Gå til innhold

Er slike belter godkjente for gatebruk, og montering?

Ranger emnet


BLACK.PEARL

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
Hvis bilen har belter i baksetet så finnes det fester som en setter i de låsene og så setter en 4-punkt beltene i disse igjen.

 

Ville ikke festet de i et tårnstag da disse som oftest er i aluminium og ikke laget for belastning den veien.

 

oki, er belter bak i itr'n min... får se hvordan jeg får mekka det til ;)

_________________

 

- 02 Audi A4 avant 130hk tdi

 

www.swfoto.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Er det nå den evige "bøtter, 4pkt og bur diskusjonen" skal starte? ;)

I hovedsak så burde jo alle biler ha bur, bare så det er sagt, men jeg tror nok bøtter og 4pkt er mere trygt en vanlige 3pkt-belter. Jeg kan se poenget med at en i større grad bør ha bur med 6pkt da en ikke kan "skli" lengre ned dersom taket blir trykket ned, men med vanlige 4-pkt så er det ingenting som stopper den veien uansett. Dessuten så er det svært skjelden at biler får trykket ned taket rett ved B-stolpen - det skal isåfall mye til. At en sitter stivere med bøtteseter er helt klart og det kan nok være en sikkerhetsrisiko i enkelte situasjoner, men å unngå bøtter og 4-pkt av den grunn blir allikevel som å ta hensyn til 5% av skadene istedet for de resterende. Men selvsagt, alt avhenger av situasjonen.

 

Festet 4pkt-beltene mine i de orginale festene til setebeltene bak.

 

Har forøvrig vært diskutert mange ganger før dette også, eks her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke montert slike belter i en bil som ikke har veltebur.

Du blir jo sittende rett opp. Da tror jeg det blir stygt om bilen går på taket...

 

Jeg måtte ha det i tillegg til de orginale siden jeg har problemer med å holde meg i setet og kjøre samtidig på bane. Velger heller å ha kontroll på rattet slik at jeg ikke ruller rundt :D

 

Men å bruke 4 punkt på vei kan ikke falle meg inn siden:

 

1. Det er arbeidsomt å ha på seg

2. De må være stramme skal de ha funksjon å da blir det ubehagelig over tid

3. Det ser utrolig teit ut på vei ikke minst

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte ha det i tillegg til de orginale siden jeg har problemer med å holde meg i setet og kjøre samtidig på bane. Velger heller å ha kontroll på rattet slik at jeg ikke ruller rundt :D

 

Men å bruke 4 punkt på vei kan ikke falle meg inn siden:

 

1. Det er arbeidsomt å ha på seg

2. De må være stramme skal de ha funksjon å da blir det ubehagelig over tid

3. Det ser utrolig teit ut på vei ikke minst

 

Mvh

det ser jo f*** meg ikke teit ut det da...jævli kult å se... damndamn

2000 Galloper Super Exeed 2,5 TDI, selges

1986 Ford Scorpio 2,0 CL, reservebrakka

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår