Gå til innhold

Feste SUB kasse!

Ranger emnet


OPEL 2RE

Anbefalte innlegg

Festinga funket jo bra da..

Var kassa som ikke holdt sammen.. Bygge mer solid kasse da :)

Stemmer det at kassen var det svake leddet, ja - elementet var såpass tungt i forhold til kassen at det var det som gjorde utslaget uten tvil. Elementet i kassen veide rundt 30kg og det skal da ganske mye til for å klare bremse noe slikt iom at det kun er skrudd fast i ene veggen.

 

Jeg mener at i normale innstallasjoner hvor det er utstyr beregnet masse-markedet skal den metoden holde, men med sub'er i ekstrem vektklasse bør det rammesveises. Slike sub'er har forsåvidt ingenting å gjøre i en "vanlig" bil uansett der man med èn sub på 5-15kg skal kunne klare dekke de aktuelle frekvensene med mer enn nok lyd til at man utspiller resten av utstyret uansett - klart det finnes "basshoder" der ute som ønsker seg mer, men f*en, hvis dagens standard for lyd er blitt at man kun skal kjenne trykket og ikke lenger høre lyden så "melder jeg meg ut", gitt.

 

Det er voldsom forskjell på å montere utstyr i massemarkedsklassen til det å montere utstyr i konkurranseklassen.

Ta ett Sony eller Pioneer billig frontsett f.eks, disse kan greit skrues i dørtrekket på "pappas bil" med de fire medfølgende "treskruene". Forsøk det samme med ett Fusion JL-sett e.l. annet lignende - ved første nedbremsing har du ett halvt, avknukket dørtrekk og en midbass i fanget.

 

Utstyrets vekt er kritisk og som oftest er det slik at jo "verre" utstyr man velger, jo mer veier det og jo mer kritisk blir innstallasjonen - ikke bare sikkerhetsmessig, men også lydmessig.

 

Jeg vet jeg selv gjorde feil første gang (det er tross alt en hel del år siden nå), men klarer jeg hindre noen fra å gjøre samme feil ved å legge opp mine erfaringer så gjør jeg det og så får andre bare si hva dem.

 

Og en ting vil jeg avslutte med å si til dere som sier at "men det skal godt gjøres at man får sub'en i bakhodet":

Er dere virkelig så forbanna egoistiske at dere kan tillate dere å ødelegge dem i baksetet for resten av livet sålenge dere selv slipper unna uten skader?

Fra FWD vs RWD:

Originally posted by venague

Ja fy faen ass. Bilen min går rett frem i svingene og spoler for ingen ting. Skulle ønske jeg hadde RWD så kunne jeg sladda i rundkjøringene og brent gummi utenfor McDonalds. Jeg tror slike aktiviteter hadde fått meg til å bade i lykke, og gitt meg en permanent euforisk sinntilstand som hadde smittet over på resten av verden og skapt fred i midtøsten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Og en ting vil jeg avslutte med å si til dere som sier at "men det skal godt gjøres at man får sub'en i bakhodet":

Er dere virkelig så forbanna egoistiske at dere kan tillate dere å ødelegge dem i baksetet for resten av livet sålenge dere selv slipper unna uten skader?

 

Vet ikke om jeg snakker helt for meg selv, men jeg ville heller fått subben i hodet selv enn at en av mine passasjerere fikk den i hodet og ødela resten av livet sitt pga meg...

 

Så gjelder bare å finne en bra nok måttte å få festet det på da...

Mitt kommer hvertfall til å bli permanent til slutt - og da rammesveises og forsterkes... (med tiden da)...

 

Bedre føre var...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Borrelås har jeg liten og absolutt ingen tro på, har selv hatt 3-4 eksempler her i byen de siste år på at subben har kommet igjennom baksetene.

Har selv nettop bygget kasse til 12" min, og den er såpass tung at kommer den i en bråstopp er jeg 100% helt fuckings ferdig med livet mitt det er helt sikkert. Å tro at borrelås er en kurrant løsning er å leke med livet spør du meg.

 

Spekulerer selv i å bygge et nytt gulv å skru fast gulvet for så å skru subben i gulvet og muligens hjulbuene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv krasjet med små og store subkasser i bagasjerommet.

Det har alltid gått greit selv om de ikke har vært festet, men en krasj rett frem eller fra siden har ikke så mye å si på dette, værre om bilen ruller for da er det mye som blir kastet frem og tilbake.

2009 - Ford Mondeo Titanium Sport - Powershift
2000 - Ford Focus
2000 - VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår