Gå til innhold

Biltilsynet hater Accorden min (digresjon).

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

  • Svar 42
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Tillates det å kjøre med uregistrert og ugodkjent bil på gatebil? I så fall; Gjør alt du kan med den for å gjøre den morsom, stripp vekt etc.. grisekjør på gatebil og skrot den :)

 

Her nord oppfordrer vi ikke til å dra på gatebil vell, når du kan kjøre på skandinavias beste bane rett i vår egen bakgård. Gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hva dere sutrer for når det gjelder kontakt med tilsynet.

Gjør skikkelig jobb i forkant! Undersøk hva f som feiler bilen før dere drar dem med på PKK eller for godkjenning på tilsynet.

 

Det med eksosanlegget syns jeg dog var litt unødvendig dersom det ikke er unødvendig støy! Trodde også de fleste trafikkstasjoner hadde db-måler. Kanskje i gamle dager det?

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg som eier accorden nå... har sveiset rust nå i helgen å bilen er nå endelig rustfri. eneste som mangler nå er å fikse tankmåleren.. (regner med den blir kjøpt ny) og fikse instrumentlys.. (Aner ikke hva som er galt).. Skal inn på kontroll i slutten av januar.. da står den på orginale fjærer, skal ikke sette på orginalt eksosanlegg. regner med at den går gjennom

Mvh André Elde

Escort mk2

Honda accord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For guds skyld, forsikre den og få den stjålet, siden forsikringspremien for alle andre oss alle er jo så "lav".

 

Håper du ser ironien i dette.

Please. Jeg tok med de alternativene for moros skyld. Du ser, jeg er den typen som ikke lyver, blir løyet til, ikke stjeler, blir stjålet fra, ikke svikter noen, blir selv backstabbet etc. etc.

 

 

 

 

Her nord oppfordrer vi ikke til å dra på gatebil vell, når du kan kjøre på skandinavias beste bane rett i vår egen bakgård. Gjør det.

ACR hadde vært litt enklere, ja. Men jeg tror ikke jeg har banekjøring i blodet, helt egentlig. Kanskje i en bedre bil i forbindelse med drifting, men ellers tror jeg ikke det er så spennende (det koster mere enn nok iallefall).

 

 

 

 

Skjønner ikke hva dere sutrer for når det gjelder kontakt med tilsynet. Gjør skikkelig jobb i forkant! Undersøk hva f som feiler bilen før dere drar dem med på PKK eller for godkjenning på tilsynet.

...Sa mannen med dønn original mann-med-hatt-bil. Dessuten var min modifisert før jeg kjøpte den; og den hadde blitt godkjent hvis jeg bare hadde truffet på en annen kontrollør (f. eks. en kar der i 60-åra som var trivelig å prate med mens jeg var der; imotsetning til han mongoen med mindreverdighetskomplekser jeg traff på). Det er jo klart, hadde jeg vært omentrent 5 år eldre eller bilen hadde vært alt annet enn Japansk hadde den selvfølgelig blitt godkjent uten spørsmål.

 

 

 

 

jeg som eier accorden nå... har sveiset rust nå i helgen å bilen er nå endelig rustfri. eneste som mangler nå er å fikse tankmåleren.. (regner med den blir kjøpt ny) og fikse instrumentlys.. (Aner ikke hva som er galt).. Skal inn på kontroll i slutten av januar.. da står den på orginale fjærer, skal ikke sette på orginalt eksosanlegg. regner med at den går gjennom

Det er hyggelig å se at min gamle bil har havnet hos en kar med både peiling og pågangsmot. Jeg ønsker deg det beste for fremtiden; håper bilen blir i orden og godkjent uten større komplikasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Sa mannen med dønn original mann-med-hatt-bil. Dessuten var min modifisert før jeg kjøpte den; og den hadde blitt godkjent hvis jeg bare hadde truffet på en annen kontrollør (f. eks. en kar der i 60-åra som var trivelig å prate med mens jeg var der; imotsetning til han mongoen med mindreverdighetskomplekser jeg traff på).

 

 

Mann med hatt bil ja..Hehe. Hva veit du om det?

 

Kort fortalt den er relativt original, dog er den senket 35-40mm og har gått gjennom 2 PKK uten feil på de årene jeg har hatt den.

 

Forrige bilen min: 88-230E var typisk ungdomsbil som jeg hadde i 4 år. Senket 50mm eller så, felger med feil innpress, størrelse osv.

Gikk rett gjennom flere kontroller uten anmerkninger, siden bilen var godt holdt.

 

 

Syns det blir tåpelig å legge skyld på kontrolløren når han påpeker faktiske feil! Dog kunne han spart seg for eksosanlegget om det faktisk var så lite støy som du sier.

 

Det er jo klart, hadde jeg vært omentrent 5 år eldre eller bilen hadde vært alt annet enn Japansk hadde den selvfølgelig blitt godkjent uten spørsmål.

 

Jaja, regner med du er av de som alltid kommer til å få trøbbel med tilsynet hver gang du skal innom der.

Reglene er lik for alle.

 

 

Poenget er: Ligg i forkant når det gjelder alle ting som gjelder godkjenninger.

 

Jeg pleier alltid å gå over hele bilen før PKK, skifte ting som er gåent, for å være sikker på at den sklir gjennom med minst mulig bøll

02 MB C220T CDI Avantgarde

93 MB 220E

x - 86 MB 230E

x - 90 MB 300TE

x - 88 MB 230E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann med hatt bil ja..Hehe. Hva veit du om det?

Kvalifisert gjetning ;)

 

 

 

 

Jaja, regner med du er av de som alltid kommer til å få trøbbel med tilsynet hver gang du skal innom der.

Reglene er lik for alle.

Reglene er like, ja, men praktiseringen variérer. BT kjører en hard linje mot ungdom, og spesielt mot ungdom i Japansk bil.

 

 

 

 

Poenget er: Ligg i forkant når det gjelder alle ting som gjelder godkjenninger.

 

Jeg pleier alltid å gå over hele bilen før PKK, skifte ting som er gåent, for å være sikker på at den sklir gjennom med minst mulig bøll

Definitivt en god idé; dessverre kræsjet dette litt for meg da girkassa rasa en fire måneder før kontrollen, og jeg måtte bruke Fire Store på å få fikset dette; en sum det er vanskelig for en student å hoste opp på stående fot. Nå skal jeg dermed ikke påstå at jeg gjorde absolutt alt som sto i min makt for å få bilen klar til kontrollen (eksempel, bærekuler skifter man like så godt på parkeringsplassen); jeg "visste" at jeg ville ende opp med en eller flere toerfeil som ville sørge for at jeg måtte inn på etterkontroll på et senere tidspunkt. I ettertid ser man at mye kunne vært gjort annerledes, men den som lever, lærer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

og hvilken bil er det du går for nå da? blir vel honda igjen,eller? ;)

Mest sannsynlig. Ingenting er bombesikkert, men jeg kunne godt tenke med en CB-Accord fra 1992 eller 1993. Det er en fin base å bygge videre på; man får slengt deler etter seg, H22A'en boltes rett nedi, egenvekta er lav, kvaliteten på bilen er grei, den ruster ikke så alt for mye og så videre. Nå er selvfølgelig RWD å foretrekke, men jeg får ingen RWD Honda til fornuftig pris, og bilen burde absolutt være en Honda (se signatur for nærmere detaljer).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår