Gå til innhold

Kixx

Bruker
  • Innholdsteller

    344
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om Kixx

  • Bursdag 05/10/1983

core_pfieldgroups_99

  • Modell (eks S4)
    RX7
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda RX7 Turbo 2 FC
  • Årsmodell (eks 1995)
    1989
  • Yrke eller sivil status
    maskinist
  • Motor (eks 1.6)
    1,3

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Molde

Kixx's Achievements

  1. Kan være sliten servopumpe. Pumpen er for svak om du har hatt på breiere dekk en originalt. Skaffe krafigere pumpe.
  2. Det kalles likestrøm. Strømmen skal bare gå en vei. Vekselstrøm blir noe annet.
  3. Det er fordi du har 4 takts motor. 1 runde på kammen er 2 runder på veiva. SUG - TRYKK - PANG - BLÅS
  4. Kixx

    Radiator x 2?

    Men skal du må plassere radiatorene ved siden av hverandre, og ikke den ene foran den andre.
  5. Får spørre det første jeg da. Bilen har dårlige bremser. Vakumet i bremsekraftforsterkeren er i orden, normalt slitte klosser og ikke luft i systemet. Hva er grunnen til dårlig effekt? Diesel motor ryker etter overhaling av pumpe på godkjennt verksted. Hva er grunnen? Du sliter med høy SMO temp. Hva kan være feil? Bilen koker. Termostat er byttet. Hva er feil? Det er gult skum på peilepinnen og i toppen av motoren. Hva er feil?
  6. Kixx

    Rust!

    skjære ut rundt rusten, sveise inn en ny bit, og smør med ferromax og tectyl
  7. Får også risting under bremsing vist du har slakke styre kuler.
  8. ikke begynn med noe tilbakebøying av ventiler. Kjøp ny ventil fra cylinderservice. de har på lager, og det koster ca 150 kr.
  9. Det står på kompressoren hvilken gass som brukes på anlegget.
  10. her har det vært varmt ser det ut til.
  11. D+ er vel på dynamoen, men det er også ett problem. Det signalet den skal i utgangspunktet ha for å registrere at motoren går, er 12V, men driten med denne greia, er at den tror motoren går allerede ved ett signal på 2V. Men dette skal vel la seg ordne ved å bruke rele kanskje ja
  12. kan også si at den hvite skal påkobles en plass som får strøm da du vrir om nøkkelen ett hakk. Den blå svarte skal brukes vist du har elektrisk åpning av bagasjerom
  13. hehe, dette er absolutt ikke en alarm og fjernstart som du kobler opp uten god peiling. Det som er problemet med denne fjernstartdelen, er at det er brukt ett vekselrele som de har tatt ut strøm på hvert vekselpunkt. Den ene av de to brune kablene får hele tiden strøm. Du skal bare bruke den som ikke får strøm. Den med strøm kan du bare ta bort. Neste problemet som er mye større er: Når du har koblet alt, trykker på de to knappene for å starte, så kinner den i 0,5 sekund, å så skjer det ikke noe mere. Det du da har problem med er signalet som alarmhjernen skal ha for å vite når motoren går. Denne signal ledningen heter (gasbdn direction light or 12v) tror jeg det var. Den må du koble på en plass som bare får strøm da motoren har startet, og ikke før. Gi beskjed om du har mere problemer med oppkoblingen
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår