Gå til innhold

Uregistrert bil - bøtesats?

Ranger emnet


CesiuM_e

Anbefalte innlegg

  • Svar 46
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det er godt du vet hva du prater om.

 

Nei, det går ikke kun utover sjåføren som kjører ned ett mennske å gjør det invalid. JA, han blir gjeldslave for resten av livet, men for å i det hele tatt få no penger her, noe som ikke er en selvfølge så må han få hjelp fra forsikringsselskapet sitt. Om han ikke har en forsikring så er den invalide rævkjørt! Det er ingen selvfølge at noe forsikringselskap skal dekke noenting så lenge dem ikke har noe ansvar. De kan dekke f.eks inntil 4 mill på ansvarsforsikringen for villa/innbo, men hva er 4 mill om det koster 10 mill å komme gjennom livet? De 4 mill vil jo sjåføren få regress på, så han blir gjeldslave, den er jo grei. Men OM ett forsikringselskap dekker disse 4 mill, så er det ei mølle som tar tid å krefter, noe du neppe har mye av har livet ditt nettopp blitt ødelagt. Dessuten må du sannsynligvis gjennom en privat rettsak for å få noen erstattninger utenom dette for å få noen livskvalitet uansett.

 

Bitcher ikke på en bil som er i forskriftsmessig stand, og heller ikke på noens føreregenskaper, men å kjøre uten lovpålagt ansvarsforsikring er respektløst for seg selv og for alle andre som ferdes på norske veier. Grunnen til at mann har den lovpålagte forsikringen er for at nettopp INGEN skal havne i ett økonomisk helvette når livet er ødelagt av en dust som ikke klarte bevege beina.

 

La meg få si det slik da:

Vi går ut ifra at sjåføren er en anstendig person som kjører forsvarlig i.o.m. at han ikke har skilter.

Jeg vil tørre å påstå at det er ekstremt liten sjangse for at han da skal kjøre på noen så de dør eller blir innvalid.

Det er MYE større sjangs for at en som kjører registrert bli til og fra jobben hver dag skal komme ut for noe slikt.

 

som mange her kansje skjønner, så kan ikke et meneskeliv veies opp mot penger. Så man kan si det slik at på en måte er det nesten like fælt å kjøre ned noen om man har forsikring, som hvis man ikke har.

 

Men for all del, jeg sier ikke at man bare kan drite i skilt og forsikring!

Det er bare at risikoen for å skade/drepe noen på dennne ene turen er så bitteliten i forhold til hvor mye man kjører ellers! Det vil si, så liten at man forventer fult og meget at det ikke skal skje!

 

Dette er værtfall min vurdering ut i fra her hvor jeg bor!

Sikkert på en annen måte viss man bor i en storby som f.eks oslo eller noe slikt da..!

 

Og som gromit sa, så er det kansje slik at det går på forsikringen til han andre, og det er forsikringselskapet som krever deg for penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal det sies at uansett om mann har forsikring eller ikke er en slik sak tragisk, både for den som kjører, blir påkjørt og for begges familie.

 

Men, ÒM mann havner i ett slikt helvette er mann helt nødt å ha økonomi til å kunne fortsette livet som før, så langt det går ann å få til. Og det er ingen selvfølge at penger faller fra himmelen eller forsikringselskaper. Forsikringselskaper driver butikk, og ikke veldedighet..!

 

Uansett. Ja, sjangsen er nok liten. Men for å sjekke en liten sak..hvor mange ganger har det gått galt, eller nesten gått galt når mann har gjort noe mann egentlig ikke hadde lov til? Som å slædde med pappas nye bil, nærme fortauskanten osv..

 

Poenget er at sjangsen er der, og det ER respektløst OM mann skulle være så uheldig å kjøre ned noen og ikke ha tingene i orden. Det er jo når mann minst venter det at ting går til helvette!

Assholes in the rearview mirror are closer than they appear.

- -91 VW Corrado G60 "dyret"

X -89 VW Corrado G60

X -97 Polo 6N 16V

X -91 Corrado G60 "dyret"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle jeg en gang kjørt en uregistert bil uten forsikring ville en eventuell bøtesats ikke være noen bekymring.. hvis ulykken er ute, trenger nødvendigvis ikke være din skyld (hvis det går under objektivt ansvar som det vel heter) så risikerer du å vinne i lotto.. bare at du må betale førstepremien. Da er du gjeldsslave resten av livet.

'85 BMW 320i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...

Ingen som kan bekrefte dette med bøtesats for å bli stoppa av politiet? Det er jo egentlig litt teit at man står personlig ansvarlig hvis man kjører på noen som blir invalid for livet. Man kan jo bli slått personlig konkurs og stå i gjeld resten av livet, i norge har man jo lengste fengselsstraff på 21 år for det er jo grenser for hvor lenge man skal bli straffet for noe, man lærer jo og forrandrer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kan bekrefte dette med bøtesats for å bli stoppa av politiet? Det er jo egentlig litt teit at man står personlig ansvarlig hvis man kjører på noen som blir invalid for livet. Man kan jo bli slått personlig konkurs og stå i gjeld resten av livet, i norge har man jo lengste fengselsstraff på 21 år for det er jo grenser for hvor lenge man skal bli straffet for noe, man lærer jo og forrandrer seg.

Hvem andre enn deg selv har ansvaret for igangsettelsen- og konsekvensene av dine egne handlinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som kan bekrefte dette med bøtesats for å bli stoppa av politiet? Det er jo egentlig litt teit at man står personlig ansvarlig hvis man kjører på noen som blir invalid for livet. Man kan jo bli slått personlig konkurs og stå i gjeld resten av livet, i norge har man jo lengste fengselsstraff på 21 år for det er jo grenser for hvor lenge man skal bli straffet for noe, man lærer jo og forrandrer seg.

 

Pissprat. Det er du, og bare du, som står ansvarlig for dine egne handlinger.

 

Hva er vitsen med å dra fram en to år gammal tråd for å komme med noe sånt tull? :)

Jeg har ikke nødvendigvis alltid helt rett, men jeg tar i alle fall aldri helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åj, så ikke at den var så gammel :S Men temaet er jo like aktuelt nå som før :P

 

Man står jo for sine egne konsekvenser, men er det ikke rart at ikke staten hjelper til noe. Vi har jo en haug med ordninger som stipend, trygd o.l. som gjør at vi skal et så bra liv som mulig selv om vi er i en vanskelig sitasjon, hvorfor skal man ikke få lov til å leve livet sitt fordi man gjorde noe dumt når man var yngre? For det er vel ikke urealistisk at man kan bli gjeldsslave for livet hvis man kommer borti noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var snakk om enkelttilfeller. Altså å kjøre en bil som er i forskriftsmessig stand; til banken, til forsikringsselskapet og til biltilsynet. Dette skulle skje på en helt normal vei med en del trafikk. Jeg hadde aldri tenkt å drifte rundt på dunkle veier uten gang- og sykkelsti.

 

Møt opp hos biltilsynet i en bil uten skilter du. De setter pris på sånn! Ufattelig hvor pubertalt bilforumet har blitt i det siste. Denne tråden føyer seg inn i rekken av tråder som har passert det idiotiske for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden føyer seg inn i rekken av tråder som har passert det idiotiske for lenge siden.

Kan si meg enig at det kommer mye tullete innlegg fra folk som kaller kjøring uten skilter eksepsjonelt skandaløst og respektløst ovenfor andre, men spørsmålet til trådstarter (i førsteinnlegget) er da på ingen måte idiotisk. Jeg lurer også på det samme. Dessverre ser det ikke ut til at det er noen her som kan svare på det. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få deg skilt og forsikkring på bilen din og du er forsikkret om du driter deg ut. Værre er det ikke. Du må selv ta ansvar for dine egne handlinger..

 

Du er akkurat sånn som mange andre her inne er, gjør noe dumt og blir tatt. og det er det alt av stygge ord man har lært om politiet ditt og politiet datt..

 

For guds skyld.. Voks opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var værre? Hvilken verden bor du i?

 

Pr idag er det flere tusen som kjører uten gyldig forsikring, uten skilt eller uten godkjent bil. Den gruppen har en god porsjon skader, selv om de bare skulle til butikken eller hvorsomhelst.

 

Du spør etter hvilke satser som gjelder?

 

"og pallespikring for å være sikker på at du får kjørt deg, blandt kjønnsforvirra innsatte som ikke har sett kvinnfolk siden 1992, og derfor ikke ser forskjell på din hårete rumpe og rumpa til Jessica Alba. Jeg håper de NYTER den i fulle drag"!!

 

Ta bussen hvis legemet ditt ikke klarer slepe seg til butikken uten bruk av eget kjøretøy du ikke har råd å registrere.

 

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA, dagens!

nuverende bilpark:

*Mercedes s124 x 2, 94/95 e300D-24v/250td

*Mercedes 300tdt x 3, alle tre er w123*

*BMW 745ia e23 3.2 turbo - 1983*

*BMW 3.0csl motornord banebil - 1969*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår