Gå til innhold

jorros

Bruker
  • Innholdsteller

    21
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om jorros

  • Bursdag 04/03/1983

Contact Methods

  • Bosted
    Trondheim

jorros's Achievements

  1. Kjøpte meg en sprayboks for å lakkere nå rusk, står bak på boksen her: "Boksen inneholder konverter som omvandle 2K-akryllakk til 1K-lufttørkende lakk. Denne forandringen tilsier att lakkens egenskaper ikke blir den samme som 2K-akryl, hvor lakken blandes med herder." kan noen forklare de naturgitte forskjellene?:)
  2. "Det fins ingen dumme spørsmål, bare dumme kommentarer.." Kan noen gi Hans a, et mer saklig svar, samtidig begrunne faglig hvorfor, istede for synsing, sansing, eller ironi..
  3. God grunn til å tro at det er et par ting som gjenstår ja, prøver å ta det med riktig innstilling + godt humør. Har endel bekjentskap samt. bakgrunn som automatikk mekanikker, så har jeg jobba 3 måneder i lakkverksted, maskerings biten har jeg klar allefall:) Planen er å få det til på egen hånd, uten "jukse" hjelp, ellers så lærer jeg jo ingenting.. Meneh innspill blir jeg glad for, så er det noen som kan bidra med informasjon slik at prosjektet mitt blir vellykket blir det tatt godt imot. Bare husk at det er 1000 forskjellige måter å gjøre dette på:D Setter pris på objektivitet. Bildene får dere tåle, prøver rettferdig gjøre kjøp av et alt for dyrt speilrefleks kamera... :D
  4. Bestemte meg for å plukke ned en skjerm idag, arti å demontere noe på denne bilen, finner alltid mer feil:) Det gikk igrunn meget smertefritt, løsna nesten alle skruene lett med fastnøkkel.. men når noe er for godt til å være sant, er det som oftest det, de 3 siste var et annet kapitell.. Stod å klødde meg litt i hode en stund ettersom jeg ikke kom til med vinkel sliper for å kappe.. så plutselig, "a-ha, dremel multi!" Tok jo selvfølgelig en hel evighet:D Tro det eller ei, ble faktisk litt sint mot slutten..
  5. Prøv, føl, brenn metoden.. Er usannsynlig utolmodig, så jeg måtte jo bare klå litt... Det er jo menneskelig å gjøre feil, å man lærer forhåpentligvis av det man gjør, det er bare så kjedlig når det er meg.
  6. Skulle helst ha syreduppa hele bila 10 ganger for å få den helt optimal, har tenkt kjøpe meg kompressor og sandblåse, så lurer jeg litt på å bruke lakkfjerner når det står for tur? Driver bare å leker meg litt med små kjafs, lærer en hel masse på det:P
  7. Etter endel butikk besøk har jeg klart å oppdrive Orginal fargen 48 Gyllenbeige, som nå er prøvd på bolten for feste av reservehjul. Til dette brukte jeg følgende: Et banan kasse lokk 2 svart sekker litt sveise tråd Avbiter tang Duck teip Sandpapir Maskerings teip Litt spon for å bevare det grønne gresset Vips så har du verdens beste lakkboks, med oppheng som gjør det mulig å heve/rotere arbeidstykket, en slik trepinne kan rotere arbeidstykket hele 360grader! Slik ble det heldige utfallet Svartsekk nummer 2 brukte jeg for å dekke til, det står nå til tørk.
  8. Har vært ekstremt heldig, det var kun ett hull under batteriet! Så kan jeg et par ninja triks Bormaskina er litt ekslusiv, den har dårlig kontakt ved lednings feste på maskina, så må ta i bruk en riktig holde teknikk for å få drifta den, ser fram til at den en dag skal eksplodere å skape litt spenning baki gården her :D
  9. Den er ikke så værst nei, nesten så jeg vurderer å selge rustløseren min: Underbaksetene Bagasjerom reservehjulbrønn..
  10. Er det noe heldig å bruke det oppå på taket? hvor det ser slik ut:
  11. off topic: Jørgen heter jeg, er 23 år og bodd i Trondheim hele livet. Bildene er forresten tatt med et Canon 30D kamerahus og et greit objektiv:)
  12. Min far som har kjørt den i sin ungdom hevder den har en topphastighet på 145km/t. Hvordan han vet det er jeg ikke riktig sikker på:) Bør kanskje ha en litt lengre strekkning for å kunne kjøre så "fort", 3gir forover..
  13. Tanken er en total restaurering, jeg er innstilt på å gjøre alt jeg kan gjøre selv, kanskje ikke sveise det gamle eksos anlegget da:) Man kan lære noe nyttig ved å "hjelpe" seg selv. Ser muligheter i problemene, istede for problemer i mulighetene, Det som bremser mest for øyeblikket er nok det økonomiske, skal ta det deretter. Bilen har stått i en låve på Aure til år 1990, den ble da kjørt til Trondheim for egen drift med prøve skilt. :)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår