Gå til innhold

Bakhjulstrekk vs. forhjulstrekk - svingete vei?

Ranger emnet


elgX

Anbefalte innlegg

  • Svar 266
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Originally posted by Robert

 

 

Du hadde litt overtak på diskusjonen helt til du sa dette da.. Men jeg tror ikke noe på at en dum liten focus skal dra en vette... Dra en Z06 på banen mot den focusen, så blir den spist levende med hud og hår.

 

Forøvrig, det er mulig at jeg får muligheten til å skaffe en Z06 til formålet relativt snart, må bare høre med han som skal ha bilen om hva han synes.. (2003 modell Z06, splitter ny..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

Å herregud så sexy!!! Hvor? Må se den!!!!!

 

Den er ferdigprodusert om 1 uke ca..

Og blir så sendt med båt til London, derfra med båt til et eller annet sted i Norge, vet ikke helt hvor enda, men enten Drammen, Sandefjord, eller Bergen.

 

Så kjøres hele containern ihvertfall til Sverige etter det, der bor nemlig vedkommende som skal ha bilen.

 

Mer sexy bil skal man lete lenge etter ja..

Forøvrig kommer den på noen kjipe 17" felger, men de skal rives av, og 18 eller 19" felger skal på.

 

Skulle ønske jeg hadde råd selv jeg, men det får jeg vel vente litt med..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Kommer den til bergen , så må ikke eieren føle seg trygg på at den komer seg til sverige ;)

 

Skal vi spleise på den når han selger den kanskje? :)

 

Hehe..

Målet mitt er å få kjøpt meg en ny vette om ikke alt for lang tid :)

Det er jo tross alt jeg som selger han den bilen her da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener nå Ascona har rett :p

 

Ved motorsvake biler på tørr asfalt så har ikke fwd og rwd så mye å si, heller andre ting som teller.

 

Ved sterke motorer så er rwd best. Man trenger maksimalt veigrep for å kjøre fort og det får man ikke når man gir kraft til de dekkene som man skal svinge med..

 

Hvis fwd hadde vært så forbanna bra, så hadde F1 bilene brukt det, uten tvil.. :D

 

 

Også må de som hisser seg så jevli opp passe seg litt, vet jo aldri hva folk finner på i disse tider.. hva om noen banket på døren med:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

Du hadde litt overtak på diskusjonen helt til du sa dette da.. Men jeg tror ikke noe på at en dum liten focus skal dra en vette... Dra en Z06 på banen mot den focusen, så blir den spist levende med hud og hår.

Ærlig talt så tror ikke jeg noen standard Focus drar fra Z06 jeg heller! Skulle egentlig bare mangle!

Bilforumet.no
Moderator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel ikke et spørsmål om tro? Focus RS slo Impreza Turbo og Golf R32 på bane i test i evo magazine, likeledes i Top Gear. Ettersom de ikke har kjørt den på Nordschleife enda så blir det vanskelig å sammenligne direkte, men her er noen tider på de andre bilene. Kan se ut som det er en rimelig sammenheng mellom tidene på lille Hockenheim og Ringen -

 

8,22 = 149 km/h BMW e46 M3 -00, BMW test drivers 2000.

8,25 = 147 km/h 2001 Audi RS4 375 ps, Horst von Saurma, Sport Auto 2001.

 

8,37 = 143 km/h 2000 Subaru Impreza GT Turbo 218 ps, Horst von Saurma, Sport Auto 2000.

8,37 = 143 km/h 2002 Volkswagen Golf R32, Sport Auto 2002.

 

8,40 = 144 km/h Chevrolet Corvette 1998 344 hp, 1998.

8,44,83 = 143 km/h Corvette 1997 339 hp, Dirk Schoysman.

 

Så for øvrig nå at en 2002 Merce SL55 AMG har kjørt 8,12 :eek: hva er det som skjer med Mercedes for tiden? :D

Espen

evo.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by espen

Dette er vel ikke et spørsmål om tro? Focus RS slo Impreza Turbo og Golf R32 på bane i test i evo magazine, likeledes i Top Gear. Ettersom de ikke har kjørt den på Nordschleife enda så blir det vanskelig å sammenligne direkte, men her er noen tider på de andre bilene. Kan se ut som det er en rimelig sammenheng mellom tidene på lille Hockenheim og Ringen -

 

8,22 = 149 km/h BMW e46 M3 -00, BMW test drivers 2000.

8,25 = 147 km/h 2001 Audi RS4 375 ps, Horst von Saurma, Sport Auto 2001.

 

8,37 = 143 km/h 2000 Subaru Impreza GT Turbo 218 ps, Horst von Saurma, Sport Auto 2000.

8,37 = 143 km/h 2002 Volkswagen Golf R32, Sport Auto 2002.

 

8,40 = 144 km/h Chevrolet Corvette 1998 344 hp, 1998.

8,44,83 = 143 km/h Corvette 1997 339 hp, Dirk Schoysman.

 

Så for øvrig nå at en 2002 Merce SL55 AMG har kjørt 8,12 :eek: hva er det som skjer med Mercedes for tiden? :D

 

 

Igjen var det cruise Vetten og ikke sportsvetten som ble brukt.. Korupte tilstander.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår