Gå til innhold

Thyfire: VW Scirocco ~ Prosjekt Rocco

Ranger emnet


Thyfire

Anbefalte innlegg

Håndbrekk.. gasser samtidig. Prøv selv, men vent til snøen kommer.. :)

 

edit: det er faktisk 4x4 i følge durocco.com.. :respect

 

ja 4x4 :D leste det.. var faan meg pent den snowday linken på durocco.com.. fikk seriøst tårer i øynene....

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 513
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nupe.. venter på dekka mine nå, for har fått lakkert felgene så de blir satt på i løpet av uka så skal jeg ta noen bilder for dere :) Uten lister og med nye felger og mindre gummi.. blir bra :thumb

 

Neste på planen er vel å sote rutene.. som jeg faktisk ikke har gjort enda.. og bytte litt i interiøret, ratt, pedaler, gir kule og sånt dill.. må legge opp en remote kabel fra spiller'n og til subben også.. samt at jeg MÅ finne derre radio pluggen min snart! Noen som føler for å hjelpe meg ut som bor i nærheten? hehe :rolleyes:

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, høres bra ut... Gleder meg til å se bilder med nye felger! Litt oppfreshing av interiøret er jo alltid stas. Må vel få gjort noe innvendig i Vectra'n min selv snart... :thumb

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er ikke denne roccon senka med vanlig senke sett da? kan da ikke bli så lav at 14" skulle ha no å si da.

 

Vanlig senkesett nei? eller.. kommer ann på hva du mener... den er senka me justertbart VMAXX... 14" og vinterpigg blir bra shu... hehe... om d noen som vil ha org. scirocco felger så er d bare å si fra.. bilde av de lengere opp i tråden..

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva sliter du med? :) Er selve pluggen bortevekk?

 

ja.. når jeg demonterte dash'en i vinter trur jeg selve pluggen forsvant der inne... kremt.. å den dash'en der gidder jeg ikke å plukke ned helt alene igjen! d var MYE skruer å holde styr på i -12*C grader..

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilde016.jpg

 

Her hjelper Ole Ivar til med å se over bilen min litt :) beklager dårlig bilde da men.. hihi...

 

fant ut følgende,

bolten til selvstrammings mekanismen på viftereima var uten gjenger, så vi stramma den :) Olja opp båndet litt også me sånn "Belt dressing"... Så titta vi å så på reg.reima leeeenge, fordi det er en forferdelig plagsom lyd som kommer fra ene strammehjullageret.. ble ikke så mye smartere, men d er noe med dekselet og ikke hjullageret, maybe?

tilslutt fant jeg ut at bila har brukt en del olje siden oljeskiftet for 2 uker sida... men d er 5w-40 helsynt. da, trur det er for tynt, så får se om d blir bedre om jeg får bytta til 15w....

 

så kobla vi litt anlegg :D kobla på remoten på parklysene, hehe, siden subben skal ut om en ukes tid uansett (bror tar den tilbake) så orka ikke å koble den til anlegget... men savner enda den pluggen altså...

 

skal få Hanebo& sortvik til å se over spissinga på bilen, er vist helt galt enda... og har utrulig dårlig utslag på rattet... er vist livsfarlig med kontra for d går ikke ant å hente den inn tidsnokk med det utslaget jeg har.. så må prøve å få justert d også..

 

snart kanskje jeg får fiksa en liten overraskelse på bilen :p følg med dere da..

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å se mer! Hold motet oppe, så går det seg til skal du se. Ble spent på overraskelsen no jeg! :D

- I like my women as I like my cars - clean and good looking, quiet when idle and loud when driven hard.

- Nothing is foolproof to a sufficiently talented fool.

 

'95 Audi Coupé ACE

(x)'91 Opel Calibra 20XE (x)'91 Opel Vectra C18NZ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå venter jeg bare på dekka før ny felgene kommer på.. så rekker jeg å kjøre noen uker på sommerdekkene mine også, før allycat'ene står for tur.. Er det noen som har noe forslag til hva jeg skal gjøre med de? de er hvite, men ikke 100% feilfri i lakken, er vel mellom 80-90% en plass... Vurdere å sandblåse de og lakke de også opp, men er usikker på farge, om det blir noe stas, eller om jeg bare skal ha de som de er :) noen meninger?

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår