Golf GTI F.e.e Posted February 1 Report Share Posted February 1 Jeg kjøpte olje til min gamle Bmw x5. (5W30 LL). Jeg fyller nye golfen med 5W30. Kan jeg fylle olja ment for bmw’en på golfen. Altså LONG LIFE oljen. Ser ikke noe problem med det??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Quattro73 Posted February 1 Report Share Posted February 1 Du kommer med veldig lite opplysninger så svaret blir på generelt grunnlag. Forskjellige oljetyper bør ikke blandes! Skal du bytte olje og filter på golfen så kjør på, men oljen må ha «godkjenning» iht det din motor krever. Dette står på kannene, f.eks. VW 504.00, 505.00, 507.00 osv. Hvilken godkjenning din motor krever er uvisst da vi ikke vet noe om din bil og motor. En annen ting, selv om oljen her LL-godkjenning så bør den så absolutt byttes hver 12. måned eller 15000 km, alt etter hva som inntreffer først. Quote Bilforumet.no Administrator Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts