Gå til innhold

Bil som er billig å forsikre for 18åring:S

Ranger emnet


ThaRayman

Anbefalte innlegg

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 4 years later...

orket ikke lese alle meldingene nedover men virker som om mange ikke har troa på ferske sjåfører i det hele tatt. greit nok, jeg klandrer ingen. det er oftest unge sjåfører det går galt med, sant det, men så må dere jo også tenke at resten av ferskingene kjører bil ganske bra. Jeg fikk lappen i 2008 og har siden den gang hatt 2 biler, og kjørt tilnærmet 100 000 km og på denne tiden har jeg aldri krasjet kjørt av veien eller så mye som bulket bilen. så det er jo ingen selvfølge at skjer. kan tørre å vedde på at jeg er en dyktigere sjåfør enn mange andre på veien som er noen hakk eldre. så alder har i grunn ingen ting å si. er du dårlig sjåfør som ung er du muligens dårlig om noen år også.

 

hva selve tråden gjelder hadde jeg sett meg om etter en Audi 100 2,8 liter. Den sitter det som regel 174 hester på og noe mer hester trenger du virkelig ikke. Finner du en med Quattro har du bil i massevis å leke deg med. forsikringa til den presset jeg ned i rundt 9 000 kr på gjensidige. det er ikke ille for en slik bil når man er en 18 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fannt ikke noen bedre sted å legge denne så dere får bare flytte om det var upassende!

Som kjennt så er det jo ikke akkurat billig for en person med ferskt førerkort og lite år på baken å få forsikret kjerra si! Er SVINdyrt faktisk:P

Og siden fattern kjører en bil av det litt sintere slaget nekter han å sette forsikringa mi på seg selv, da et bonustap vil koste ham flere titusener mer i året på sin egen bil...

 

Så jeg lurer da på om noen her har tips til biler med litt motor i som det går ann å få forsikret for "ok" pris?! Gjerne driftssikre veteraner... Merke er egentlig ganske uvesentlig.

 

Ved bonusreduserende skade vil man kun miste bonus på det kjøretøy som var involvert i skaden. Andre kjøretøy som man eier, vil beholde sin respektive opparbeidet bonus. Din far vil derfor om bilen registreres og forsikres på ham, ikke få forhøyet premie på sin bil, dersom "din" bil får en bonusreduserende skade.

 

Det er imidlertid viktig at forsikringsselskapet informeres om at det er bruker under x-antall år på kjøretøyet, jf. informasjonsplikten i Forsikringsavtaleloven(FAL) §4-1. I motsatt fall kan forsikringsselskapet kunne avkorte hele eller deler av erstatningsutbetaling ved skade.

 

Så tilbake til ditt spørsmål:

Jeg anbefaler deg først å finne et knippe med biler du kunne tenkt deg å kjøpe, for så å teste hvilke pris du kan oppnå på nettkalkulatorer til forskjellige forsikringsselskap. De fleste forsikringsselskap gir deg 20% starbonus, så legg dette inn i prisberegningen.

 

Ønsker deg lykke til med ditt første bilkjøp! :)

MVH

Øyvind H. Bergesen, Senior rådgiver - Nemi Forsikring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg hadde en Fiat Cinquecento Sporting! Den var utrolig billig å forsikre, tror det var ca. 2500,- med delkasko i Gjensidige.

 

Skjønt, det er jo ikke mye til BIL, men den var billig i innkjøp, drift og forsikring!

 

Biler på den størrelsen, med liten motor (min hadde 1.2 liter, tror jeg) er generelt billige å forsikre - og bruke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
  • 5 weeks later...

chrysler stratus, kom vel på 5000kr på meg eller no, ikke så ille det... 240 er dyr og forsikre, så og si alle populære ungdoms biler er dyre i forsikring. så finn deg en bil en ungdom ikke kunne tenkt seg ha som du ikke ser ofte på veien og ikke minst aldri på bakpå en vikingbil for feil...

audi 100 2.2 quattro

chrysler stratus 98 mod, auto,ac selge

xmerce 190e x2

xnissan 200sx s13

xAudi 90 quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår