Gå til innhold

Cadilac,chevrole,opel

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det eneste jeg vet er at Opel forhandleren i Kristiansand driter en lang marsj i Chevrolet eiere.

Manglende peiling og utstudert dårlig holdning til kundene er en kombinasjon som sikrer at jeg ikke oppsøker de mer ihvertfall.

 

Men det var kanskje litt off topic....

 

Når det gjelder Chevrolet generelt, irriterer det meg at de fortsatt har utrolig spinkelt el. anlegg. Alt av ledninger er tynne som hårstrå. Litt irr = problemer tvert.

Og løsningen med popnagler som feste for sentrallår enhetene på Chevrolet Astro (og sikkert flere?) er jo bare helt på trynet. Etter noen få år har naglene blitt romslige, enheten begynner å bevege seg når den jobber. Resultatet er at låsen ikke går langt nok ned til å gå i lås eller ikke langt nok opp til å låse helt opp.

 

Dørhåndtakene på Astro er en velkjent svakhet. De ryker for et godt ord. Slik har det ALLTID vært, helt sinden 1985 da Astro ble introdusert! Hva med å forbedre litt underveis, istedefor å bare henge på mer og mer utstyr?

 

Synes jeg ser f.eks Toyota Hiace hadde eksistert lenge med en slik svakhet...

 

Nei. Amerikanerne må skjerpe seg, ellers går det på dunken igjen. Likhetene med årene 1972 til 1980 er slående. At de ikke lærer!

 

Kanskje det blir bedre nå når de får litt tyskere inn i styrerommene sine og skal prøve seg mer på det euorpeiske markedet?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hot road. Ja er enig med deg der. At mye av el systemet er svakt og mye av det går. Men mye komfortable chevroleter også da syntes jeg. Gode biler og jobbe med. Stor plass. Og ikke minst hestekreftene i noen av de nyeste. Har også en del hummer H2 om arbeides med. De drar vel en 2000 kr på 60 mil. ;)

www.gtbil.tk

 

going for a

cosworth

escort

bmw

audi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Jeg kjører en 95/96 modell Astro vare.

God, komfortabel og sprek bil. Bruker litt mye suppe for norske forhold, men er jo ikke verre enn mye annet.

 

Merket faktisk stor forskjell for etpar uker siden da jeg byttet eksospotta.

Erstattet originalpotta med en Dynomax potte og bygde samtidig om røret videre bakover fra 2,5 til 3". Det er jo allerede 3" fra katalysatoren og bak til potta. Forskjellen i lydnivået er helt ubetydelig. Den nye potta er utseendemessig lik den gamle, men aluminisert både utenpå og inni for ikke å ruste så fort.

 

Men det med sentrallåsen og dørhåndtakene irriterer meg.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg holder på med et hot rod prosjekt som tar all garasje tid, gidder jeg ikke å gjøre noe med det.

 

Men hadde jeg hatt tid og tiltak, skulle jeg skjært ut de dørhåndtakene og sveist inn håndtak fra Caravelle, Hiace eller noe slikt. Bare på faen. :fire:

 

Å fjerne de helt hadde vært enda penere, men ikke særlig praktisk på en jobbe/familiebil.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At nyere amcars har mange irritable gjengangsfeil er nå en ting. Spørsmålet var vel komfort.

Astro er som kassebiler flest, det gjelder også van bortsett fra at den er litt mindre oversiktlig.

Av SUV'ene er det i mine øyne pressemat alt sammen når det gjelder kvalitet og komfort. De er myke, ja, men ikke komfortable av den grunn. De er som regel også velutstyrte, men hele interiørproduksjonen har jo gått til produsenten med det laveste anbudet og det bærer det desverre preg av. Hardplast i dashboard og knirkete interiør er ikke noe jeg får noe tiltro til som kvalitet, holdbarhet eller komfort. Heller tvert imot.

Den bilen Cadillac skal "ta over europa" med kan da umulig være særlig bra gjennomtenkt. Hadde liksom håpa på at de kanskje skulle gjøre noe med den billige følelsen man får av å ta på brytere og dashboard.

Har GM engang sett på hva de konkurerer med pris- og størrelsemessing? Prøvekjør en Audi S6, en Mercedes E430, BMW 540 og Cadillac XLR, og fortell hvem DU liker... At det er noen stor forskjell i kvalitet på disse er vel tvilsomt, feilene er bare på forskjellige områder.

 

Når dette er sagt må jeg bare få presisrere at jeg faktisk er en amcar mann, og er veldig glad i amcars, men jeg holder meg til de årgangene de KUNNE lage bil.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med Kane der. Astroen er et unntak i så måte for meg. Fikk den for en god pris, og størrelsen er ikke avskrekkende i forhold til byparkering osv.

 

Astroen er komfortabel. Sammenlligner man med andre biler fra midten på 90 tallet (både personbiler og kassebiler) skal man ganske høyt opp i pris for å finne noen som går like stille.

Hiace/Caravelle/tilsv fra samme årene er de reneste blikkbokser og det er et hav av forskjell på utstyrsnivå.

 

Selv om jeg vet at bilen totalt sett har et noe frynsete rykte på holdbarhet, har ikke min utgave kostet mer i verkstedutgifter enn den andre bilen vi har, en Toyota Carina E fra '94.

Kanskje tåler den mindre å "gå for lut og kaldt vann" enn andre arbeidsbiler, men holder seg fint hvis man følger den opp?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiace/Caravelle/tilsv fra samme årene er de reneste blikkbokser og det er et hav av forskjell på utstyrsnivå.

 

Gjennomsnittlig utstyrsnivå på norskregga biler ja, men optionlista er laaaang på begge disse. Varierer fra rensa arbeidshest til luksusbuss. Akkurat som Astroen.

 

Det som gir et stort pluss for nyere amriker er jo at "ingen" vil ha dem, og dette gjør dem utrolig rimelige og gir mye bil/utstyr for penga.

Matpakketransport: 85 Volvo 740GL

Prosjekt: 78 Ford Fairmont 5.0 Ghia, 90 Mazda 626, 66 VW Type 1 Cal Look

Medeier: 74 Pontiac Catalina Safari Wagon

Har hatt: 90 Sierra STV, 86 Pug 505 GTI

740 hugges.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At sentrallåsdriverne løsner er særdeles sjeldent.Kansje har den vært skiftet før og ikke skikkelig montert?Eller brukt feile nagler?Popnagler er jo i utgangspunktet litt tungvindt, men er det umulig å komme til på baksiden har man jo ikke så mange muligheter.

Jeg tror heller ikke dørhåndtakene er dårligere enn på mange andre biler.Spør en VAG eier...

Jeg synes generelt at Chevrolet er mye bedre å skru på enn Opel.Ikke minst er GM sin Servise Informasjon er mye lettere å bruke og finne ut av enn Opel sin Tis2000.

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært inne på tallrike van-forum'er ang Astro. Før jeg kjøpte bilen var jeg også inne på amerikanske og canadiske "car review" sider.

En negativ ting gikk igjen på alle sammen: Ytre dørhåndtak som gikk istykker.

 

Se også på Ebay. Søk på Car parts, Astro, exterior parts.

Legg mekre til at det er hauger & lass med dørhåndtak til Astro! Hvorfor det? Kanskje selgerne vet at det er forbruksvare deluxe?

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At toleransene under produsksjonen virker å vere så høye iforhold til japansk og europeisk standard. Dårlig styrerespons pga ultralette servo'r, lite snasne interiør, dårlig sidestøtte i mange seter, dårlig kvalitet på skinnseter, ofte appelsinhud lakkerte biler, hardplast, tragiske deisel motorer ++

 

Anngånde Opel vil jeg nevne at de ikke klarde å få bukt med rustproblemer før for noen år tilbake. Ikke vansklig å se at dette vil ruste når man ser på mange av stålkonstruksjonene og hvor lite lakk som feks ble brukt i coupe'n.

 

Nå blir jo amerikanske biler framstilt som noe jævla med en slik tråd...

...men likevel er det faktisk ganske mange med stor amcar interesse i dette landet. Amcar klubben har jo trossalt en del medlemer. Så noe må drive oss...

1978 Chevrolet Camaro

1999 Opel Omega

1978 Opel Ascona B prosjekt

 

Speed kills, drive japanese and live forever!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synest kvaliteten på Chevrolet har gått nedover.

 

Tidligare hadde vi ein 1991 chevrolet G20 VAN (minibuss)

 

No i sommar kjøpte vi ein van av den "nye" typen (1998)

 

Denne bilen er av ein heilt anna kvalitet. Plastikk, plastikk, Plastikk.

Bilen ser også dårlig sammensett ut.

 

Det viser seg også att matrialvalget i store delar av bilen er dårlig. skinnseta revnar, dørtrekka vert missfarga av regn. dørhengsla er underdimesjonerte?

 

(Begge bilane er Starcraft)

 

Til Chevrolet`s forsvar kan det seiast att desse bilane er rekna som billigbilar i statane.

 

VHF

Lars Olav

1981 Matra Murena 2.2

1987 Saab 900

1974 Volvo 144

 

1952 Cadillac series 62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår