Gå til innhold

Gruppe A 242??????

Ranger emnet


Baron

Anbefalte innlegg

Vet noen der ute om en original 242GR A bil, helst skandinavia, men ellers alt av interesse.

Er på leting etter en som har mest mulig av de orginale tingene, men motor og senterbolt, understell er det viktigste.

 

Dette er en drøm jeg prøver å få kjøpt, men det skal vise seg å være vanskelig å finne i det heletatt.

 

ALL INFORMASJON TAES MOT MED STOR TAKK

 

Gjærne en som har fått litt juling, alt kan repareres.....

 

dette er det denne tråden handler om. hvorfor mase å gnæge om alt mulig annet

blir for dyrt, bygg replica, usautgaver osv osv. dere vet vell fint lite om mannen (eller dama for alt jeg vet) har råd eller ikke, hold øyne å ører oppe å si ifra om dere hører om en tilsalgs. DET er hva han vil vite.

oppskrifter på hvordan han bør bygge å hva... når ba han om det??

 

om han skrinlegger grp.a drømmen, å heller bygger seg sin egen værsting 242 så spør han sikkert om råd hær. til da shout it

 

å so what om han må betale flere hundre tusen for en grp.a bil, D-R-Ø-M-M-E bilen... hvist det er det han vil bruke mange 1000 på så la han gjøre det!

den blir neppe mindre værdt med åra uansett...

 

lykke til baronen

å sorry for at jeg sikkert var litt oftopic, men dette skjer jo på 90% av alle tråder hær, lei av det... folk som vil ha mest mulig inlegg eller hva faen det nå er.

240 75mod V8

245 76mod TIC B21ET

63 Cadillac deville

step in and sitt down, shut up and hold on!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 617
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

 

Turboperformance:

 

jeg har flere bilder av 242 EVO me 225hk's motorn, så jeg holder me deg, skal hive ut bilder, må bare lete igjenom her! *mange bilder*

 

Du behøver ikke legge ut bilder for min del, jeg fikk mange bilder fra eier da jeg selv spekulerte i å kjøpe bilen.

 

Og ja; vi er eksperter på å spore av tråder i Volvo-forumet :hammer

 

Og JEPS: for de som VET verdien på en ekte gr. A 242 kan det kan være vanskelig å ta en på dette forumet som ønsker en slik bil seriøst (så sant man ikke snakker "lottomillionærer er ikke som andre millionærer"! :jackinbox

 

NÅ skal jeg prøve å holde kjeft helpme

Hade hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke den oppskriften grom??

jeg sa ikke den er grommere enn gr.a. bil.

MEN: det du skal huske på:

 

 

MED ANDRE ORD:

477 av 500 gr.a. biler ble robbet for konkurranseutstyr og solgt som standard 242turbo. mao. vil den oppskriften jeg gav være råere enn de robbede gr.a. bilene.

 

MED ANDRE ORD:

De eneste *ekte* gr.a. bilene, er de som ble brukt i race.

De homologerte bilene, som ble solgt til gate, var standard 242 turbo etter de hadde blitt inspisert. Volvo robbet de for utstyr og solgte de som standard 242 turbo, da med unntak av vinge og "flathood".

 

Jeg kom ikke med påstander om bedre bil enn gr.a., men det er nok bedre enn gr.a. bilene som gikk på veiene med skilt!

 

om du skal ha en EKTE gr.a. bil, (som sikkert er umulig å få tak i), må du nok ut med over en mill

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SER UT TIL AT DU BEGYNNER Å SKJØNNE HVA JEG ER PÅ JAKT ETTER:

DET ER DEN BANE VERSJONEN JEG ER PÅ JAKT ETTER, OM DEN KOSTER 1MILL. SO WHAT......... HVA TROR DU DEN ER VERDT OM 10 ÅR. 2MILL..3MILL. HVEM VET!!!!

DA KAN JEG KOSE MEG MED EN KLASSISK VÆRSTING OG VITE AT DET ER EN NY GENERASJON SOM HAR AKKURAT SAMME DISKUSJON SOM VI HAR NÅ. OG KAN SELGE DEN, ELLER BEHOLDE DEN.

oG JEG VET VELDIG GODT AT DET MULIGENS IKKE ER Å OPPDRIVE EN SLIK BIL SOM ER FOR SALG NÅ, MEN HVIS MANN IKKE PRØVER, SÅ KAN DET HENDE EN ANNEN LURING KJØPER DEN RETT FORRAN NESA PÅ MEG.

HÅPER DU SKJØNNER AT VI ER LIKE SINNEDE VOLVO ENTUSIASTER OG AT DET ER LOV OG IRRITERE LITT HER INNE PÅ FORUMET DA DET ER 13 VERDENSMESTERE HER PÅ DUSINET. MANGE ER UNGE OG BEDREVITERE, OG MANGE KAN IKKE SKRU EN SKRUE SELV. MEN DET VIKTIGSTE ER VEL Å HJELPE HVERANDRE OG OPPRETTHOLDE ENTUSIASMEN FOR MERKET VÅRT.

 

PEACE AND LOVE IN A VOLVO TRUNK!!!!!!!

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er det denne tråden handler om. hvorfor mase å gnæge om alt mulig annet

blir for dyrt, bygg replica, usautgaver osv osv. dere vet vell fint lite om mannen (eller dama for alt jeg vet) har råd eller ikke, hold øyne å ører oppe å si ifra om dere hører om en tilsalgs. DET er hva han vil vite.

oppskrifter på hvordan han bør bygge å hva... når ba han om det??

 

om han skrinlegger grp.a drømmen, å heller bygger seg sin egen værsting 242 så spør han sikkert om råd hær. til da shout it

 

å so what om han må betale flere hundre tusen for en grp.a bil, D-R-Ø-M-M-E bilen... hvist det er det han vil bruke mange 1000 på så la han gjøre det!

den blir neppe mindre værdt med åra uansett...

 

lykke til baronen

å sorry for at jeg sikkert var litt oftopic, men dette skjer jo på 90% av alle tråder hær, lei av det... folk som vil ha mest mulig inlegg eller hva faen det nå er.

 

 

 

DU ER FAKTISK ENESTE KAREN SOM VIRKELIG SKJØNNER HVA JEG PRATER OM HER,,,,,,TAKKER FOR DIN SYMPATI.....FY FLATE Å KULT. BEGYNTE Å TRO AT JEG VAR STOKK DUM ELLER AT JEG HADDE VANSKELIGHETER MED Å FORKLARE HVA EN EKTE GRUPPE A BIL ER.......HA H A

cheers cheers

HADDE DU IKKE BODD SÅ LANGT UNNA SKULLE VI TATT EN KALD EN TROR JEG.

 

 

TOPP AT DU FØLGER MED VIDERE, FOR DET FINNES VISST NOEN SOM IKKE HELT HAR SKJØNT TING, OG HAR GREID Å HOLDE SEG TIL TEMAET HER

 

TAKKER IGJEN :wave

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du behøver ikke legge ut bilder for min del, jeg fikk mange bilder fra eier da jeg selv spekulerte i å kjøpe bilen.

 

Og ja; vi er eksperter på å spore av tråder i Volvo-forumet :hammer

 

Og JEPS: for de som VET verdien på en ekte gr. A 242 kan det kan være vanskelig å ta en på dette forumet som ønsker en slik bil seriøst (så sant man ikke snakker "lottomillionærer er ikke som andre millionærer"! :jackinbox

 

NÅ skal jeg prøve å holde kjeft helpme

Hade hellothere

 

 

JO HAN TRENGER Å LEGGE UT BILDER HER, FOR DET PASSER BEDRE EN SVADA PRAT

 

TROR DU ALLE I NORGE HAR AKKURAT LIKE MYE PENGER???? NOEN HAR LITT, ANDRE HAR MYYYYYYYYYYYYEEEEEE.

ANDRE PRIORITERER MYE PENGER TIL HOBBY OG INTERESSER, SÅNN SOM MEG.

 

OG HVORFOR SKAL MAN IKKE TA DET OPP SERIØST NÅR JEG SØKER INFORMASJON FOR Å FINNE EN SLIK BIL......DU KJENNER IKKE MEG!

 

:nono:

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal jeg være ett til rasshøl her...

 

det mannen er ute etter er en 240 gr.a BANEBIL! for og være helt ærlig, så tror jeg ikke det er di trehundreogsnekkerbu 240`ene med automatgir og 155.

 

han går nok for en gr.a bil som ble KJØRT på bane og ikke er registrert.

 

håper jeg har rett i det jeg skriver her nå. (if not nevermind)

 

 

personlig håper jeg inderlig du klarer og finne et eksemplar og får dette opp i skikk, og slenger MASSE bilder inn på forumet her :)

some people say that they dont drive fast, they fly low... I`LL BET MY ASS THEY DONT HAVE FLIGHT SERTIFICATION!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette sier jeg ikke for å være frekk/forsette O:T'en, men tingen er bare den, at om en mann igata, ville hatt en 242 grp.A bil, ville han nødig spurt etter den her, selv om han fikk inn bongen en lørdagskveld! de vokser liksom ikke på trær, og om grp.A bil var realistisk for en gaus, ville denne karen gjort hjemmeleksa si(ikke frekt ment mot deg!) og funnet ut hvor de gjenlevende bilene holdt til, og tatt kontakt med eier'ne, ikke på et forum, 50% bestående av sprengkåte fjortisser som kjører moped..(litt ufin var jeg nå:()

 

men uansett, om du har stålet til det, ønsker jeg deg lykke til!

-takk for meg:)

 

(beklager om d kom noen kvasse uttalelser, eller om noen tok seg nær av noe her..beklager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå skal jeg være ett til rasshøl her...

 

det mannen er ute etter er en 240 gr.a BANEBIL! for og være helt ærlig, så tror jeg ikke det er di trehundreogsnekkerbu 240`ene med automatgir og 155.

 

han går nok for en gr.a bil som ble KJØRT på bane og ikke er registrert.

 

håper jeg har rett i det jeg skriver her nå. (if not nevermind)

 

 

personlig håper jeg inderlig du klarer og finne et eksemplar og får dette opp i skikk, og slenger MASSE bilder inn på forumet her :)

 

 

 

TAKKER SÅ MYE yodude

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette sier jeg ikke for å være frekk/forsette O:T'en, men tingen er bare den, at om en mann igata, ville hatt en 242 grp.A bil, ville han nødig spurt etter den her, selv om han fikk inn bongen en lørdagskveld! de vokser liksom ikke på trær, og om grp.A bil var realistisk for en gaus, ville denne karen gjort hjemmeleksa si(ikke frekt ment mot deg!) og funnet ut hvor de gjenlevende bilene holdt til, og tatt kontakt med eier'ne, ikke på et forum, 50% bestående av sprengkåte fjortisser som kjører moped..(litt ufin var jeg nå:()

 

men uansett, om du har stålet til det, ønsker jeg deg lykke til!

-takk for meg:)

 

(beklager om d kom noen kvasse uttalelser, eller om noen tok seg nær av noe her..beklager)

 

 

Skjønner hva du mener, vet de ikke vokser på trær, og har ettersøkt disse bilene flere steder og faktisk i sverige,tyskland og dubai(fikk snusen i en der faktisk, men der stoppet det).

He he sant det du sier, at det er mange som ikke er tørre bak øra, og som ikke vil forstå, bare kværulere på alt. Må si jeg angrer litt på at jeg startet denne tråden, men nå har jeg faktisk noen tips om ting. og kan jobbe litt utifra det. OG HVIS DET ER NOEN SOM FORTSATT IKKE SKJØNNER HVA JEG LETER ETTER.........SÅ ER TIPSET Å LESE HELE TRÅDEN PÅ NYTT, FOR Å SE OM DERE SKJØNNER DET DA.

Takker for innlegget ditt, selv om disse kåte mopedistene sikkert blir litt grinete på deg :hammer :hammer :hammer

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo flere bilder av grp a biler som ligger ute på nett, dersom man vil se de... det er jo bare å søke, det :hammer

 

baron: du må bare stå på i letingen etter drømmebilen, alt til sin tid, sier nå jeg... hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ordner seg nok;) men som jeg nevnte tidligere, om du er gutt med stål, ønsker deg så inderlig lykke til! hadde vært stas om "vi" hadde fått en grp.A på gatebil neste år!

 

2ting til forresten, åssen grp.A bil er det egentlig du var på jakt etter nå igjen? og hvor gammel er du/hvor mye stål punger du ut med iværste fall om du finner DRØMMEBILEN, som er 100%som du drømmer om!

*litt nysjerrig seru;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo flere bilder av grp a biler som ligger ute på nett, dersom man vil se de... det er jo bare å søke, det :hammer

 

baron: du må bare stå på i letingen etter drømmebilen, alt til sin tid, sier nå jeg... hehe ;)

 

 

TAKKER. BRA MED STØTTE I DEN TUNGE LETINGEN :biker

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe ordner seg nok;) men som jeg nevnte tidligere, om du er gutt med stål, ønsker deg så inderlig lykke til! hadde vært stas om "vi" hadde fått en grp.A på gatebil neste år!

 

2ting til forresten, åssen grp.A bil er det egentlig du var på jakt etter nå igjen? og hvor gammel er du/hvor mye stål punger du ut med iværste fall om du finner DRØMMEBILEN, som er 100%som du drømmer om!

*litt nysjerrig seru;)

 

Er snart like gammel som en pepperbørse, har hatt 118 biler. 100 av de er siden 2000.

(og det er mye gromme biler, ikke bare dritt)

og summen på drømmen min, det er uvisst, men skal nok grave dypt i madrassen hvis jeg finner "DEN" jeg vil ha.

 

Litt difuse svar, men velger å ha det slikt.

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være litt positiv da:

Heico Motorsport i Tyskland har en Volvo 242 Gr. A, men det ser ut som en replica de har snerkret sammen selv, mer her:

 

http://www.heicosportiv.de/news-details.asp?lang=gb&nid=77

 

Uansett en jæ* strøken bil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår