Gå til innhold

panelovn

Bruker
  • Innholdsteller

    410
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Om panelovn

  • Bursdag 08/02/1985

core_pfieldgroups_99

  • Interesser
    cars, women, beer, playstation2
  • Modell (eks S4)
    323 GT
  • Biltype (eks Audi)
    Mazda
  • Årsmodell (eks 1995)
    1986
  • Yrke eller sivil status
    student
  • Motor (eks 1.6)
    1.6i gt

Contact Methods

  • Website URL
    http://
  • Bosted
    Tromsø, Norway

panelovn's Achievements

  1. Heisann! Skulle hjelpe naboen med å koble til 1000m på hans V40 idag men fikk ikke styrestrømmen til å stemme! tenkte å hente styrestrøm(86) rett fra fjernlysene og jorde 85. Slik at 1000m går på når fjernlys går på. Alt gikk fint helt til jeg oppdaget at 1000m også gikk på når bare parklysene var på. Fikk liv i de når jeg skrudde på fjernlysene men ikke med lyshornet!! Er det noe spesiell styring av lysene på V40? Noen som vet hvordan 85 og 86 på releet skal kobles for at det skal blir helt rett?? bjørn
  2. Du høres ut som en predikant thklinge, du har bestemt deg for å hate ettermonterte xenonlys og bruker all din energi på å prøve å overbevise andre. Du skal rette på andre selv om de har rett, ved å prøve å vinkle ting annerledes! Kjører selv på veiene i Tromsø med ettermonterte xenonlys, 6000k i nærlysene og 4300k i fjernlysene. Justerte lysene korrekt etter montering(med lysjust. apparat). Eneste gangen noen har blinket til meg var når jeg hadde 3 personer i baksetet og glemte å justere ned. Noe som sier meg at folk ikke blir blendet når lysene er riktig justert. Jeg har en svart primera gt 98` Etter jeg monterte lysene så begynte jeg å legge merke til andre som også har montert xenon, ser det på fargen i lysene på biler jeg vet ikke har det originalt. Har blitt blendet et par ganger, men det er heller sjeldent! Når du sier at du får 2000,- i bot av politiet så er det i utgangspunktet feil. Det er ikke feil lysBRUK. Kansje tror noen politifolk at de kan gi deg bot for det men du kan nekte! Mangellapp er det du skal ha. Og når det gjelder kjøring med nærlys/tåkelys så skjønner jeg ikke hva folk irriterer seg over. Man blir ikke blendet av det heller med mindre tåkelysene er grovt feiljustert eller det faktisk er fjernlys og ikke tåkelys(som f.eks impreza og 323 gtr). Du ødelegger jo egentlig bare for deg selv hvis du kjører på landeveien med tåkelys siden de skaper er skarpt lysfelt rett foran bilen, noe som ødelegger din egen sikt lengre fremme. Men det finnes så mye folk som irriterer seg over alt mulig, jeg bor i borettslag der folk klager på ALT. Jeg gidder ikke lengre bry meg om hva folk syns og mener fordi man klarer aldri å gjøre alle fornøyd uansett. Har sagt min mening nå, blir ikke å skrive flere poster. ps. her får du kjøpt kvalitetsxenonlys til en billig penge med kort leveringstid, 1-2 uker. VVME.COM LLC Your Best HID KIT Supplier
  3. ok.. er det helt nødvendig å bytte vannpumpe? har ikkje bedt folka bestille den. pakning eller pakningssement?
  4. unnskyld at jeg skriver på golf 2 forumet men regner med at det er folk her som kan akkurat dette..! jeg har tatt på meg en jobb jeg allerede føler jeg blir å angre på. skal skifte registerreim, pumpereim + strammere og eventuelt tetteringer på kam og veivaksel på en `92 modell vw caravelle 2.4 diesel. jeg er bilmekaniker men har ikke skrudd noe på caravelle før. er dette en grei jobb og er det noe jeg må ta hensyn til under arbeidet? Mvh Bjørn
  5. var vel ikkje din bil du tenkte på skjønner jeg nå
  6. Heisann folkens! jeg har tatt på meg en jobb jeg allerede føler jeg blir å angre på. skal skifte registerreim, pumpereim + strammere og eventuelt tetteringer på kam og veivaksel på en `92 modell vw caravelle 2.4 diesel. jeg er bilmekaniker men har ikke skrudd noe på caravelle før. er dette en grei jobb og er det noe jeg må ta hensyn til under arbeidet? Mvh Bjørn
  7. Hei folkens! først og fremst vil jeg beklage at jeg har glemt av å svare på hvordan det gikk... Jeg kom på en knepen 3.plass! det var 6 poster: Drivverk, Forstilling, Motor, Elektro, Bremser og Avgass. det var ca 50 poeng å oppnå på hver post og en totalscore på rundt 300.. husker ikke helt! 1. plass: Mads Drape Benonisen, Tromsø, 250 poeng 2. plass: Ingvar ettellerannet, Harstad, 239 poeng 3. plass: Meg (Bjørn Haugland Gynnild), Tromsø, 225 poeng 4. plass: Kim Skauvoll, Finnsnes, uvvist score 5. plass: Kjell Hugo Eilertsen, Finnsnes, uvisst score 6. plass: trakk seg pga sykdom.(Harstad) Jeg fikk et multimeter og en t-skjorte i premie(woohoo) En ting er sikkert, Mads som vant er en meget dyktig mekaniker som reiser til lillestrøm i oktober for å delta i NM. Han kommer til å hevde seg! Troms har ikke ugrunnet 2 førsteplasser og 1 andreplass i de 3 siste NM. Jeg er litt skuffet over å ha "tapt" med så liten margin, hadde gjort det strålende på de 5 første postene med bortimot full score, men så dreit jeg meg på leggen i elektro oppgaven! jeg begynnte å stresse og fikk dårlig tid på halve oppgaven! litt dumskap og litt uflaks blandet sammen! Takk for oppmerksomheten folkens
  8. hei folkens! hadde store problemer med internett oppkoblingen min i hele gaar saa jeg fikk ikke svart paa saa mye som jeg onsket! naa sitter jeg paa hotellet i harstad paa en datamaskin med engelsk tastatur..! konkuranssen starter i morgen klokken 0830.. burde vel gaa aa legge meg naa... gruer meg.. tror det blir knallhard konkuranse
  9. helvette som jeg sliter med internett oppkoplingen min!!! har jo nesten ikke fått svart på noe
  10. for mager blanding.. mål avgass for å sjekke! er det montert turbo? sett på større dyser, eventuelt mapping av motor for bedre fylling og forbrenning..
  11. Har hatt problemer med å komme meg inn på siden i hele ettermiddag! døds irriterende! 1: kansje fading..! bremsene har blitt for varme og har glassert seg. Etter å ha sjekket det så ville jeg sjekket om alle bevegelige deler går som de skal, om det er forskjellig slitasje på h.s kontra v.s! rust rundt stempel er ikke umulig. 2: Pumpa er sannsynligvis ikke riktig innstillt, kontroller tenningstidpunkt(innsprøytningstidspunkt) enten dynamisk eller statisk! er innsprøytningstidspunktet for sent vil den ryke mye svart! kansje er pumpereima satt på feil.. 3:Hva er SMO? 4: Enten tett radiator som blokkerer vanngjennomstrømningen, defekt vannpumpe som stopper gjennomstrømningen eller defekt toppakning.. 5: gult skum..?? det eneste jeg kan tenke meg er kjølevann i motoroljen..! enten defekt toppakning eller utslitte o ringer i oljekjøler(charge cooler)
  12. For dere som ikke har sett den gamle tråden "en utfordring" så bør dere ta en titt.. Troms mesterskapet(innledende runde NM i bilmekanikk) er til helgen og nå trenger jeg hjelpen deres igjen! Denne runden er rent praktisk og består av 6 poster på f.eks: bremser, motor, motorstyring, understell, elektro, diesel. på hver post får jeg en praktisk oppgave som tar fra 30 min til 60 min å løse! Jeg henger fryktelig etter på forumet og burde laget denne tråden for en uke siden men det har alltid kommet noe i veien! jeg legger ut tråden nå men jeg begynner ikke svare før i morgen ettermiddag..! Så nå må dere stille meg masse tekniske spørsmål for å skjerpe kompetansen min i faget! jeg har fortsatt ingen verkstedhåndbøker tilgjengelig så jeg kan ikke svare på spesifikke spørsmål om enkelte merker og modeller som krever det. kom gjerne med opplysninger som man ikke tenker over til vanlig men som er viktig innenfor personbil! Husk! Mesterskapet er bilmekanikk på personbil så dere trenger ikke spørre spørsmål som ikke er kurant! f.eks: hvilken olje brukes på formel 1 motorer? eller lignende! lykke til ;-)
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår