Nox Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 har kjørt mye med både a t og k kam både på turbo og na motorer. T kammen kan du bare hive om du ikke drar masse henger og eller ikke klarer å sette igang bilen uten å kvele den. a kammen er en fin kompromisskam som drar greit fra bånn helt ut til sperre. K kammen er etter min mening klart morsomst å gir et ekstra kick ved ca 4000 rpm. på turbobilen min merka jeg litt forskjell på tomgang. den har en tendens til å jage mellom 700-1100 rmp. værre på na motor med gasser. dette gjelder også bånndraget. merka litt på turbobilen men en god del på n\a. eneste jeg irriterte meg over var at turtallsperra burde flyttes for den kammen er villig mye lenger enn 6300rpm.. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2005 hehe.. dro B23A'en min ut på ventilflyten på rundt 8-9000rpm.. (turteller'n stopper jo på 7 da så litt vanskelig å si nøyaktig ;)) greit nok.. var ikke mye drag igjen på slutten.. men den holdt fint til 7000 ihvertfall, hadde nok greid mer guff med litt overtrykk i innsuget også. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 så da vil k-kammen anbefales i en na motor da? noen som veit ca. verdi på en slik? edit: er forresten en Fmotor den skal på..som en "venter på snurbo" løsning..;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 så da vil k-kammen anbefales i en na motor da? noen som veit ca. verdi på en slik? edit: er forresten en Fmotor den skal på..som en "venter på snurbo" løsning..;) vet om en kar heromkring som har en k-kam som han skulle selges, dersom noen er interessert... så kan jeg bringe beskjeden videre... Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
toyofan Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 har kjøpt a-kam til FK`n min jeg..fikk høre på bygda at den var best for mitt oppsett.. skal prøve bilen uten først, for å så sette på kammen så skal dere få høre hva forskjellen ble! Siter -1983 Volvo 240, 2,3l 8V Turbo:http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=61998 X-1996 Opel Corsa B 1,2l 8V X-1986 Daihatsu Charade G11 1,0l 6V Turbo (Hugd) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haaken Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Ta en liten titt her;) http://turbobricks.com/specs.php?content=camshafts Siter http://www.300power.com http://www.teamsideways.com Oljerør til og fra turbo på 740/760 turbo kjøpes. send PM Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 kjøp K KAM :D Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 K-kammen er ikke spesielt kjørbar... Når jeg skal ha turbo igjen neste gang skal jeg igjen ha en B230FK. med manuelt gir: "blodtrimma" med T-kam med automat: "blodtrimma" med A-kam Ikke sjangs at jeg skal miste så mye som en eneste Nm.. er Nm som er gøy! Særlig på lavt turtall :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 kjøp K KAM :D så å forstå at du har k.kam på fs'en din? er bil'n bra å kjøre eller har allt av bunndrag forsvunnet? åssen ble bensinforbruket etter kamskiftet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 så å forstå at du har k.kam på fs'en din? er bil'n bra å kjøre eller har allt av bunndrag forsvunnet? åssen ble bensinforbruket etter kamskiftet? om du leser her: http://turbobricks.com/specs.php?content=camshafts så ser du jo ganske tydelig at alt bunndrag forsvinner.. INGEN ting å hente under 2000rpm lol min dro jeg inn igjen fra 30km/t på 5. gir i 7% stigning.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 leste akkurat igjennom det der ja.. høres jo ut som en k-kam kan bli litt i det drygeste for en n/a motor, og det som skremmer meg aller mest, "gamle" kammen der er det _dødt_ på ca 5000rpm, og med k-kammen bare røsker den videre avgårde, ved 6.500rpm! hvor mange liter suppe renner igjennom der da!? hmm dette kan bli dyrt:D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 brukte knapt merkbart mer bensin med K kam kontra T kam i en Kmotor jeg hadde. Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvovassdal Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Er det A-kam i 230ET? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 ja Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Oktober 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2005 Er vel ikke noen som har en A-kam til salgs? Trenger en til bruksbilen min! Med spor til bakmontert fordeler. Send meg en PM hvis du har! Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg