Gå til innhold

Useriøse folk på forumet

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hva er det så feiler folk? :hvaskjera

Hadde avtale med Paj-90 her på forumet om å kjøpe en Golf delebil. Alt var bra, prisen var avtalt og ifølge Paj-90 skulle han være hjemme denne helgen. Han skulle gi meg beskjed nærmere helgen.

Jeg satte i gang å leide henger og satte av lørdagen til å reise, trenger ca 4 timer en vei med henger så hele dagen skulle brukes.

Men "nærmere" helgen var godeste Paj-90 ikke å få kontakt i! Sendte mail,pm og etterhvert sms, der jeg lurte på ståa! Har sett på profilen at han var aktiv på forumet på torsdag. :deng

Det jeg lurer på nå er:Hadde det skadet deg noe jævlig å sendt en meld om at av en eller annen grunn så kan ikke bilen selges eller noe!

Nå ble jeg sittende å vente i tilfelle du hadde en god grunn for å ikke ta kontakt! I tillegg til å måtte betale leie på en biltralle! fucku

Har en beskjed til deg Paj-90:BRENN! :aug:

Synd at sånne folk ødelegger et ellers bra forum. Mange hyggelige her både på Passatforumet og Golf MkIforumet som jeg bruker!

 

Jeg har lest gjennom hele denne tråden nå (og også tittet på paj-90 sin profil), og et par ting slår meg at man bør ha i tankene før man legger ut et sånt inlegg som dette:

  • Har du faktisk vurdert at han kan ha fått et illebefinnende og ligger på sykehus
  • at han har mot all formodning er blitt arrestert for noe
  • ...eller andre akutte ting (sykdom ol) i familien som gjør at man glemmer enkelte andre avtaler og slår av tlf
  • internettforbindelsen hans er nede og telefonene er deffekt/stjålet (lite sansynlig, men dog)

 

Bare lurer litt lissom. Jeg vet det er fort gjort å skyte først å spørre etterpå om man sier det sånn. Virker jaffal litt teit på meg om noen av mine alternativer stemmer, og så har det blitt rene lynsje-stemningen pga din post. Syns man bør tenke litt før man henger ut folk

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har vært online på forumet i ettertid, men er enig at det er latterlig at folk skal stikke å banke duden osv. Herregud, dette skjer mennesker hver eneste dag!!

 

Enig med deg der, det har kostet en person tilhengerleie... ikke egentlig noen big deal mener jeg. Hadde vært verre om bilen hadde blitt betalt uten å bli levert. Men som jeg sa i min tidligere post det kan være andre ting som kan ha forårsaket stillheten

2004 Ford Mondeo 1.8 Trend

1996 Ford Mondeo glx 2.0 (Død 21 August 2009)

1986 Yamaha XJ-600

http://www.my-ride.com

Alle bilder på min side er digitalt signert og kopibeskyttet ifølge åndeverksloven

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle kjøpe noen deler av en kar her på forumet, og han skulle sende de. Men så kom aldri delene, og han sa han hadde vært så opptatt og skulle sende de med en gang. Greit nok for meg, var ikke så voldsomt hastverk. Men det kom aldri noe.. Og så slutta fyren å svare på PM.. Jævlig seigt med sånne useriøse folk, skjønner ikke hvorfor de holder på sånn.. Jeg betalte selvsagt aldri noe på forhånd( noe han faktisk ikke ba meg om å gjøre heller), så jeg tapte jo forsåvidt ingenting på det.

Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car. Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har mail fra en og tapt anrop fra samme kar, en du har gjort en avtale med, da kan du ikke skylde på total offline i månedsvis! Som nevnt har han vært aktiv etterpå, men ikke lenge. Så enten ligger han i koma/fensel/død, skiftet nick eller han driter i avtalen. Han har hatt god tid etterpå til å kontakte meg å forklare. Enig i at å ta karen er litt drøyt, men i de kretsene jeg har holdt meg er et ord et ord! Bryter du en avtale evt handshake, så får du ta konsekvensene! Tiden brukt på planlegging, henting av henger og til slutt masse tid på å prøve å få tak i karen, pluss tilhengerleie og det faktum at han viser liten og ingen respekt gjorde meg pissed. Hater respektløshet og uærlighet! Det føltes riktig da, og det føles riktig ennå å henge ham ut!

“It's better to die standing than living on your knees”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

RonnyL: Hvis du ikke stoler på folk som legger ut annonser på steder som bilforumet, autodb og finn får du holde deg til ebay og qxl. Der er kjøp/salg/bud en bindende handel.

Ikke at jeg av den grunn vil påstå at qxl og ebay er fri for svindlere.

 

Er det virkelig altså slik å forstå at Bilforumet.net har egne regler som tilsier at avtaler om kjøp og salg IKKE er bindende avtaler (noe som for øvrig i så fall er i strid med norsk lov)...?

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig altså slik å forstå at Bilforumet.net har egne regler som tilsier at avtaler om kjøp og salg IKKE er bindende avtaler (noe som for øvrig i så fall er i strid med norsk lov)...?

 

Nope, men vi formidler ingenting. Vi lar folk legge ut annonser (noe som ikke ser ut til engang å ha skjedd her). Hva folk gjør osv får de ta opp med politiet og ikke oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ CrZy T:

For ordens skyld: http://www.bilforumet.net/kjopsalg/showproduct.php?product=3067&sort=1&cat=2&page=2

Hvis folk ikke får reaksjoner på sånn oppførsel, blir det en lavere terskel for å gjøre sånt. Men hvis nicket ditt blir "ubrukelig" fordi at mange vet at du ikke er til å stole på, så er det kanskje en del som tenker seg om!

Sier igjen: Det er deres forum, dere bestemmer. Men å holde det seriøst er i alles interesse.

“It's better to die standing than living on your knees”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, men vi formidler ingenting. Vi lar folk legge ut annonser (noe som ikke ser ut til engang å ha skjedd her). Hva folk gjør osv får de ta opp med politiet og ikke oss.

 

Nei, for all del. Og hva det å skulle dra for å denge opp folk angår, så støtter jeg heller ikke det. Men slik det ble beskrevet her tidligere, så så det ut til at enkelte mente at gyldigheten av inngåtte avtaler var svekket på dette forumet, sammenlignet med andre områder på nettet og det var det jeg ikke helt fikk til å stemme. :)

2001 Audi RS4 2.7 Biturbo & 2010 Ifor Williams CT177

2013 Volkswagen Caravelle 180BiTDI 4Motion DSG

2008 Toyota Land Cruiser 200 V8 Arctic Trucks AT35 (deleier)

1998 Yamaha R1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel vel....her skal jeg si ting skjer. En hel tråd bare om meg....Må si dere er ganske geskjeftige ja. Har ikke hatt mulighet til å lese denne tråden før nå, men må si jeg ble ganske overrasket når jeg leste den. For det første har en eller annen her inne beskyldt meg for å være 15 !? år, og ha "lånt" en annens identitet. Hvor får dere slikt fra? Og til de som ville komme å banke på (hos) meg.....værsågod. Tror ikke det er jeg som kommer verst ut av det besøket. Hva

angår denne avtalen som har skapt så sterke følelser hos dere alle så må jeg beklage, men er samtidig glad for at jeg holder dere engasjert med noe. Den helgen jeg hadde avtale med RonnyL, ble jeg lagt inn på VAS med akkutt halsbetennelse. Denne halsbetennelsen har i ettertid vist seg å være strupekreft, så jeg har hatt et par måneder med smerter, strålebehandling,operasjoner osv. Tror ikke mange av dere andre ville tenkt på en avtale om salg av en delebil i en slik situasjon. Vet ikke helt utfallet av dette ennå, men går det til helvete så har jeg nok av andre ting å be om syndsforlatelse for. Hva tilhengerleien din angår RonnyL, send meg en PM med kontonr. og sum, så ordner jeg opp i dette. Og hva alt snakket ditt om respekt angår....er vel ikke særlig respektfullt å omtale folk offentlig i slike ordelag som det du gjør i denne tråden.

 

Peace

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ Paj90:

I så tilfelle legger jeg meg flat!

Er dette sant, noe som jeg ikke tviler på, så skal jeg seff ikke ha noen penger av deg!

Grunnen til at jeg hisset meg var at jeg så på forumet at du var aktiv, men du svarte ikke på pm, og når jeg ringte på mobilen din så ringte det helt ut. Og de neste gangene var den avskrudd. Så du virket til å være i omløp. Beklager at du har blitt hengt ut, men jeg står med de meningene jeg har ytret om folk som ikke står ved avtaler!

God bedring!

“It's better to die standing than living on your knees”

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår