Gå til innhold

Motormixing

Ranger emnet


volvovassdal

Anbefalte innlegg

i disse dager er jeg redd den gode gammle 230et'n min snart synger på siste verset.. lurer litt på å flytte over diverse deler fra 230et'n over til ei brukbar b23a blokk med innmat! så hvis jeg flytter over stempler, topp, innsprøytning, turbo, og alt det dær over på b23blokka.. vil det da bli en holdbar motor?? å vil den bli mer holdbar enn en vanlig 230et?? mange som sier det er smidd veiv i gammel b23.. lurer også på hvor mange hk det er forsvarli å ta utav ei gammel b23blokk:) vil også gjerne høre hva dere tror om prosjektet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den her jo høyere komp, så du kan vel ikke kjøre på med 1 bar, men den er vel sikkert like holdbar som 230et. må mekke olje til turbo fra oljetrykksbryter og sveise retur i bånnpanna eller frese hull i blokka til dette.

kompen blir vel den samme som før når jeg fløtter over stemplene å 531 toppen fra 230et'n? bunnpanna fra ET'n fløtter jeg også over:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du de vill ikke passe!

Rådene i B230 blokka er lengre og kryss bolt er 23mm dvs du får ikke de 24mm

kryss boltene som hører til b23 gjennom b230 stempel,,og stempel får feil høgdei blokk.

Ja det er smidd veiv, men har ikke hørt at noen har vridd av ei B230 veiv...

 

det enkleste er å dreie ned 1mm - 1.5mm på de B23 stempla,.

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du de vill ikke passe!

Rådene i B230 blokka er lengre og kryss bolt er 23mm dvs du får ikke de 24mm

kryss boltene som hører til b23 gjennom b230 stempel,,og stempel får feil høgdei blokk.

Ja det er smidd veiv, men har ikke hørt at noen har vridd av ei B230 veiv...

 

det enkleste er å dreie ned 1mm - 1.5mm på de B23 stempla,.

du sier noe dær.. visste ikke det var forskjell på kryss boltene!

mange sier rådene i 230et er dårlige, er rådene i b23 bedre? hadde vært arti om di holdt opp til rundt 300hk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gå å se om du har no retur i bunnpanna på den ET motoren din du:D (for det har du ikke, den sitter i blokka)

hehe, kansje du har rett i d.. var under å bytta den tettningsringen på retur røret, men d er ei stund sia! husker faen ikke om den var på blokka eller ikke, men hvis du sier d så har du sikkert rett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis den 230ET'en din er så sliten, HVORFOR I ALL VIDESTE verden skal du da dra stemplene over i en annen blokk?

satte d litt på spissen at den var så sliten.. var rådene jeg tenkte mest på! hvis stemplene er greie, så bytter jeg bare ringer å fløtter dem over, men siden d ikke går ann, så får jeg heller dreie ned noen andre.. jeg vil ha en motor som tåler ca 260-280 hk i lengden uten åt jeg trenger å kjøpe en FT/FK som koster endel penger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår