Gå til innhold

"How to" sparkle plast og stål, fjerne utapå-rust, sprøyte grunning og lakk

Ranger emnet


rallyeraider

Anbefalte innlegg

  • 4 months later...
  • Svar 163
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 months later...
  • 3 weeks later...

hei jeg har lakket 2 biler med max meyer lakk hagmans syregrunning og sparkel. er grie den lakken. har oxo en 3 bil som er lakkert (svart) idioten latte bilen stå ute md bare fyller i regn åpne sluser detter er vel ikke bra for rust under fylleren?? det er 3 år siden så ser 2 rust bobbler der nå på den 3 bilen som sto ute i regn med bare fyller dukenukem . den andre bilen som jeg lakkerte i mitt liv ute (hellakkering) volvo 240 syns jeg var bedre enn den som han tok (svart) han er billakkerer i halden. så skal du lakkere bilen så ikke ta svart hvis du ikke kjenner han som gjör det godt.......... mitt råd

volvo no turboshit real power only

http://www.bilforumet.no/200-serien/205733-244-volvo-v8-makeover-p-bilen-motor.html

sveier rust og ordner småting send pm hvis du trenger det östfold:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dama på lakksjappa her hos oss sa at rødsprit går godt an å bruke... rødsprit, tynner, silikonfjerner samme det sa hun, bare det avfetter. Har hun ikke peiling?

Peugeot 406 2000 Stasjonsvogn - Nåværende privatbil

Ford Transit Connect med Securitas Styling - Nåværende arbeidsbil

Toyota Carina 2 1986 - Solgt

Volkswagen Golf 1 1982 - Vraket

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

ingen som sier du må sveise,

så si 70-80 % av alle plastrep jobber nå blir limt.

jeg vil si limen er sterkere.

så lenge du gjør det på rett fremgangsmåte.og ikke limer med noe biltema epoxy eller 3M lim.

eneste limen som er og bruke på plast er teroson 9225.

har ikke hatt tid i det siste til og oppdatere tråden her.

vw golf rallye turbo.Solgt http://www.home.no/rallyeraider

Lakkering. send pm

95 escort cosworth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jobben blir gjort på ordentlig vis så er liming konge. Men av og til blir limet for hardt til å bruke på visse plasser, og da kommer den fine plastsveisingen inn.

 

Og vil si det er feil å si at 9225 er det eneste som funker.. Selv bruker jeg mye fra novatio, og er kjempefornøyd med det..

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig med plastreperasjon på skjermen din ja, gjør dette daglig på jobb, såfremst det ikke lønner seg å kjøpe en ny :) Varme å forme den til, sparkle å slipe ^^

 

Hmm.. er det en komplisert operasjon? Jeg er litt sånn hobby-mac guyver-mekaniker :) Hva bruker du til å varme den med? Fungerer det med en slik varmepistol? Er det vanskelig? Og hvilken type sparkel bør jeg bruke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Heei, bra tråd dette. Jeg holder på og matte ned bilen min, aldri gjort dette før. Pusser ned med p500 med maskin. Jeg har sparklet en del skader, uten og ha grunning på først. I tillegg så har jeg våtslipt over sparklet. Det er mulig det er bart metal under sparklet noen plasser, vill dette ruste? burde jeg pusse vekk sparklet helt, og sparkle på nytt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår