Gå til innhold

tdipower

Bruker
  • Innholdsteller

    38
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    A3
  • Biltype (eks Audi)
    Audi
  • Årsmodell (eks 1995)
    2004
  • Motor (eks 1.6)
    2.0 TDi

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Norway , tr.h

tdipower's Achievements

  1. Selger bilen min pga større bil: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=8037753&sid=2aa3UolwC302215&pos=6&tot=11
  2. 2004 Audi A3 Ambition. Ny i Norge 1 Eier Fabrikkgaranti til november 2006 Bilen eies i dag av Audi-entusias og fremstår som strøken. Ditec lakkbehandling utført tidlig 2004 og rebehandlet 2005. Bilen er derfor fri for dype riper og steinsprang. Bilen har komplett Kerscher styling, dvs. front og bakfanger + sideskjørt. Lakkert hos Møller Trondheim. Hovedservice tatt 17.02.06. ca.22000km til neste service. Bilen leveres på 18" sommer hjul med BF Goodrich dekk, og 17" orginalfelger på vinter med Yokohama piggfridekk. Motoren må oppleves! Den er sterk og hurtig, men alikevel drivstoff besparende. Har kommet under 0,4 på mila ved langkjøring. Se: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1170946 for mer info
  3. Jeg holder også en knapp på luftmengdemåleren.... min 1,9tdi var sånn også
  4. Det du sier er bare helt feil. Audi V8 har vært sammenlignet med Jaguar, Merce og BMW. se f.eks. :her Det beste må jo være denne artikkelen der Lexus blir til og med sammenlignet med VW phaton. og hvor er så Toyota? Når har jeg brukt IS200 i sammenligningen? Når det gjelder å se inni selv så er det nettopp det jeg har. Da jeg begynte å se på biler gikk nok du fremdeles i bleier.... Påstanden din om at Toyota har et bedre interiør en Audi er jo helt tom. Du har jo ingen argumenter andre en at... "det er sånn" Men må vel bare ta en ung "trikker" med en gammel kebabtralle på ordet. Og det ser du utifra hvilken statestikk? Nå har vel jeg vært på veien minst 5 om ikke 7 år mer en deg, og utifra mine opplevelser er iallefall 70% av alle toyota corolla og avensis sedan eiere eldre menn. Avensis stasjonsvogn derimot eies av familiefedre. Rett etter at jeg kjøpte min bil kom det en familiefar med hele familien på slep og parkerte vedsiden av meg. Han hadde en helt ny Avensis stasj. Han kom bort og ville slå av en prat. Han hadde så lyst på en Audi og spesielt A3'en. "men kona sa vi måtte ha toyotaen". Så når følelser og bilinteresse får velge blir det ikke Toyota, men når budsjett og kjærring får ta over.... At det kan være 70% damer som står "bak" mannen sitt kjøp av Toyota, ok. Tja.. det faktum at det var verdens første komersielle AWD system og at Audi har hatt 25 år på å utvikle det sier for meg mye. Kvaliteten er også en helt annen en på f.eks. Honda sitt. Hva med holdbarhet: Ta en 93 modell Audi 90 quattro med 136hk. Hvor mange hester tror du man kan sette på det AWD systemet før det gir seg? Har du noen gang hørt om en Audi Quattro som har hatt problemer med driverket? Det har ikke jeg. Til daglig/normal bruk vil nok de fleste permanente awd systemer være bra nok, men har du lyst til å "bruke" bilen er det nok audi og subaru sitt system som fungerer mest optimalt. Eller du kan jo prøve en Volvo xc70? Det lå tidligere ut en film på web som viste en test mellom Subaru og Volvo. Der ser man virkelig behovet for et godt system. Hvis noen vil ha den kan jeg sende den pr.mail eller noe.
  5. Problemet mitt i Avensisen var helt totalt mangel på korsryggstøtte. Kjørte et par mil og var helt gåen. Executiven med skinn og elkorsryggstøtte var dog mye bedre.
  6. Den har jeg faktisk ikke prøvd, så det må jeg vel. Bare så synd at det er så lite T-sport utgaver... og at disse ikke kommer med 4hjulstrekk. Har sett en helt svart en her i byen, med sotaruter, rå styling og godt senka. Knalltøff bil, men... hvorfor så liten motor?
  7. :hvaskjera Jeg har min andre 3dørs A3, og disse er noe tyngre å åpne døra på en på en A4, men du trenger jo ikke akkurat være bådybildare får å få opp døra da... så synes ikke dette er et godt argument for å bytte bil. Å på disse Vectra'ene følger det vel med knirkelyd i dørene som standardutstyr? Nå er det vel ikke forskjell på understelle på en ambition og en atraction eller ambiente på den gamle A3'en. Det eneste er at den er 25mm lavere + som du sier sports-seter og en del interiørnips. Men 1,8T har noe stivere dempere en 1,6'en. Jeg har selv hatt ambition i Audi A3 8L (den gamle) og nå i den nye. Og setene i disse bilene er mye bedre en de sofasetene i de andre. Hvis du vil bytte bil innen Audi familien ville jeg gått for en nye Audi A3 sportsback med 2.0TDi og DSG. Velg da en Ambiente som er "gubbebil" utgaven med cruisecontrol, båtinteriør etc. Og har kona problemer med dørene på den får du enten kjøpe en japsebil med flortynt stål i, eller sende kona på SATS. Det du sier om at automatene til Audi er noe trege i avtrekkeren kan du lese om her . Men dette problemet er nok først og fremst på støre motorer, og helst diesel. A3'en min med manuelt er tilogmed "strøypet" i 1 gir. Men på nye Audier er det liten forskjell på tiptronic og multitronic. Nye A6'en har vel 7 trins automat. Men som sagt, DSG er vel den kassen du skal kjøpe om du skal ha en rask automat. Hva med denne ? Lykke til.
  8. ;) Var ikke meningen å sammenligne A6 mot A4 heller, men utstyrslisten på disse 2 er ikke så utrolig forskjellig. Ja, det finnes en god del utstyr til Toyota (her også) mot Audi A4 Luftmengde måler problemet er vel over nå. Det samme er problemet med forstillinga. Multilink systemet fra 97 til 02 har vel ikke vært en lykkelig historie nei.. ;) men på de nye skal dette være en saga blott. Min har iallefall ikke noe problem med dette. Og ja, det handler nok om smak + følelser og prioriteringer. Jeg kunne kledd en Toyota Supra da.. ;)
  9. Hihi! Jeg vet virkelig ikke hvor jeg skal starte.... har du ikke skjønt noe? Du snakker jo bare bullshit Jeg har selv snakket med mange som kjører Toyota som synes bilen er gørr kjedelig å kjøre og at den er litt "billig". Men kjøper Toyota fordi den er driftsikker, og det kan jeg som sagt være med på er et ok argument. Gjelder dog ikke alle japanske biler. Toyota er her i en særklasse sammen med subaru. "inrømmer at nyere biler så ligger japsene mye lengre forran i alt...", som f.eks? Så hvem konkurere Lexus med da? Og siden VW og Audi er de samme bilene så er vel Toyota og Lexus det og da? Ser du ikke at argumentet ditt ikke holder vann? Materialvalget i en VW og en Audi har mye til felles, men ta f.eks. Seat Leon, VW Golf og Audi A3: seat leon Golf V Audi A3 Regner med at selv en fyr som deg klarer å se at disse bilene selvfølgelig har noe til felles men at Audien klart er mer påkostet en golf og seat.... Ta Avensis mot A4: avensis Plæstikkkk fæntæstikk audi A4 Audi A4 2 Regner med du også her ser forskjellene? Midtkonsollet i alle bilene er nok laget av et plastikkmateriale, MEN forskjellen er jo at i Toyotaen ligner det faktisk på duplo... med STORE, GLATTE plastikkflater med noe som så alt for godt vises er "plastikk-karbon" el.l. Den nye Passaten faller litt mer i "billig" kategorien, og har litt mer "billige" løsninger en Audien, men har fremdeles en bedre følelse i fingertuppene når du tar på interiøret. Jeg synes heller ikke Lexus skiller seg så mye fra Toyota.... Fremdeles samme meterlange rørepinne i midten og en meterlang plastikspake for å styre håndbremsen. Jeg har prøvd en hel masse Audier oppover tiden, og den eneste jeg har hatt problemer med pedalene på er Audi A2... DENNE er laget for damer med stilettheler og smale føtter, men utenom det skal du være utrolig plattfot for å ha problem med pedalene. Audi ,BMW og merc stiller mer i samme klasse. Når det gjelder historie.. Lexus ble dannet i 1983, og den første Lexusen kom i 1988. Samme år ga Audi ut Audi V8 og helt fra 1983 Har Audi hatt en "luksus-utgave" som heter Audi 200. Når det gjelder alder har Audi røtter tilbake til 1958... og Lexus til 1983.... så hvem kan ikke historien sin her? dukenukem Et punkt der Audi er bedre: På glatt vei. Audi Quattro. Vil du ha flere? assman
  10. *toyota folk* alacocaina Når det gjelder det du sier.... En Toyota har ikke like bra matrialfølelse som en Audi. en Toyota er og blir en konkurent til Passat, og også dær leder tyskeren over japsen i kvalitet. Lexus er jo litt nærmere Audi, men ikke helt der. Nå skal det sies at den nye serien med Toyota har gjort et kvantesprang i kvalitet på interiøret, men det har fremdeles lang vei å gå. Og jo.. jeg har prøvd den nye Avensisen, jeg vurderer til og med å kjøpe en, nettopp pga. at du får mer "pang for the buck" + at du slipper en del elektronikkfeil. Dog, en generell grunn til at det er mer elektronikkfeil på tyske biler er fordi de ofte har mer funksjoner en japsene og at europeerne er først ute med disse. Det som er en sannhet med modifikasjoner er at toyota holder seg bedre i pris. Her finnes det unntak. Rav 4 har jo en utrolig bra bruktpris, sikkert en ok bil for de som vil ha en sånn, men jeg vil ikke. Og den "gamle" A4'en til audi har lidd under et voldsomt høyt importnivå. Se derimot på f.eks. golf vs corolla. Der ligger golfen et stykke over. Audi A6 holder seg også godt. Nybiler av Audi av høyere klasse kan ofte ha litt høyere prisfall en Toyota, men det er pga. utstyrsnivået. Det du betaler mye ekstra for er utstyr og dette får du ikke igjen penger for når du selger. Og på en Toyota Avensis er jo utstyrslista minimal, mens lista på en A6 er SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ lang! Får du f.eks. solarpaneldrevet AC, Adaptive xenon lys, luftfjering, stemmestyring eller en adaptiv cruise control på en avensis? ;) Du får vel heller ikke Diesel og automat?! Nå har jeg enda ikke prøvd 177hk, men har tenkt å gjøre det når jeg får tid. Jeg har prøvd 150hk'en og den var jo ok. Men den gir ikke samme "futt" som 140hk'en til vag. Den går gått, men kommer den over 4000 rpm "dør" den helt. Det jeg mener med duplofølelse er at det er veldig mye glatte flater som ser veldig billig og plastik ut + at knappene er i hardplast og litt mer plasticfantastic all over. Og hvorfår må denne rørepinnen i midten av bilen være en halv meter og ha STORE utslag? min 10cm lange spake gjør nytten og er mye mer behagelig å bruke. Det som slår meg er at jeg ofte har vært å prøvd japanske biler og tenkt.. "jøss, dette var jo bra. Det har skjedd litt de siste årene." Så er jeg så "dum" å sette meg inn i en Audi.... solgt. Får ikke satt ord på hva det er, men man får en følelse av at noen har fått til helheten så mye bedre. Ingenting er utelatt. Jeg har også lagt godviljen til, men jeg får ikke en Toyota til å bli like bra. Dra å prøv den nye Audi A6'en så skjønner du hva jeg mener. Garantert! I tillegg... Prøv en audi med Quattro! eller, om du ikke har tenkt å kjøpe en.. ikke gjør det, det blir fryktelig vanskelig å lavære!
  11. Ikke bare går den fortere, men akselrerer og drar mye bedre en riskokern! :hammer Kvalitet? Jeg har ingen problemer med min jeg nei... og har hatt flere eldre Audier og aldrig hatt noen større problemer. Naboen har en '86mod Corolla og den var jo helt feilfri.. så fikk jeg prøve den og SÅ nervøs har jeg aldrig vært før.... klonka og klanka, dunka og banka + at den var "nervøs" på veien. men den var HELT i orden! :drive2 Og materialfølelsen i disse japanske bilene klarer jo bare såvidt å overgå duplo! Men at den i sine 10 første år nok er mindre på verksted er vel ikke nå å prøve å benekte. cheers Men .... spørsmålet var... pr-kåt? ;)
  12. et LITE stykke arbeid igjen enda da.. ;) Men ser da ut til at det kan bli et bra objekt! Lykke til!
  13. Noen som er LITT pr-kåt her? får opp 3 tråder her på avensisforumet... og alle er avsluttet med bilde av en svart gammel avensis... ;) :wave Er jo en helt ok avensis men..... Ellers går nye d-4d avensiser dårligere en vag tdi'er! Nettopp testet! :win
  14. Er vel også en gjeng fra Audi-klubben som skal oppover: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=29975
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår