ealoken Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 jeg har ikke k-kam nei, men har kjørt en na motor med k kam. blir rally kross preg av den, men er helt idioti å kjøre med på gata og i kø. under 1750 rpm = harking og ukjørbar bil. Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 sitter og diskuteres med min far her nå, og han mener at når du setter i a-kam så vil motoren gå ujevt og at du må ha justerbart kamdrev. noen her som har satt i a-kam som vet noe om dette? vi satt i a-kam i en 98 b230fk med automat og den går ujavnt! det sitter a-kam i min 97 b230fk og den går ikke ujavnt! satt også i a-kam i en annen 95 b230fk og den går heller ikke ujavnt vet ikke om det har noe med automaten og gjøre på den som går ujavnt. men etter og putta i a-kam så blei motorn veldig turtallsvillig! et tips til dere som skal ha a-kam med f-spor så sitter det i alle 740 med b230 a motor!!!!stikk på skroten og skru an en sånn,får du sikkert billig. og alle kammene til volvo er bare og putte rett i,behøver ikke shimse.jeg har bytta en del kammer og aldri opplevd og behøve og shimse om! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 nuvel. mål ihvertfall klaringa mellom kam og shims. jeg måtte shimse om en av 5-6 ganger jeg har bytta. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poffs Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 nuvel. mål ihvertfall klaringa mellom kam og shims. det er jo en selvfølge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 et tips til dere som skal ha a-kam med f-spor så sitter det i alle 740 med b230 a motor!!!!stikk på skroten og skru an en sånn,får du sikkert billig.og alle kammene til volvo er bare og putte rett i,behøver ikke shimse.jeg har bytta en del kammer og aldri opplevd og behøve og shimse om! aha, b230A ja, da skal jeg lete etter det :) Og er det noen som vet åssen bånndraget blir med en K-kam og turbo? i forhold til A-kammen? Mer eller mindre bånndrag, og sånn ellers? Og hva med T-kammen, bedre bånndrag her enn A-kammen? :wonder :wonder :wonder Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 jeg var fornøyd med bånndraget med k kam og turbo. alle er sikkert ikke det. skal sies at om man monterer justerbart kamdrev på k kammen så gir det mer stabil tomgang og bedre bånndrag. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 justerbart kamdrev, det gidder jeg ikke på bruksbilen :P, skal ha det billigst mulig. nå sitter det en H-kam der, og H-kam og turbo suge-rævva' :P har 0 bånndrag under 2000rpm. Det er ikke noe økonomisk i det heletatt for bruksbilen, så jeg skal ha mest bånndrag og power til ca. 4000rpm.. tenker på A-kam, siden det er den som sitter der originalt, men er også åpen for andre kammer med bedre bånndrag, såsant jeg får skikkelig turbo-skyv til i overkant av 4000rpm...... T-kammen.. hmmz Den H-kammen er værtfall bra til sugemotor-trim! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
suggen Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Jeg har 531topp med a-kam og fordelerspor tilsalgs:) Har også justerbart kamdrev tilsalgs;) Siter '93 mercedes 320TE '03 peugeot 206sw '68 white M6 '64 amazon HGV osv... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wunderbaum Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Trenger jeg justerbart kamdrev for å bytte fra t til a kam i min 97 mod ft motor?? Noen som vet hvor mange hk man tjener på dette? Vil tro det blir litt isåfall siden den er så dau på toppen med orginal kam. Siter x 87 laurel 2.4 x 78 242 turbo x 96 106 rallye x 85 740 tic 66 ford falcon futura Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TvåFyraTvå Skrevet Oktober 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 19, 2005 Finnes det noen form for oversikt for å finne ut hvilken kam som sitter i den og den motoren originalt? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TIversen Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Finnes det noen form for oversikt for å finne ut hvilken kam som sitter i den og den motoren originalt? Jaa? finnes det :) Siter - Volvo 740 TIC, 87 mod. - Volvo 740 TIC, 89 mod. Kun gått 117.000km. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 Det finnes, søk på google, og du får garantert napp! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 jeg hadde planer om og sette inn a-kam i min FT... snakka med en gammal kar som har skrud volvo i fler århundrer;) he he. han sa det blir bare tull!! kjøp noe rått på krb trading eller pedersen racing... det er bare sååååå mye bedre en en a-kam!! Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo245 Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 -kam Lyft: 10.5, Duration: 260 (B17, B19A, B21A, B23A, B19E (84-), B23E (84-), B200E, B230E, B230A, B230ET) B-kam Lyft: 10.6, Duration: n/a (B21F, B21E, B23ET) D-kam Lyft: 11.2 Duration: n/a (B19E, B21E) F-kam = M-kam (F-kam orginal till B21F) GR-A kam Lyft: 10.24, Duration 252 GR-A T5 kam Lyft: 11.0, Duration 267 GT6 kam Lyft: 12.5, Duration 312 (nockvinkel 107) (racing, kräver minst 2x45 förgasare eller motsvarande) H-kam Lyft 12.0 in/11.5 ut, Duration 272in / 268ut (B23E 1979-80) K-kam Lyft: 11.95, Duration: 268 (B23E 1980-83, B19 Sport) M-kam Lyft: 9.5 in/10.5 ur, Duration: n/a (B21F, B23F, B230F) T-kam Lyft: 9.94, Duration: n/a (B19ET, B21ET, B23ET, B23FT, B21FT, B230K) V-kam Lyft: 11.27, Duration: 245.4 (B200E, B230E) VX-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut VX3-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut (hela kammen backad 3 grader senare) X-Kam Lyft: 10.65, Duration: n/a (B230K) Y-Kam Lyft: 10.35, Duration: n/a (B200K) Samtliga kamaxlar utom VX, VX3 finns med så väl utan fördelardrivning. Oavsett så är det samma data. H-kam Lyft 12.0 in/11.5 ut, Duration 272in / 268ut (B23E 1979-80) VX3-kam Lyft: 11.37 in /10.65 ut, Duration 245.4 in/236.2 ut (hela kammen backad 3 grader senare) Siter drive safe. drive volvo _-_volvo 245_-_b23 ft Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet November 8, 2005 Rapporter Share Skrevet November 8, 2005 jeg hadde planer om og sette inn a-kam i min FT... snakka med en gammal kar som har skrud volvo i fler århundrer;) he he. han sa det blir bare tull!! kjøp noe rått på krb trading eller pedersen racing... det er bare sååååå mye bedre en en a-kam!! er veldig rart det bare blir tull når veldig mange har bytta på ft før, og orginal et kommer med a kam og den motoren er jo omtrent lik ft. ja jeg har kjørt mange motorer med a kam og vet det ikke er noe problem. så han har tydligvis ikke visst hva han driver med eller ikke skrudd volvo i århundrer. men seff er en spesialslipt kam bedre. men også sinnsykt mye dyrere. ofte trenger du også justerbart kamdrev for å få rett oppsett på den... Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.