Gå til innhold

Motormixing

Ranger emnet


volvovassdal

Anbefalte innlegg

Få tak i en blokk fra en 230f/fb/fx = billig, og kjøp 4 støpte stempler hos spm = 1600,-.

 

Da har du en blokk som er meget driftsikker ved 300hk.

 

b230f/fb/fx etter 1990 da isåfall? hva tror du prisen kommer på?

å når d angår "spm" har du et nr eller en nettside jeg kan nå dem på? å en ting til, koster det mye for råder som tåler en støkk å som passer inn i 230et blokka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekka litt rundt på heimsia til han stenparnermotor.. var mye bra dær!

kan jeg spørre om en 230F fra ca 91 er like holdbar som en 230FT fra 91? med tanke på innmat..

har lyst å bygge en motor som skal tåle ca 300hk over tid, men som samtidli ikke skal koste skjorta!

jeg tenker på en slik oppskrift:

 

-230F Blokk fra 90tallet

-smidde stempler

-531topp (som jeg har fra før)

-garrett T3 turbo (som jeg også har fra før)

-motronic sprut

+ sikkert mye annet jeg må fløtte over fra 230et'n

 

vet jeg ikke får 300hk utav dette oppsettet, men jeg vil ha en holdbar motor som først å fremst går og som jeg kan bygge videre på i ettertid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår