Gå til innhold

Sleng ut bilder av din veteran:)

Ranger emnet


Olsen_nissan

Anbefalte innlegg

Står en 929 HT Coupe på lageret, men det er siste typen da.

 

 

facel.jpg

 

Kjerra til mutter'n

1959 Facel Vega HK500, dessverre automat men går greit nok uansett.

 

mg.jpg

MG Midget, 1275. 1968. Har to til her. En A-Ford 1929 har sniket seg inn på bildet også.

 

Ferrari.JPG

Også mutters, Ford Comete Monte Carlo

(det er ikke tilfeldig at den ligner litt på Facel, de produserte karrosseri for Ford, Simca, Bentley etc før de lagde egen bil). 239 cui sidevalve V8, bygget på Ford Vedette plattform. 4-trinns Pount-A-Mousson synkronisert girkasse

 

Så følger diverse bilder. Langt fra alt jeg har bilde av, vanskelig å ta bilder på lageret.

Granada MK1 på bildene er borte, tror den ble solgt for 2000kr (MK2 er spiker, en som bestemte seg for å svinge inn foran meg for deretter å stoppe midt i veien når han først så meg). Men har en 72' Consul Coupe stående, Taunus'en er byttet i en Zephyr Zodiac MKIV (3.0 Essex V6).

bil1.jpg

bil18.jpg

bil2.jpg

biler.jpg

ford.jpg

 

 

1929 A-Ford Tudor (sees stående inne i garasjen på ene bildet)

1931 A-Ford Phaeton (vel er riktignok et avskåret lukket bil nå, sees sikkert på et bilde der også. Restaureringsobjekt

1954 Ford Comete Monte Carlo

1955 Ford Thunderbird

1959 Facel Vega HK500

196x Simca Aronde

1967-71 3x MG Midget 1275

1968 Ford Cortina MKII

1968 Zephyr Zodiac

1972 Consul Coupe (1.7 V4! Consul/Granada ble levert med 1.7-3.0)

1974 (?) Cortina MKIII STV

 

Ellers er vel resten av bilene etter 76'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Kjøpt meg en veteran til jeg også gett. Solgte Amazonen, og hentet denne. En 1968 Ford P7-1 17M 1700S ga svimlende 2000,- for den.

Ja, to tusen skinnende blanke norske kroner. Er ganske fornøyd. Bilen er rusten, bremsene er paj og bakaksel er skrot. Men alikevel vil jeg si bilen er veldig bra til å være den årsmodellen til den prisen.

Skiltene står på og vi skal nok fint klare å få den igjennom eu i okt etter noen timers jobb.

 

Bildene er fra jeg var å titta på den første gang. Den ser endel bedre ut nå som vi har fått den hjem og gitt den en vask og en liten shining.

Nye kanaler og hjulbuer hopper vel inn i garasjen nå en av de nærmeste dagene.

 

Bilde024.jpg

 

Bilde022.jpg

 

Bilde021.jpg

Ford!

65 Mustang HT

66 Mustang HT

12m Varevogn. 17m 2,8. 20mTS. Consul Coupè. Granada Injection. ++++++

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Får legge ut gæmlisen her.

VW 1303s 1973

T4 1.8L motor, doble 40mm Dellorto og porsche kjøling. bremsa til 120hk i 87(?) men har stått siste 7 år. 2 av dei i mitt eierskap. håp om å få den køyrbar i løpet av sommaren. ny lakk neste år kanskje...

Custom interiør, det gjelder dører og deler av dash. aluminium me kobberfarge.

(er fortsatt beskyttelses film på dører, men ikkje på dashbordet.

el vinduer og fjernstyrt sentrallås ;)

DSCN0782.JPG

DSCN0780.JPG

DSCN0783.JPG

DSCN0791.JPG

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, bilen vart lakka for ein god del år sida når siste eigeren gjekk på ein folkehøgskule (lakklinja?). er greitt gjennomført medn klarlakken flasser ein del plasser... var sikkert inn med to slike striper :D på det eine bilde ser man den orginale grønnfargen(dørkarmen)

Dscn0001.jpg

 

 

Dscn0003.jpg

 

dekk framme 15x205

Dscn0004.jpg

 

dekk bak 15x225 (seriøst breidt i forhold til orginalen...)

Dscn0006.jpg

 

 

Dscn0005.jpg

 

Dscn0009.jpg

\___\____________/___/

[OO]\_____Y_____/[OO]

\===\__|__|__|__/===/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Volvo 144 DeLuxe.

 

DSCF7607.jpg

slik ser den ut, det som blir annerledes er at det blir lav-skjermer forrann og ny lakk. også skall jeg så klart sette på fangerne, skulle hatt meg 73 fangere...Noen som har noen liggende?

 

P7210089.jpg

Ny malet motor.

 

InterirBak.jpg

Orginalt Inventar bak.

 

Interirfram.jpg

Orginalt Inventar fremme.

 

DSCF7401.jpg

Den er under oppussing,så her er det ferdilagt asfaltplater.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår