Gå til innhold

Endelig fått meg gti!

Ranger emnet


sink

Anbefalte innlegg

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Gratulerer....detta ser ut til og bli bra....åssen bremser går du for?

 

 

Er egentlig litt usikker på det, har nye orginal callipere bak så der blir det å sette på greenstuff eller noe sånn og muligens noen ventilerte skiver. Fram bremsene er jeg veldig usikker på enda. Har egentlig tenkt på G60 kasse, og jeg mener at man trenger større bremser uansett. Ville vært fornøyd med G60 callipre, slissa og ventilerte skiver fra for eks black diamond, brembo etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord har jeg en porta topp til overs hvis noen er intresert?? Som nevnt i trådsen tidligre er det ganske høy komp på denne toppen. Justerbart kamdrev er også på vei :)

 

du, det frister.

 

hvis du ikke kvitter deg med den umiddelbart, kunne det vært intresant å tatt en titt på det i sommer, når jeg har litt kroner igjen.

-86 golf2 gti, mye drømmer lite planer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå begynner jeg å få det jeg trenger av trim til motoren. Når neste lønning kommer tror jeg at jeg skal bestille meg autotech kammer og fjører. http://www.autotech.com/prod_engine_camshafts.htm#16v

Kammen er ganske snill men har trua på at det vil gi meg et bra kompromiss mellom bånndrag og effekt, spessielt med justerbart drev:)

 

 

Planen er å ta ut motoren og hone blokka hvis den ikke er alt for herja med.

Har ny toppakkening, overhalt topp og veiv.

Noen her som har noen erfaring med overhaling av 16v motorene?

Har ikke peilig på hvor mye moment som skal brukes når man skrur igjen osv.

Ellers hva må jeg ha av slite deler? Pakkninger,rådelager,stempel ringer+++.

Hvordan er det med oljepumpa,bør denne skiftes overhales, (hva er dyrest)?

 

Hvis noen har noen gode tips eller har lyst til å hjelpe meg så er jeg evig takknemlig. Målet er å få alle delene og så gyve på en uke eller to og få en ekstremforvandling av motoren. Liker også tanken på hvor mange chassi denne motoren faktisk kan passe i så gleder meg til august, da ska jeg prøveå være ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

toppen er jo overhalt.. så blokka er jo lett.. husk nye strekkbolter da..

 

skal væra litt forsiktig med å hone så du ikke gjør sylindrene dine større.. kommer ann på honeutstyret og da..

 

kjøp fullt pakningssett til toppen, og bunnen.. samt nye bærelager og rådelager.. bytt pumpa da vel.. skader ikke.. man kan vel si den er verdt det mot det som kan skje.. får vel ikk overhalt de mener jeg..

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Stått litt stille med bilen nå, men har ventet på sikkert det tregeste container skipet på havet + kampen om kronene.

Deler jeg har fått nå er:

-større porta throttle body

IMG_0356.jpg

-justerbart kamdrev

IMG_0357.jpg

-Topp porta i england av en guru på vag topper :) Han har selvsagt brukt luftmengde måler for å finne tangeringspunktet mellom mengde og hastighet:)

Fikk også med nye tetninger ventiler og løftere i oem kvall eller bedre!

IMG_0364.jpg

IMG_0362.jpg

IMG_0365.jpg

 

-Overhalt blokk med s2 råder ballansert "butterfly" veiv og ny oljepumpe.

IMG_0354.jpg

IMG_0358.jpg

 

-Vassere toppakkining og power-rohr!

IMG_0366.jpg

 

Også fått tak i noen strøkne stoler med trekk :)

IMG_0352.jpg

 

Det eneste jeg venter på nå er trimkammer. Fått på dem så går blokka og toppen sammen. Imellomtiden så har jeg levert topplokk til aluminium oxidbehandling... blir blankt og fint håper jeg.

 

Videre fremover så må jeg bruke litt penger på bedre kjøling, ny oljekjøler.

Har også et senkesett på hånden.

 

Gledere meg villt til å endelig få bytta motor:) håper på et sted mellom 165-170 gamp i første omgang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

ja sturla..!!! ikke så mye inne på dette forumet jeg lenger.. men uansett, kanskje du skal oppdatere litt ;)

 

 

det er vel noen planer for hva motoren skal sitte i ;)

 

snart sommern nå.. ut i verkstedet og tørke støvet av villdyret ;)

 

(hørtes nesten litt magisk ut) ;P

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår