Gå til innhold

Endelig fått meg gti!

Ranger emnet


sink

Anbefalte innlegg

  • Svar 86
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

En liten update med et par spørsmål som vanlig!

Har fått tak i en porta KR topp. Er en entusiast i tyskland som selger den til meg, toppen er også overhalt med ny ventiler og tetninger:)

Men den er ganske hardt planfrest med snaue 13:1 i komp. Da bør jeg vel ha en litt vassere topp-pakkning? Er det noen som vet om et godt valg? Tenkte på stålpakkning som helst senker kompen nærmere 11-12. Har s4 råder, og en kompis har en balansert G60 veiv som jeg regner med å kjøpe. Stempler har jeg ikke bestemt meg for enda, men nye smidde stempler koster svinmye så hvis noen har noen gode ideer der så fyr løs. Regner med å få toppen i "posten" om ei drøy uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre kobberpakning er visst godt som gull. Er noen som driver å vannskjærer slike. Og det er en kar her på forumet som allerede har laget hos dem, så formen har de. Han betalte 4k fordi at de måtte lage formen. Men for neste mann kommer det bare på 1000,- for pakningen.

Rallye G60 Soon to be 16vT

Rallye --> .:R32. Prosjekt.

Golf 2 VR6. Prosjekt.

 

Alt går an. Det umulige tar bare litt lenger tid.

 

Mannens oppgave her i livet er å fylle kvinnens tomrom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøre kobberpakning er visst godt som gull. Er noen som driver å vannskjærer slike. Og det er en kar her på forumet som allerede har laget hos dem, så formen har de. Han betalte 4k fordi at de måtte lage formen. Men for neste mann kommer det bare på 1000,- for pakningen.

 

ok, har hørt mye bra om topp-pakkning i bronse selv... skulle vist nicket til vedkommende, betaler glatt 1k for en skikkelig pakkning da :) Han har også kanskje så du kan variere tykkelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det ikke høyere komp du ville ha da?

 

hvor mye klaring er det mellom ventilene og stempel på topp da? ca null? hvist ikke blir jo kompen høyere hvis toppen senkes mer da..

 

hadde man hatt noen "formel" eller utregning på dette, kunne man jo prøvd å frest større/dypere ventil kammer i stemplene...

 

om dette er mulig veit jeg ikke da.. men om det er det.. forklar meg hva som ikke går her?

 

:)

Golf 16v Turbo - Porsche powered.. -> http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=96330

 

Chevrolet camaro 5spd 1971 - bbc 454cid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

var det ikke høyere komp du ville ha da?

 

hvor mye klaring er det mellom ventilene og stempel på topp da? ca null? hvist ikke blir jo kompen høyere hvis toppen senkes mer da..

 

hadde man hatt noen "formel" eller utregning på dette, kunne man jo prøvd å frest større/dypere ventil kammer i stemplene...

 

om dette er mulig veit jeg ikke da.. men om det er det.. forklar meg hva som ikke går her?

 

:)

 

Stemmer det med kompen ulf, men fra 10 til 13 tror jeg er litt voldsomt?

Mulig jeg er helt på jorde, men hvis du har en komp på 13:1 med vanlig topp-pakkning og orginale stempler, så setter du for eks på g60stempler som da har lavere komp igjen... kan du få for eksempel en komp på 10:1 11:1??

Beste hadde sikkert vært med en litt tykkere pakkning så kompen ble 11,5:1.

Vil prøve og holde en viss driftsikkerhet på jævelskapen også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

En liten update på bilen.

Fikk pakke fra tyskland idag :) Endelig kom toppen jeg har kjøpt fra tyskland. Fikk den billig + frakt så jeg er veldig fornøyd. Den er porta og plana med nye ventiler og tetninger og løftere. Sport kam og sport ventilfjører blir egen bursdagsgave til meg selv. :)

 

Inntak.jpg

 

16V.jpg

 

Så har jeg fått tak i s2 råder :driving

 

S2Rder.jpg

 

Ellers driver jeg å overhaler hjullager og bremsene bak. Har stått å pussa callipere idag til jeg så mænn med jåen, men det måtte bare fikses. Skiver og klossene var helt ødlagt. Skal lakkere imorgen så kommer med bilder da.

 

Hvis noen har noen brukbare RS2 eller S2 stempler til salgs så send gjerne en PM

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Har som smått kommet igeng med litt restaurering på golfen. Mens jeg leter etter motordeler jeg har råd til så har jeg begynt å fikse litt slitedeler. Fant ut at det simpleste var og begynne bak, så jeg fikk tak i nye klosser skiver og lagre. Planen var og ta ett hjul om gangen, da jeg trengte bilen på jobb osv. Selvsagt var det mye tull som skjedde, fikk deler hvor det mangla en bit (fikk den igjen men) men fikk det på plass. Så viste det seg at ene callipern var totalt død så fikk tak i ny.

Så luerer jeg på en ting? Den tykke bremseslangen som er snaue 20cm som går fra opphenget og til callipern, Skal den egentlig kunne skrues ut, uten at slangen vris. Vurdere sterkt nye slanger siden jeg har overhalt bremsen såpas bra nå :) . Har noen bilder av åssen calliper lakkeringen ble + div. deler

 

callipre.jpg

 

skiveroglagre.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann idag har jeg bursdag så jeg har ordna meg bursdagsgave til meg selv. Har bestillt grym toppen fra england som er "gass flowed", større ventiler osv.

Med andre ord har jeg en porta topp til overs hvis noen er intresert?? Som nevnt i trådsen tidligre er det ganske høy komp på denne toppen. Justerbart kamdrev er også på vei :)

 

Tror oppsettet blir "Stage2" kam med sterkere fjører. Justerbart kamdrev. s2 råder. Intil videre orginale 16v stempler men med nye ringer osv. ballansert og letta veiv. Honing av blokk selvfølgelig.

Vurdere å kjøpe vassere bensinpumpe, kan dette gi litt mere effekt eller? Noen som vet om man kan porte opp 50mm innsuget til KR? Og eventuelt hvem som kan gjøre dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår