Gå til innhold

2000 S3 som oppfører seg rart

Ranger emnet


jørn bergflødt

Anbefalte innlegg

Har en 2000 S3 som jeg syntes oppfører seg litt rart om dagen:(

Den går nok som den skal sånn rent effekt messig, men er lissom litt sånn fuskete når jeg skal akselerere rolig opp i fart så nøkker det litt og om jeg presser den rolig opp i fart på si 5 eller 6 gir i motbakke så er det lissom som om turboen slår seg av og på i rykk og napp! Har Green twister filter så hører godt når den lader og slipper ut tru\ykket!

 

Har lest i tester fra S3 kom at den var litt " AV og på'ig på gassen" i følge en svenske i et svenskt bilblad!

 

Noen som har not tips?

 

Plugger når skal og bure de byttes? 30000, 60000?

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plugger skal skiftes på 60000km.

Ville ha dratt på versted å sjekket feillageret på bilen jeg.Kan slippe mye unødvendig jobb da. Mulig det er en feil på en føler eller noe.

 

Får ta en tur på MØller Horten og ta en diagnose jeg da!

 

Så får jeg sjekke service heftet, men da er nok pluggene byttet på 60000 sannsynligvis!

 

Takk for svar!

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som slo meg var luftmengemåleren din. Mulig denne er gåen, veit de ofte ikke tåler åpent filter. Dette fører til at motoren ikke går skikkelig.

-Volvo 244 GL 1980

"Genialt strøken", sitat Volvo-Lars, her på forumet

-Bruksbil/prosjekt: 1993 240GL

Prosjekttråd: http://www.bilforumet.no/showthread.php?p=1835955&posted=1#post1835955

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første som slo meg var luftmengemåleren din. Mulig denne er gåen, veit de ofte ikke tåler åpent filter. Dette fører til at motoren ikke går skikkelig.

 

Har hatt Audi med luftmassemåler de siste åra, og er uhyre forsiktig med å sett inn filteret etter rens.

Lar det tørke leeenge før jeg montere det.

MEn ja jeg oxo har vært inne på tanken at det kan være den, for på min forrige bil en A4 tdi gikk den pga olje i filteret!

Så jeg har lært...

 

Men da gikk den jo super dårlig lissom det gjør ikke S3'n den er lissom bare litt rar!!

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
hmm.. var sånn på faren min sin også før.. bytta plugger det hjalp en liten stund, så ble en av de helt våte av olje etterhvert... så de trodde det var en liten olje-lekasje i sylinder.. men det gikk bort av seg selv etterhvert..

 

Har kjøpt nye plugger Platina, så skal bytte de i løpet a uka!, så får vi se!

 

Har renset LLM min, men hjalp ikke det så får håpe på plugger!

 

Men du skriver at det kunne være lekkasje?? som gikk over a seg sjøl??Hmm.

 

Takk for svar!

 

Jrn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Har litt av det samme på min og, og jeg lurte på om det var LLM'en som var skyld i det.

Kjører jo med KN filter i cold intake boksen min.

Men det kan godt være en sensor et eller annet sted som trenger litt kjærlighet og.

Hadde vært fint om du kom med en tilbakemelding om du finner ut av det.

 

Du har 19" på S3'en? Skraper den på noen måte?

Vurderer 18" på min til våren igjen, men jeg vil ha den senka også, og da helst uten skraping... hehe

Kjører 19" BBS CH og Bilstein PSS9 på det laveste og mykeste på min uten at det subber. No problem. Men du får en litt syk camber bak, og bør montere nye foringer for å motvirke dette eller justerbare camberstag. Det har forekommet at de org stagene knekker ved for mye senk.

- 03 Audi S3

- 89 VW Golf GT Syncro

[x] 99 Audi S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har litt av det samme på min og, og jeg lurte på om det var LLM'en som var skyld i det.

Kjører jo med KN filter i cold intake boksen min.

Men det kan godt være en sensor et eller annet sted som trenger litt kjærlighet og.

Hadde vært fint om du kom med en tilbakemelding om du finner ut av det.

 

 

Hei espen!

 

Har byttet plugger nå, og det hjalp ikke selv om de gamle pluggene ikke så særlig bra yt :mad:

 

Men har koblet fra LLM og kjørt uten den litt og da går den jevnere lissom så tror nok det er saken!

Men kjipt og bytte den oxo er det ikke den lissom oxo!

 

De sa på VAG at det var en grei måte å sjekke den på på bensin biler!

 

Men på diesel måtte man ha diagnose!

 

Kan ikke du koble av din en dag da og prøve en liten tur!

 

Er ikke farlig, bilen går bare i nød modus!

Jeg trodde nødmodus gjorde så den gikk dritt dårlig, men detter eer oxo bare på diesel biler!

 

Jørn

06 Audi A4 Avant 2.0TDIQ S-Line

 

Protected Movement - with Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår