Gå til innhold

Thyfire: VW Scirocco ~ Prosjekt Rocco

Ranger emnet


Thyfire

Anbefalte innlegg

Da var jeg blitt den stolte eier av en VW scirocco GTX 8v 1,8 fra 1987.. med 112 gamp orginalt enn så lenge.. Som er min første bil og til dels et prosjekt og godt utgangspunkt.

Fikk den hjem i hælgen :D Siden da har jeg bare ryddet litt i den og byttet regulatoren så jeg fikk start på den. Hadde ikke kjørt den før kjøpet, men skal si det var en fornøyelse uten like å kjøre dyret ja!

 

Får kaste inn litt bilder av god biten før jeg forteller om "småtteriet" med den.

 

rocco.jpg

rocco3.jpg

scirocco_copy2.jpg

 

Skal få tatt noen flere bilder senere. Når det er lyst, litt vanskelig siden det er mørkt når jeg kommer hjem fra jobb allerede.

 

 

Merke: Volkswagen

Modell: 1987 Scirocco GTX 1,8

Karosseri: Coupé

 

Motor og Ytelse

Effekt: 112hk (minst, håper jeg på :D)

Vekt: 928kg

Gir: 5 trinns manuell

Slagvolum: 1766cc

Drivverk: FWD

Ant. Syl.: 4

0-100: 8,7 sek. (standard)

Drivstoff: 95 Blyfri bensin

Felger/dekk: 14" orginale vinterfelger... sommer 16" med 215/45 fra Bigwheels

Understell: VMAXX Justertbart

 

Hva som er gjordt:

Senking med coilovers fra supersport, justertbart. Orginale GTi sportseter. Simons effektanlegg 2 ¼" med bare en lyddemper og fancy endestuss. "Bruktbart" anlegg. Kappa girstang med "cobra" hode, lakkerte bremsecaliptere. Wanderbaum Lime. Terninger. Stickers i bak-sideruter, Streamer front og bak.

 

Har ikke fått til så mye da det måtte gjøres en del for å få den EU-Godkjent. som den er nå :w00t (26.01-2006)

 

Byttet:

spenningsregulator, viftereim, tennplugger, dempere, bærekule, hjullager, vannpumpe, radiator, fjerbeinslager, bremse sylinder, kaldstater, tomgangsventil, vannslange, parklyssokkel, spylepumpe, greasa og banket ut bremsestøv fra bakhjul. Har bytta foringer i girkassa, justert overføringene og strammet clutch wire. +++

 

Framtidlige planer:

K&N inntaksfilter. Massivt anlegg fra enten Dynabel eller Rockford. Playboy-dekaler i bremselysene (hehe) Skinn setetrekk, momo girkule, pedaler, og ratt, Nye felger (BBS RS) og ny grill, kåstum med glassfiber og tilslutt lakk.. Farge hemmelig, endelig bestemt meg nå! Muligens GTO Reiger styling om et år eller to. Bytter mottor på kjærra neste sommer :D mer planer senere...

 

 

ja det var alt jeg kom på i farta.. hehe.. har litt å henge fingra i merker jeg, blir sikkert mer også tenker jeg. Vi får prøve :D

 

Bare kom med kommetarer, forslag og annet skvidder yodude

og husk, go easy on me, er bare eit kvinnfolk :kiss

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 513
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

knalltøff bil. Foreslår at du dropper sotinga. Syns den tar seg bedre ut uten!

Men hvis du absolutt skal ha, så dra til et firma som gjør det for deg. Men vær så snill... IKKE sot 100% bak og ikke noe forran.. sømmer seg ikke på en slik bil som det her..

 

Har ikke tenkt å sote 100% nei! neppe! synes det blitt for mye jeg også.. tenke på sånn 45% eller no.. mulig at jeg skal gjøre det snart lell, siden jeg må ut med siderutene for å tette lekkasjen :(

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pen bil det der ja!eit tips fra meg er noen større og penere felger og dunkdunk anlegg!:) osso hovudlykt soting hadde kansje og passa...

 

 

har tenkt på andre felger, men akkurat nå er det ikke en stor prioritet! har lite peiling på dim på dekk og sånt, så tips mottas med Takk! :bump

 

"dunkdunk" anlegg skal bli, får en sub m/innebydg forsterker av min bror inntil jeg skaffer noe fetere. 12" sub og 600w... yodude

 

lyktene skal byttes! sykt dårlig reflektore i de... sukk..

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig bil :) Men jeg må bare spørre, i frykt for å dumme meg ut, men er felgene på høyresiden feil vei? Milig jeg er wasted eller noe, men på det øverste bildet, altså venstresiden av bilen, der står vel felgen "riktig" vei, i følge mitt hode.... Eller er jeg på jordet?

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stilig bil :) Men jeg må bare spørre, i frykt for å dumme meg ut, men er felgene på høyresiden feil vei? Milig jeg er wasted eller noe, men på det øverste bildet, altså venstresiden av bilen, der står vel felgen "riktig" vei, i følge mitt hode.... Eller er jeg på jordet?

 

Haha, det la jeg også merke til!:D men kjempetøff bil! blir bra dette!

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, det la jeg også merke til!:D men kjempetøff bil! blir bra dette!

 

 

godt spørsmål.. aner ikke.. ikke jeg som har tatt de bildene der. Har ikke sett det før nå jeg heller! Den hadde vinterdekk på når jeg henta den, så... Hehe aneglsmili

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det er flere som ser hvor pen denne bilen faktisk er :usa:

 

Det at felgene peker feil vei er vanlig på rimeligere alu felger. Produsenten lager ikke en felg for hver side, selv om designet tilsier det.

Det kan jo også hende at du har fått fire "venstre" felger. en vet jo ikke med så mange, mer eller mindre, seriøse aktører på markedet.

 

Jeg synes bilen er kjempefin sånn som den er, men forslag til moddinger:

Bytt blinklysa foran i noen som er hvite (litt vanskelig/dyrt å få tak i , men ikke umulig på ebay.de)

Ellers hvis du skal ha lav senking, er ikke noe særlig mer enn 195/50-15 å anbefale, pga serøse kappinger og moddinger av skjermbuer trengs

Kansje også cleane vekk sidelistene?

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det er flere som ser hvor pen denne bilen faktisk er :usa:

 

Det at felgene peker feil vei er vanlig på rimeligere alu felger. Produsenten lager ikke en felg for hver side, selv om designet tilsier det.

Det kan jo også hende at du har fått fire "venstre" felger. en vet jo ikke med så mange, mer eller mindre, seriøse aktører på markedet.

 

Jeg synes bilen er kjempefin sånn som den er, men forslag til moddinger:

Bytt blinklysa foran i noen som er hvite (litt vanskelig/dyrt å få tak i , men ikke umulig på ebay.de)

Ellers hvis du skal ha lav senking, er ikke noe særlig mer enn 195/50-15 å anbefale, pga serøse kappinger og moddinger av skjermbuer trengs

Kansje også cleane vekk sidelistene?

 

Heheh, flere med Rocco! så digg :D

 

Jeg aner ikke noe om de felgene, det er umulig å bytte noe på de så, regner med at det som du sier, at de er sånn fra produsent, eller at jeg har fått fire "ventre" felger. Men bry da...:rolleyes:

 

Hvite lykter forran istede for sota ja, godt forlag.. bare så synd det er så vanskelig å få tak i. Er ikke særlig stødig i tysk heller.:wonder

 

har du noen bilder av Rocco'n din noen plass? kunne vært kult å sett.

 

Vet ikke hvor lav profil/senking som vil se bra ut, men det ser ut som rocco har et litt orginalt stuk fra før av, men vanskelig å si da jeg har senkefjærer på bak (evnt. forran, jeg aner seriøst ikke) men den er høy som den er nå bak, den skal senkes mer! :D

 

har tenkt å ta bort listene, er bare litt usikker på hvordan de er festet, med lim eller hva. Vet du?

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh, flere med Rocco! så digg :D

Hvite lykter forran istede for sota ja, godt forlag.. bare så synd det er så vanskelig å få tak i. Er ikke særlig stødig i tysk heller.:wonder

Bare søk på "blinker scirocco" yummy

har du noen bilder av Rocco'n din noen plass? kunne vært kult å sett.

http://www.vwaudi-club.no/?s=CarProfile&CarID=625 yodude

Vet ikke hvor lav profil/senking som vil se bra ut, men det ser ut som rocco har et litt orginalt stuk fra før av, men vanskelig å si da jeg har senkefjærer på bak (evnt. forran, jeg aner seriøst ikke) men den er høy som den er nå bak, den skal senkes mer! :D

For meg ser det ut som den er original, min er bare senket 40 foran, men det er fordi jeg kjører på 220/40-390 (15 3/4") på sommeren og de er litt store.

Gewinde er tingen, men hvis du vil ha litt breie dekk, må du huske på at gewinde=spacer i de fleste tilfeller.

har tenkt å ta bort listene, er bare litt usikker på hvordan de er festet, med lim eller hva. Vet du?

De er festet kun med lim (på min ihvertfall) :bump så det skulle bare være å dra av, Biltema har forresten en kjempegenial "dings" for å få bort limet. Den heter "limbortagare" og ser ut som et kjempeviskelær som du fester til drillen. Med den bare "gnir" du bort limet og polerer, så ser det ut som lista aldri har vært der. :wave

 

:hailvw

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

WOW! så fet! Ser du har K&N filter, hvordan fikk du tilpasset det? tell me :pray

 

For meg ser det ut som den er original, min er bare senket 40 foran, men det er fordi jeg kjører på 220/40-390 (15 3/4") på sommeren og de er litt store.

Gewinde er tingen, men hvis du vil ha litt breie dekk, må du huske på at gewinde=spacer i de fleste tilfeller.

 

hmm, tror det er senkefjærer bak, de er røde i allefall, men som sagt, gikk klean igjennom EU'n, så... muligens ikke? har bare senket foran? stuk! hehe, tenke jeg skulle senke baken så den ikke var så høy i forhold til fronten. Skal kjøpe nye dekk og felger til neste år, for tenke litt på dimensjon etc. til da :well

 

De er festet kun med lim (på min ihvertfall) :bump så det skulle bare være å dra av, Biltema har forresten en kjempegenial "dings" for å få bort limet. Den heter "limbortagare" og ser ut som et kjempeviskelær som du fester til drillen. Med den bare "gnir" du bort limet og polerer, så ser det ut som lista aldri har vært der. :wave

 

dæh! Skal jeg gjøre ja :D

 

Skal bytte bremsebånd nå hælga.. Spennende å se hvordan dette går. Skal prøve å justere clutchen med det samma, og fikse på kontakten til front lykta mi! og finne ut hva som feiler praklyset.. hmm.. det var mye du :p

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint at det er flere som ser hvor pen denne bilen faktisk er :usa:

 

Det at felgene peker feil vei er vanlig på rimeligere alu felger. Produsenten lager ikke en felg for hver side, selv om designet tilsier det.

 

Det har jeg aldri hørt om før, men når du sier det er det nok ganske sannsynlig... Er ikke første gangen jeg ser det heller..

[-]1991 Mazda MX-5

[x]1996 BMW 323i

[-]1989 BMW 316i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rocco05.jpg

 

fine rocco'n i garasjen med papir i vinduet, bleier på panseret og kattepoter merker... sukk... Ja hvorfor bleier? jo, til å tørke opp lekkasjen med seff.

 

Har tatt ut setene forran i dag, sånn at det skulle bli tørt og fint under de.

 

Rocco06.jpgRocco07.jpg

 

tok en titt under matta, så ikke så værst ut...(bildet gjør d litt vær enn det egentlig er)

 

en ting jeg lurer på.. hva er denne bryter'n? sitter ved giret som dere ser.. finner bare ikke ut hva den er for noe...

Rocco08.jpg

 

Tell me?

85 Volvo 749 TIC- drifter

01 Subaru Forester S-turbo

77 Honda Accord 1.6

[X]97 Toyota Celica T20 1.8

[X]87 VW Scirocco GTX 1.8 :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den bryteren har jeg aldri sett, den ser ikke ut som noen VAG bryter heller, sikkert noe uoriginalt. Sittern i trekket rundt spaken eller i selve midtkonsollen ? Jeg har i så fall en ekstra midtkonsoll tror jeg, et eller annet sted. :wonder

Jeg så forresten at du ville bytte gulvteppet. Det gulvteppet som ligger der er syntetisk, så jeg ville heller ha satt det inn med masse renseguffe og høtrykkspylt det orntli', Jeg gjorde det med mitt og det er som nytt. Er ikke bare lett og få tak i et gulvteppe til Rocco i ålreit stand kiddie

K&N filter har jeg kjøpt "innsats"- type som passer i den originale boksen, så har jeg bare "ventilert" boksen (ca 20 hull) :ex_machin

Da fikk vi den rette lyden også, i kombinasjon med 3" simoniz hører folk når jeg kommer yodude

E-UP ! Epox goes electric !!
Touran familiebrakke -06 billig-fornuftig-og stygg som fa*
Amarok -11 Prosjekt Asfaltcowboy SOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår