OleKGS Skrevet Desember 12, 2010 Rapporter Share Skrevet Desember 12, 2010 Heisann sveisann! Jeg tenkte å oppgradere stereoen i min W201 190D, men vet ikke om det er verdt å legge noe penger ned i bilen. Den er helt orginal utenom spilleren og jeg vill helst beholde den slik... utseendemessig i hvertfal :P Er det mulig å få pressa ned noen 5,25" i dashen? Vet det er 4" orginalt, men syns det spiller så fislete så jeg vil helt ha noe større. En annen grunn er at jeg har et parr Alpine ettellerannet 5,25" liggende. Det var spørsmål nummer 1. Nummer 2... Hvis jeg hiver inn subben jeg har liggende (en litt eldre 12" RF), vil det bli noe trykk inn i coupèen? - Ole Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agent47 Skrevet Februar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2011 Jeg har en 1998 Toyota Avensis stv men den har kun høyttaler foran... :helpme: 1. Det jeg lurte på at hvilket dimensjon passer i døra på denne modellen? 2. Hvilke modifikasjoner trengs for å få inn 6.5" i denne bilen? 3. Holder det bare med overgangsringen eller jeg må skjære vekk noe metallplater for å få 6.5" til å passe i dører foran? 4. Siden det er ikke høyttaler i bakdører, kan det være mulig at Toyota har strekket kabler for dem til dører bak? :( 5. Hvor store høytaler bør jeg kjøpe for dører bak? 6. Hvilket type høyttaler anfaller dere for denne bilen? :helpme: Siter 1998 Toyota Avensis 1.6 Linea Terra Station Wagon AT220L-AWMNKWTERRA EUR WG LHD 4AFE EFI MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
osgutten Skrevet Februar 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2011 hei går sub og forsterker overens med orginalspiller i en skoda octavia 05- modell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-quattro Skrevet Februar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2011 Mulig det blir lite svar her, men gir det et forsøk og stoler på aktive forumbrukere :) Går det an å bruke disse - http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/gulvfront/cerwin-vega_xls-215_hoyttalere.htm høyttalerene i en russebil? med denne - http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/cerwin-vega_cxa-10_effektforsterker_sort.htm - forsterkeren? Blir dette å trekke avsindig mye strøm? Blir de ikke å tåle humper, risting og slikt som en bil utsettes for? Takker for svar :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
commodus Skrevet Februar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2011 Mulig det blir lite svar her, men gir det et forsøk og stoler på aktive forumbrukere :) Går det an å bruke disse - http://www.hifiklubben.no/produkter/hoyttalere/gulvfront/cerwin-vega_xls-215_hoyttalere.htm høyttalerene i en russebil? med denne - http://www.hifiklubben.no/produkter/stereo/forsterkere/cerwin-vega_cxa-10_effektforsterker_sort.htm - forsterkeren? Blir dette å trekke avsindig mye strøm? Blir de ikke å tåle humper, risting og slikt som en bil utsettes for? Takker for svar :) Du må ha et kraftig aggregat til det anlegget... er jo 220volt... ville heller gått for noe heftig bilstereo Siter 04 Opel combo 1.7di Opel rekord c caravan 1700 Vespa bravo vw golf 2.0i stv(skrotet) vw vento 1.9tdi(skrotet) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Agent47 Skrevet Februar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2011 Hva er best Pioneer eller Alpine? http://www.pioneer.eu/no/products/25/131/201/TS-E130Ci/index.html eller http://www.alpine-electronics.no/products/product-singleview/type-g-speakers/spg-13cs.html Siter 1998 Toyota Avensis 1.6 Linea Terra Station Wagon AT220L-AWMNKWTERRA EUR WG LHD 4AFE EFI MTM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Audi-quattro Skrevet Februar 23, 2011 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2011 (endret) Takker Commodus! Lettere å drive bilstereo altså, okei! Hadde det ikke gått om man brukte en standard omformer fra bilbatteri til 220volt? Blir det mulig/enklere å drive fire 15" subber, i tillegg til, si fire-seks 6x9"? Ville dette gitt omtrent like fin/høy/buldrende lyd? Gjør litt reserch for sønnen min som skal være russ skjønner du :D Endret Februar 23, 2011 av Audi-quattro Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gesel Skrevet Mars 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2011 Får meg Corolla til helgen, en 1996 sådan. Hvilke høyttalerstørrelser er det i denne? Siter Kjører tysker med turbo og drag på alle fire. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
spg95 Skrevet Mars 16, 2011 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2011 mårn:P jeg har lyst til å kjøpe anlegg til min Volvo 142, men jeg veit ikke helt hva jeg skal kjøpe. jeg skal i hvertfall ha en basskasse i bagasje rommet med en eller to 12" men er det noen som kan anbefale en bra, men ikke så kjempe dyr forsterker, også to 12" som er bra til forsterkeren? jeg har tenkt å gi 3-4 tusen for det Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim-roger Skrevet April 16, 2011 Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 Hei.. Jeg har en opel astra 1.6 16v stasjonsvogn jeg skal bytte bensinpumpe og lurer på hvor den sitter. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kim-roger Skrevet April 16, 2011 Rapporter Share Skrevet April 16, 2011 jeg kjøpte denne pakka med basskasse med 2 12" i med forsterker og jeg er kjempe fonøyd med den . http://www.xtremecar.no/bilstereo/pakketilbud/kicker-dual-comp-12-zx-300-1-basspakke Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BaardI Skrevet April 27, 2011 Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Mazda 626 coupe (-88 model) Er det mulig å putte høyttalere i døren? I så tilfelle, hvordan? (Og hvor store) Og hvis ikke.. Hvilke 4" høyttalere er best i prisklassen 1000-2000,- (i mazda'en ligger høyttalerene i dashbordet) :) Siter /// BIS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
user_name Skrevet April 27, 2011 Rapporter Share Skrevet April 27, 2011 Hei.. Jeg har en opel astra 1.6 16v stasjonsvogn jeg skal bytte bensinpumpe og lurer på hvor den sitter. Hvis det er rundt '94mod så er den under baksete. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AøAsterio Skrevet Juli 1, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2011 Bil: Golf 3 1996 modell Hei Fikk ordnet meg til en golf 3 som er ribbet for høytalere, så tenkte på å kjøpe noen høytalere som ikke er så dyre og spiller bra som mulig for en grei pris :) Front settet kobler jeg på spilleren og de andre drar jeg på en egen forsterker. Har 2 høytalere ved frontruta 2 på framdørene 2 på bakdørene + 2 små ved dørhåndtaket. Hva er dimensjonen på de og hvilken merke bør jeg kjøpe og hvor for en billig pris ;) Mvh Andre Ø Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet Juli 3, 2011 Rapporter Share Skrevet Juli 3, 2011 (endret) Det er frontsettet du skal koble på forsterker, ikke de i bakdørene, om det er en to-kanals forsterker du skal bruke. I ditt tilfelle vil jeg kanskje foreslå noe annet, hvis du ikke skal ha en basskasse etterhvert. Et par 4" coaksial på dashbordet, som du da driver med spilleren, mens i dørene setter du to par 6,5" basshøyttalere som du kobler sammen i serie/paralellkobling og driver dem som én sub med forsterkeren brokoblet. Krever litt peil og kabelstrekking, så en liten utfordring blir det for deg om du har interessen. De små diskantene ved dørhåndtaket har du intet behov for her. 1200,- for dette settet inkl. frakt. Ellers er den enkleste løsningen to like par 6,5" komponentsett, med diskantene under grillen på dashen og ved dørhåndtaket bak. Og forsterkeren skal isåfall drive frontsettet, eller at du kobler sammen høyttalerne på hver side av bilen og driver alle med forsterkeren! Den må da tåle 2ohms belastning, men det regner jeg med den gjør. Hva slags spiller og forsterker har du? Fortsatt 1200 inkl. frakt: Dog spørs det jo hva du synes er "billig"... ;) har jo mye som er dyrere også. Endret Juli 3, 2011 av TransMedia Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg