfortabelt å kjøre fort med lite gummi. Har tenkt en stund på 225/55 15", eller 225/50 16". Har en onkel som sier at det bare er tull å fikse på 240a, de blir liksom frakjørt av andre biler i svingene uansett hvor mye man stiver dem av. Da tror jeg at onkelen din kanskje ikke har prøvd å kjøre fort i svinger med 240!! Den sitter faktisk meget godt i sving orginalt til og med.. Har kjørt fra mang en bil i svinger med min orginale 242... Grunnen til at bakakslingen er smalere en front er jo fordi det faktisk fremmer kjøreegenskaper.. 240 er en av de få biler du kan justere alle vinkle på forstilinga orginalt.. (camber, caster å spissing) Hvis man stiver av bilen mye og har lavprofil dekk så vil ikke det si at man automatisk har gode-kjøreegenskaper! 16" er vel en grei dekkdimensjon hvis man skal ha godt grep OG kjørbarhet! happyhappy Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Gode dekk i 205/55 16" har mye bedre grep en rimelige 235/40 17".... Det har eg prøvd! Det er viktig å bruke penge på gode dekk. Deretter gode dempere.. min favoritt er de gule R-sport demperne..heilt rååå men veldig stive, kan bli slitsomt på tur. Mitt andre valg er Bilstein sport eller club. De har samme setting men club er noe kortere. Så kan man bytte "alle foringene" og trikse til mer kaster..+ ta ut hjul til maks Negativ camber.. Hvor kraftige du vil ha krengnings hammer er en smakssak.. På vinterføre og grus kjører eg med tynneste originale framme og uten bak, det gir best grep. På asfalt kan du prøve deg fram, for grove framme har en tendens til å gi en understyrt bil, dette er en smakssak, ofte lettere å kontrollere en nøytral og litt understyrt bil. Men de som er poenget er at man må teste for å finne ut hva som gir best grep. mvh Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 På Blåvogna mi skal jeg ha koni sport å senkesett, poly foringer 25mm stab fremme, å 22mm bake + ambu stag å muligens tårnhus stag om jeg finner et som passer over innsuget på B23E motorer Da ligger den knall på veien.. Og med gode dekk selfølgelig! Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet Desember 23, 2005 Rapporter Share Skrevet Desember 23, 2005 Skal du ha stive dempere/fjærer er det viktig og bruke fjærbenstag, torpedostag, og forsterkningsplate i dempertårnene. Det svake punktet på 240 er at dem er for fleksible mellom dempertårn og torpedovegg. Bør kanskje bytte ut toppmonteringgene med noe skikkelig også. Originalt mener jeg at 240en er alt for myk og kjedelig, men med små modifiseringer er den mye morsomere og kjøre. Faktisk så mener jeg at 242en min med 82hk og div. mods på hjulopphenget var mye mer underholdende og kjøre en den 740en jeg bruker nå som har originalt understell og 190hk..... Biler som BMW 3 serie ol. er vel bedre en 240 på kjøreegenskaper originalt, men med div. mods tror jeg 240en kan bli en hard konkurrent. Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.