Gå til innhold

Dekksparkere

Ranger emnet


Ideal

Anbefalte innlegg

Dekksparkere.

Er det bare jeg som irriterer meg over de?

De som kommer for å se på bilen din.

Sparker to ganger i dekket.

Slamrer med døra. "Oi oi, det hørtes ikke bra ut."

Så skal de prøve kjøre.

Gasser som faen, clutcher "feil" når de girer.. kjører svinete, selv om man ber de roe seg.

Så sier de at de skal tenke seg om...

Dvs.. de hadde aldri penger, ville bare komme og sparke dekk, prøvekjøre..

 

Jeg bare HATER sånne folk.

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, det er ikke bare deg :)

 

Det er helt utrolig hva som krabbende fram fra under steiner når du setter en bil i avisen.

 

"Tenke over saken" synes jeg egentlig er helt greit, det er en høflig måte å si "glem det" på. Sier de "Tenke over saken" hører du aldri fra dem igjen. Det blir liksom noe annet å si "jeg skal ha den, hold den av til meg" og så aldri høre fra seg igjen.

 

Selv om det er bedre å si klart fra og heller tone ned kritikken litt - selv sa jeg f.eks til en selger at "nei, det var vel litt for mye rust" om en 205 GTI som var gjennomrusten - I TAKET...

 

Men det er verre med forståsegpåerne som vet aaaalt (og tror det er V6 i en BMW 320i)...

 

de som skal ha absolutt alle de kjenner i hele verden med seg for å se på bilen (har hørt om folk som stiller med tre søsken + sviger- og besteforeldre) eller bare for å ringe på annonsen...

 

de som skal kjøpe bil for søster/bror/nabo/tante/kollegaen til svogeren til bestemoren til (og skal ringe dem for å diskutere hver eneste lille filleting mens du står der og hutrer - det har vært nummeret før jeg tok røret og skrek "PELLDEGOVERHEROGSEPÅBILENSJØLFORHÆLLVETE!!!" minst en gang)...

 

idioter av bruktbilforhandlere som tror du lar bilen gå billigere hvis du ikke vet hva de er (kjennetegn: husker ikke hvilken biltype de ringer på, glemmer seg og sier "døh, eg solgte en sånn for 10 000 mindre i forrige uke... eh, eg mener...)....

 

...og tusen andre laverestående organismer som ikke burde få ferdes fritt, langt mindre gå rundt og kjøpe biler.

 

så... I feel your pain :D

A quitter never wins. A winner never quits.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha..... jeg skjønner hva du mener når dem har med seg en hel haug med folk!.

 

Sjekk dette.!

 

Var på jobb for ca.. 2,5 uker siden..

Jeg får beskjed om å sette opp en cruiser sykkel fort som faen fordi det kommer en kunde som vil prøve...!

greit jeg slenge fra meg alt arbeid jeg har selv om det var hektisk som faen på verkstedet og setter den opp!:

 

Kjører opp til kjappa og der står det ei ung jente på ca... 15-16 år? Smiler bredt som pokker!

 

Hu tar seg en tur og tester den. oh JA det kunne man se lange veien at hu ville ha...! men . så kommer fadern hennes da..

 

jaja, vi skal tenke over saken..

så ssvarer jeg: oh?... likte hu den ikke?...

 

o, joda! Hu likte den kjempe mye sier fattern...

ja.... hva er så problemet da?...

 

nei altså.. en vennefamilie som var med for å se på sykkelen. likte den altså ikke!...

 

Så sier jeg . jamen hva faen er det DE eller datteri di som skal kjøre den?....

 

joa, men de mente den var så innmari rar....

 

Så svarte jeg med,

jaja, jeg kan jo tydlig se at dere er fra vestkanten. og ikke alle kan ha samma smaken selv om du kjører rundt i en A6 og kona di går rundt med pels kåpe og er jålete...!

 

Folk har hver sin smak. og i denne sammenheng er det jo datteren din som er kunden her, og HU likte sykkelen.. så jeg skjønner egentlig ikke problemet!

 

så sier gubben. HVA?:... Jålete...!

snudde seg og gikk...

 

Der knakk jeg og sjefen i latter!

 

Sjefen hater selv slike mennesker. får jo konstant telefon av folk som er såååå jævli intressert i å få seg en sykkel som veier lixom.. 250 gram mindre enn den andre. selv om den koster 5.000kr mere...

 

Vi pleier alltid å svare med, istedet for å være gram runker på sykkel, så kan du jo heller la være å spise frokost på morran!:..

 

Faen som jeg hater slike folk as!

og... At dem pruter ned på sykler som er satt fa 8.000kr ned til 4.000kr...

 

huff.. 4,000kr... går ikke an å få den for 3500kr da?...

FUCK YOOOOOOOOOOOOOOU!!!

Verdensmester'n ©

  • EPC Chiptuning
  • Spyshop Overvåking
  • Dekkpartner Holmen-Bilgummi
  • Autover Bilglass
  • Crazy Wheels Design
  • Felgimport

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sparker de egentlig i dekkene?

Og tror de virkelig at lyden av bildøra når de slamrer den igjen avgjør om bilen er bra eller ikke?!

 

De kunne jo likesågodt bare sagt det: "Jeg vet ikke en dritt om bil, så vi kunne egentlig bare sittet og spilt klespoker eller pilt buser i stedet for å se på bilen."

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen år siden solgte jeg en Nissan King Cab for kr 57000,-

Fyren som kom å kjøpte den var en typisk "hunde-mann" (altså en som driver med hunder, kjenner typen? Litt ruskete og bortkommen, liksom.) og var helt på viddene mht bilkunnskaper. Men greit nok. Bilen var faktisk veldig bra og handelen ble raskt unnagjort. Han betalte i kontanter. Da jeg telte pengene enda en gang etter at han hadde gått oppdaget jeg at jeg hadde fått 1000,- for mye. Jeg løp ut og rakk å stoppe han i det han kjørte. Han ble så overrasket over slik ærlighet har jeg bare kunne beholde de 1000 kronene!

Lurer på hva slags folk han omgås til daglig? Eller er det jeg som er dumsnill?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Lurer på hva slags folk han omgås til daglig? Eller er det jeg som er dumsnill?

 

I dette tilfelle gikk det jo positivt for deg, så vil ikke kalle deg dumsnill. For mer respekt og et positivt bilde av deg.

 

Men nå skal man ikke tro på alt avisene skriver heller, no offence.

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by rdl

haha..... jeg skjønner hva du mener når dem har med seg en hel haug med folk!.

 

Sjekk dette.!

 

Var på jobb for ca.. 2,5 uker siden..

Jeg får beskjed om å sette opp en cruiser sykkel fort som faen fordi det kommer en kunde som vil prøve...!

greit jeg slenge fra meg alt arbeid jeg har selv om det var hektisk som faen på verkstedet og setter den opp!:

 

Kjører opp til kjappa og der står det ei ung jente på ca... 15-16 år? Smiler bredt som pokker!

 

Hu tar seg en tur og tester den. oh JA det kunne man se lange veien at hu ville ha...! men . så kommer fadern hennes da..

 

jaja, vi skal tenke over saken..

så ssvarer jeg: oh?... likte hu den ikke?...

 

o, joda! Hu likte den kjempe mye sier fattern...

ja.... hva er så problemet da?...

 

nei altså.. en vennefamilie som var med for å se på sykkelen. likte den altså ikke!...

 

Så sier jeg . jamen hva faen er det DE eller datteri di som skal kjøre den?....

 

joa, men de mente den var så innmari rar....

 

Så svarte jeg med,

jaja, jeg kan jo tydlig se at dere er fra vestkanten. og ikke alle kan ha samma smaken selv om du kjører rundt i en A6 og kona di går rundt med pels kåpe og er jålete...!

 

Folk har hver sin smak. og i denne sammenheng er det jo datteren din som er kunden her, og HU likte sykkelen.. så jeg skjønner egentlig ikke problemet!

 

så sier gubben. HVA?:... Jålete...!

snudde seg og gikk...

 

Der knakk jeg og sjefen i latter!

 

Sjefen hater selv slike mennesker. får jo konstant telefon av folk som er såååå jævli intressert i å få seg en sykkel som veier lixom.. 250 gram mindre enn den andre. selv om den koster 5.000kr mere...

 

Vi pleier alltid å svare med, istedet for å være gram runker på sykkel, så kan du jo heller la være å spise frokost på morran!:..

 

Faen som jeg hater slike folk as!

og... At dem pruter ned på sykler som er satt fa 8.000kr ned til 4.000kr...

 

huff.. 4,000kr... går ikke an å få den for 3500kr da?...

FUCK YOOOOOOOOOOOOOOU!!!

 

Så fint at den familien hadde noen å måle seg opp mot. Men du takla den bra spør du meg, man kan jo ikke bli venner med alle heller :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by coupe quattro

også har man de såkalte vennene fra midt østen som pruter så fort man har tatt telefonen når dem ringer.

 

"Halå, er det du som har en bil i avisa til 60 000?"

"jepp"

"syns det var litt dyrt jeg"

"ok, du vil kanskje se på den før vi diskuterer pris?"

"nja, er den ikke litt dyr da?"

 

de du mente?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by pcBaktus

 

"Halå, er det du som har en bil i avisa til 60 000?"

"jepp"

"syns det var litt dyrt jeg"

"ok, du vil kanskje se på den før vi diskuterer pris?"

"nja, er den ikke litt dyr da?"

 

de du mente?

hahah.. de har jeg også hatt mange av... nei det ar litt dyrt osv.. Også har du de som vet om/kjenner en som har kjøp en lik bil som er mye bedre veldig mye billigere.. Også de som har så lyst på bilen men så vil de ikke betale en krone for det du har kosta på bilen. Og når du da iser kjøp en standard å bygg selv da vel.. så blir de bare sure.. Det er bare en ting å si... Verden er full av idioter og de dukker opp hve gang en skal selge bil :)

"fuck the respect - I want the bitches!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by erbe

jeg hadde en bil i avisen for 43k, så ringte det en utlending og påstod at den stod til 30k..

Da jeg prøvde å si at den stod til 43k, så spurte han om jeg prøvde å lure han... etter det hørte han bare klikk :)

 

 

Hehehehe....way to go! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår