eirikoo Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by BanZaj nope, er kun senere versjoner som har VVT senere som i S14a? Er det det du mener? Jeg har da variable ventiltider på min. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by nismo_power Fordi SR20 er laget av aluminium, mens CA18 er jern. Har akkurat vært og kikket på en SR20 blokk som har tatt kvelden, akkurat pga. at det var benyttet alu. Og sikkert pga at det var kjørt over 2 bars trykk med tenningsbank? :D Stemmer ikke det? Spiller liten rolle for meg hvilken blokk som tåler mer, men orginalt er hvertfall sr20 bedre. (Bla. veivlager og slikt..) Japsetunerne henter jo mer ut av sr20 enn ca18 og. Men som sagt, så lenge det funker er det greit for meg. :) Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BanZaj Skrevet April 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by eirikoo senere som i S14a? Er det det du mener? Jeg har da variable ventiltider på min. ja, jeg tror ikke det kom noen s13 ut med VVT originalt, men jeg er veldig usikker der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo_power Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Fortsatt så tåler en blokk av jern mer enn en av alu. EOD. Når det gjelder at japsetunerne henter ut mer av SR20, er det fordi - Større volum, som gjør at man kan komme lenger. - Ingen biler blir lenger levert med CA18, så det er mer fornuftig og bruke penger på en motor som fortsatt er i produksjon. For det er INGENTING som begrenser CA18 til og ikke kunne ta ut like mye effekt som SR20, annet enn motorvolum. Enig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BanZaj Skrevet April 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Men, nå er ikke planen med min fremtidige s13, å hale ut alt for mye hk... skal jo være en dagligdags bil, med litt extra i, som er villig til å slenge rumpa ut til en av sidene etter mitt ønske... så jeg kan vel klare meg med en SR20DET med litt små fix på, kanskje havne rundt 300 med tiden, vi får se, bilen først, så fixe den opp og SÅ kommer evnt tuning :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BanZaj Skrevet April 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 men jeg må si meg enig Nismo_power ... det er ikkeno som er umulig med de rette verktøyene og lommebøkene :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikoo Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by nismo_power For det er INGENTING som begrenser CA18 til og ikke kunne ta ut like mye effekt som SR20, annet enn motorvolum. Enig? Hvis man kun ser på blokka: Ja, jeg er enig. Men skal man frisere opp en motor en smule uten å bygge den helt opp fra bunnen, så er SR20 mer robust i bunnen. (Veiv og oppheng.) Enig? Hvis man skal plukke 500hk og oppover, så byttes jo all innmaten som regel ut likevel. Siter -97 STi3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nismo_power Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by eirikoo Hvis man kun ser på blokka: Ja, jeg er enig. Men skal man frisere opp en motor en smule uten å bygge den helt opp fra bunnen, så er SR20 mer robust i bunnen. (Veiv og oppheng.) Enig? Hvis man skal plukke 500hk og oppover, så byttes jo all innmaten som regel ut likevel. Ja, helt enig... SR20 sin bunndel er bedre orginalt enn CA18 sin. Bortsett fra selve blokken. Skulle jo bare mangle, ellers hadde det jo vært ett skritt tilbake. Bra vi er enig da ;) Morro med litt diskusjon. Jeg blir bare litt provosert av folk, når de sier at SR20 er gull og grønne skoger i forhold til CA18. Spessielt i tuning sammenheng. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
boXer Skrevet April 26, 2003 Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 Originally posted by BanZaj stedet jeg fant som selger disse til s13, selger disse motorene for 2500 - 2900 dollar (kommer ann på om du skal ha redtop eller blacktop), motorene kommer komplett med girkasse/ledningsnett og alt som trengs for å bare bytte driten og ture i vei, motorene har godt 25 000ca når man får de, og da er de grundig overhalt og deler byttet, ta en titt på disse linkene, og kjøp i vei![/url] Det var sinnsykt dyrt. Bare må være i USA :rolleyes: Handler du fra rett sted får du en RB20DET for 10.000kr, pluss frakt såklart. Dette er seff også med drivverk og elektronikk. En eldre SR20DET fra Silvia S13 koster ca. 13.000kr. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BanZaj Skrevet April 26, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 26, 2003 nå fikk jeg horn i buksa.... er ett norsk firma som skaffer RB25DET (Nissan Skyline R-33 GTS-T) motor, til s13! det er ett must! 254hk http://www.trstuning.no/index.php?prod=108'>http://www.trstuning.no/index.php?prod=108 ! http://www.trstuning.no har MASSE snax til SX`er Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet April 27, 2003 Rapporter Share Skrevet April 27, 2003 s13 blir veldig fremtung med rb motor. du ødelegger den fine vektfordelinga som er orginalt... Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henningl Skrevet April 27, 2003 Rapporter Share Skrevet April 27, 2003 hva er vitsen med å spandere på seg en ny flott motor og trimme bittelitt når du får like mye effekt ved å trimme den du har. Opp til 300 hester er det omtrent ett fett hva du velger av ca18det og sr20det rent økonomisk er mitt inntrykk ihvertfall. Motorbytte hadde jeg ihvertfall ikke giddet. Siter Hostmaster http://www.200sx-ogn.org ----- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BanZaj Skrevet April 27, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 27, 2003 Originally posted by henningl hva er vitsen med å spandere på seg en ny flott motor og trimme bittelitt når du får like mye effekt ved å trimme den du har. Opp til 300 hester er det omtrent ett fett hva du velger av ca18det og sr20det rent økonomisk er mitt inntrykk ihvertfall. Motorbytte hadde jeg ihvertfall ikke giddet. du sier noe der Henning... er kanskje ikke vits å bruke 25 - 30 k på ny motor og kasse da... for noen og 300 er vel dit jeg vil... (ser ut som om bilen kan komme litt snarere allerede)... *tenke* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet Mai 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2003 Originally posted by BanZaj Nå har jeg ingen s13 enda, men det er vel det det kommer til å havne på om litt... planen da, må jo være å få litt fart på sakene ;) og jeg vet akkurat hva jeg skal gjøre;) første som må gjøres, bytte ut den daue CA18DET motoren, med en SR20DET (samme som sitter i Nissan Skyline GT (RWD)), disse motorene er ikke dyre, og de er litt mer villige for boost oppgraderinger... stedet jeg fant som selger disse til s13, selger disse motorene for 2500 - 2900 dollar (kommer ann på om du skal ha redtop eller blacktop), motorene kommer komplett med girkasse/ledningsnett og alt som trengs for å bare bytte driten og ture i vei, motorene har godt 25 000ca når man får de, og da er de grundig overhalt og deler byttet, ta en titt på disse linkene, og kjøp i vei! RedTop Blacktop har du IKKE en s13, men en s14 eller 15? fint, de selger motorer til disse også, tilogmed s14 med VVT! (variable valve timing, Nissans svar på V-Tec) finn komplett liste over motorer de fører til SX serien med bilde og beskrivelse her: http://www.srswap.com/jdm_engines.htm'>http://www.srswap.com/jdm_engines.htm når det gjelder generel tuning / styling til SX serien, vil jeg anbefale http://www.srswap.com/ de har det du trenger, og litt til... SR20DET her tar du feil dette er ikke skyline motor dette er to literen som du får i SX og Silvia. eneste to liter`s motor til skyline er S20 men det er en gammel motor som satt på 1971 modell skyline. men det var også en sekser. Å SX`er og Silvia`er er fire`ere. S20 motoren tror jeg også satt på 240Z`en å er ikke sikker. men den var litt ned timmet der. Men til og vere en motor fra 1971 som hadde 160 hester uten turbo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Schlasken Skrevet Mai 2, 2003 Rapporter Share Skrevet Mai 2, 2003 Originally posted by Nismo Mafia SR20DET her tar du feil dette er ikke skyline motor dette er to literen som du får i SX og Silvia. dette ble vel konstatert tidligere i tråden vel? Siter - '72 Datsun 240z rb26dett - '91 Skyline gts-t rb26dett x '84 Nissan Silvia s12 x '86 Nissan Bluebird Turbo x '89 Nissan 200sx Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.