aka_stian Skrevet August 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 13, 2006 Og etter kveldens økt ser kanalene slik ut: Mangler bare litt fugemasse i forkant og bakkant så ser de ut som en fast del av karosseriet. Resultat = Meget bra! Flekket også av bakluken. Bestemt meg for å bytte ut bakruten så må prøve å skjære den ut de neste dagene. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daywalk3r Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 herregud, blir sliten av all det arbeidet du har lagt inn i bilen, synes dette blir kjempe bra med styling,all overhaling og ikke minst arbeidet. godt jobba! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet August 19, 2006 Rapporter Share Skrevet August 19, 2006 Du skal vite at det er mange av oss som ser hvor vannvittig mye jobb du har gjort på bilen, ikke bare dette du har lagt ut og fortalt om, men masse masse mere... Respekt til deg og ditt arbeid. :respect Fortsett med å legg ut bilder...... Stå på! :thumb Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Takker for støtten i disse tunge tider. Hadde egentlig håpet å være ferdig til VACN treffet i Bergen idag men slik gikk det ikke. Går sakte men sikkert fremover. Har fått adapterne til felgene i hus men skuffelsen fortsetter. Selv med 25mm adaptere mangler jeg de avgjørende 2 usle siste mm for at felgen skal gå klar av demperen. Men foran ble det i allefall helt kanon! Nå må jeg bare finne ut hva jeg skal gjøre bak. Space ut et par mm? Kjøpe større adaptere? Finne smalere felger? Og i tillegg til at adapterne ikke svar brede nok så fant jeg også masse vann på gulvet av bilen idag. Sjekket litt og det er tydeligvis lekkasje et eller annet sted rundt varmeregisteret! JIPPI! Har vært gjennom den drittjobben før og blir nødt til å ta ut igjen dashbordet og klimaen for å finne lekkasjen. Fugemasse lagt på sideskjørtene i forkant og bakant slik at det ikke blir noen glippe mellom skjørtet og karosseriet. Prosjekt Skiltgrop nærmer seg ferdig. Mangler bare hullene til skiltlysene så er fangeren bra. Fikk besøk i garasjen idag av disse to: Og slik ser det ut akkurat nå. Ferdig maskert, ryddet og vasket. Blir forhåpentligvis og mest sannsynlig grunnet idag. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MiNDFLaRe Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Dette er gøy å lese! :thumb Det står mye :respect av det du har gjordt, gjør og skal gjøre med bilen! Keep up the good work! Ang prob du har med felgene bak... Gå for spacer på 30mm m/adapter under... Kjenner en som har gjordt det, og det ble veldig bra! Btw: Felgene er helt :pray Ærbødigst hilsen Pat Siter MiNDFLaRe '98 VW Passat stv 1,9 Tdi -> Famile-racer'n til mor '96 Hyundai Coupè 2,0 fx -> Lekebilen til far X '96 Peugeot 306 Xt 1,8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 ** 20 AUGUST ** Og da var bilen gråhvit. Gå for spacer på 30mm m/adapter under. Hehe...adapter + 30mm spacer blir nok litt for mye av det gode. Men skjønner hva du mener ;) Blir nok til at jeg skaffer meg 30mm adaptere. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Går det fint å lakke i en garasje altså? Hva gjør du med evt støv og sånt da? Tørketiden må jo bli forferdelig lang :wonder: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Går det fint å lakke i en garasje altså?Hva gjør du med evt støv og sånt da? Tørketiden må jo bli forferdelig lang :wonder: Joda det går greit. Ideelt er det jo ikke men prøver å gjøre det så reint som mulig...Koster og vasker dagen før og prøver å få ut det meste av støv og drit. Så blåses de reint med sprøyten før lakkering og etter det drar jeg over med en våt mopp på gulvet for å ta det meste av støvet. Så går jeg over med silikonfjerner og tilslutt en klebeduk. Noe støv blir det alltid, men siden dette er slipegrunning som skal mattes ned igjen så er det ikke verdens undergang med et par støvkorn. Ute og inne er det jo gode 15 grader i Bergen idag så tørketiden er veldig kort. Grunningen er støvtørr på et par minutter. Er klarlakk som bruker lang tid på å tørke. Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Mye som har skjedd her nå ja... :m'm: Ang felgene får du tak i adaptere som du bolter fast i navet, og deretter festes felgene i adapteret. Spacere er ulovelig, men adaptere er lovelig og kan fåes hvertfall opp til 40mm og sikkert mere oxo. Var vel dette Mindflare prøvde å tipse om.. Hadde ikke turt å bruke 30 mm spacere uansett. Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet August 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Mye som har skjedd her nå ja... :m'm: Ang felgene får du tak i adaptere som du bolter fast i navet, og deretter festes felgene i adapteret. Spacere er ulovelig, men adaptere er lovelig og kan fåes hvertfall opp til 40mm og sikkert mere oxo. Var vel dette Mindflare prøvde å tipse om.. Hadde ikke turt å bruke 30 mm spacere uansett. Adaptere har jeg kjøpt ;) 20mm foran og 25mm bak, men 25mm var ikke nok skjønner du...Manglet et par mm til. Så må se etter 30mm adaptere. Det vil uansett være nok, og felgen vil fremdeles holde seg på innsiden av hjulbuen Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AndyB Skrevet August 20, 2006 Rapporter Share Skrevet August 20, 2006 Adaptere har jeg kjøpt ;) 20mm foran og 25mm bak, men 25mm var ikke nok skjønner du...Manglet et par mm til. Så må se etter 30mm adaptere. Det vil uansett være nok, og felgen vil fremdeles holde seg på innsiden av hjulbuen Ok! Får du ikke bytta dem der du kjøpte dem da?? KOster jo litt det her da.. Siter Min prosjekt tråd: PASSAT GT http://www.bilforumet.net/showthread.php?p=1437337#post1437337 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tony Skrevet August 28, 2006 Rapporter Share Skrevet August 28, 2006 Knall prosjekt å følge med på :D Updates? :D Siter - 1995 VW "Cult Golf" :) x 1986 VW Golf 2 1.8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jonarv Skrevet September 20, 2006 Rapporter Share Skrevet September 20, 2006 Bump! Skjedd noe konstruktivt i det siste Stian? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aka_stian Skrevet September 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 21, 2006 Bump! Skjedd noe konstruktivt i det siste Stian? Eksisterer denne tråden fremdeles altså? Noen som hadde trodd at bilen kanskje var begynt å blir ferdig nå? En måned har gått siden forrige gang jeg skrev noe her, og ikke en dritt har skjedd med bilen. Var i garasjen for første gang igår siden 21 august. Mattet ned ene døren og så gadd jeg ikke mer. Har gått på en smell når det gjelder arbeidslyst. Er drittlei av å slipe. Er ikke lei av bilen enda. Gleder meg fremdeles som en unge til å få den ferdig og kjøre den, men er ganske lei av å jobbe med den. Men tror motivasjonen er på bedringens vei så det skjer vel forhåpentligvis litt mer fremover nå... Vi får se... Siter Prosjekt Passat VR6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larva Skrevet September 28, 2006 Rapporter Share Skrevet September 28, 2006 Noen flere som har tenkt å gjøre det samme prosjektet? Jeg har en Passat VR6 GT til gi bort pris... EU godkjent for to mnd siden. 230.000KM høyeste bud over 9000,- Øystein Becker tlf 91198999 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg