Gå til innhold

s13 Med litt mer futt i!


BanZaj

Anbefalte innlegg

  • Svar 35
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by nismo_power

 

 

Fordi SR20 er laget av aluminium, mens CA18 er jern.

Har akkurat vært og kikket på en SR20 blokk som har tatt kvelden, akkurat pga. at det var benyttet alu.

 

Og sikkert pga at det var kjørt over 2 bars trykk med tenningsbank? :D

Stemmer ikke det?

Spiller liten rolle for meg hvilken blokk som tåler mer, men orginalt er hvertfall sr20 bedre. (Bla. veivlager og slikt..)

Japsetunerne henter jo mer ut av sr20 enn ca18 og.

 

Men som sagt, så lenge det funker er det greit for meg. :)

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt så tåler en blokk av jern mer enn en av alu.

 

EOD.

 

Når det gjelder at japsetunerne henter ut mer av SR20, er det fordi

 

- Større volum, som gjør at man kan komme lenger.

- Ingen biler blir lenger levert med CA18, så det er mer fornuftig

og bruke penger på en motor som fortsatt er i produksjon.

 

For det er INGENTING som begrenser CA18 til og ikke kunne ta ut

like mye effekt som SR20, annet enn motorvolum.

 

Enig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, nå er ikke planen med min fremtidige s13, å hale ut alt for mye hk... skal jo være en dagligdags bil, med litt extra i, som er villig til å slenge rumpa ut til en av sidene etter mitt ønske... så jeg kan vel klare meg med en SR20DET med litt små fix på, kanskje havne rundt 300 med tiden, vi får se, bilen først, så fixe den opp og SÅ kommer evnt tuning :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by nismo_power

For det er INGENTING som begrenser CA18 til og ikke kunne ta ut

like mye effekt som SR20, annet enn motorvolum.

 

Enig?

 

Hvis man kun ser på blokka: Ja, jeg er enig.

Men skal man frisere opp en motor en smule uten å bygge den helt opp fra bunnen, så er SR20 mer robust i bunnen. (Veiv og oppheng.)

Enig?

 

Hvis man skal plukke 500hk og oppover, så byttes jo all innmaten som regel ut likevel.

-97 STi3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikoo

 

Hvis man kun ser på blokka: Ja, jeg er enig.

Men skal man frisere opp en motor en smule uten å bygge den helt opp fra bunnen, så er SR20 mer robust i bunnen. (Veiv og oppheng.)

Enig?

 

Hvis man skal plukke 500hk og oppover, så byttes jo all innmaten som regel ut likevel.

 

Ja, helt enig... SR20 sin bunndel er bedre orginalt enn CA18 sin. Bortsett fra selve blokken.

Skulle jo bare mangle, ellers hadde det jo vært ett skritt tilbake.

 

Bra vi er enig da ;) Morro med litt diskusjon.

 

Jeg blir bare litt provosert av folk, når de sier at SR20 er gull og grønne skoger i forhold til CA18. Spessielt i tuning sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BanZaj

stedet jeg fant som selger disse til s13, selger disse motorene for 2500 - 2900 dollar (kommer ann på om du skal ha redtop eller blacktop), motorene kommer komplett med girkasse/ledningsnett og alt som trengs for å bare bytte driten og ture i vei, motorene har godt 25 000ca når man får de, og da er de grundig overhalt og deler byttet, ta en titt på disse linkene, og kjøp i vei![/url]

 

Det var sinnsykt dyrt. Bare må være i USA :rolleyes:

Handler du fra rett sted får du en RB20DET for 10.000kr, pluss frakt såklart. Dette er seff også med drivverk og elektronikk.

En eldre SR20DET fra Silvia S13 koster ca. 13.000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er vitsen med å spandere på seg en ny flott motor og trimme bittelitt når du får like mye effekt ved å trimme den du har.

 

Opp til 300 hester er det omtrent ett fett hva du velger av ca18det og sr20det rent økonomisk er mitt inntrykk ihvertfall. Motorbytte hadde jeg ihvertfall ikke giddet.

Hostmaster http://www.200sx-ogn.org

-----

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by henningl

hva er vitsen med å spandere på seg en ny flott motor og trimme bittelitt når du får like mye effekt ved å trimme den du har.

 

Opp til 300 hester er det omtrent ett fett hva du velger av ca18det og sr20det rent økonomisk er mitt inntrykk ihvertfall. Motorbytte hadde jeg ihvertfall ikke giddet.

 

du sier noe der Henning... er kanskje ikke vits å bruke 25 - 30 k på ny motor og kasse da... for noen og 300 er vel dit jeg vil... (ser ut som om bilen kan komme litt snarere allerede)... *tenke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by BanZaj

Nå har jeg ingen s13 enda, men det er vel det det kommer til å havne på om litt... planen da, må jo være å få litt fart på sakene ;)

og jeg vet akkurat hva jeg skal gjøre;)

 

første som må gjøres, bytte ut den daue CA18DET motoren, med en SR20DET (samme som sitter i Nissan Skyline GT (RWD)), disse motorene er ikke dyre, og de er litt mer villige for boost oppgraderinger...

 

stedet jeg fant som selger disse til s13, selger disse motorene for 2500 - 2900 dollar (kommer ann på om du skal ha redtop eller blacktop), motorene kommer komplett med girkasse/ledningsnett og alt som trengs for å bare bytte driten og ture i vei, motorene har godt 25 000ca når man får de, og da er de grundig overhalt og deler byttet, ta en titt på disse linkene, og kjøp i vei!

 

RedTop

Blacktop

 

har du IKKE en s13, men en s14 eller 15? fint, de selger motorer til disse også, tilogmed s14 med VVT! (variable valve timing, Nissans svar på V-Tec)

finn komplett liste over motorer de fører til SX serien med bilde og beskrivelse her: http://www.srswap.com/jdm_engines.htm'>http://www.srswap.com/jdm_engines.htm

 

når det gjelder generel tuning / styling til SX serien, vil jeg anbefale http://www.srswap.com/ de har det du trenger, og litt til...

 

 

SR20DET her tar du feil dette er ikke skyline motor dette er to literen som du får i SX og Silvia.

eneste to liter`s motor til skyline er S20 men det er en gammel motor som satt på 1971 modell skyline. men det var også en sekser.

Å SX`er og Silvia`er er fire`ere.

S20 motoren tror jeg også satt på 240Z`en å er ikke sikker.

men den var litt ned timmet der.

Men til og vere en motor fra 1971

som hadde 160 hester uten turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår