Gå til innhold

Gruppe A 242??????

Ranger emnet


Baron

Anbefalte innlegg

  • Svar 617
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Er no inni granskævven vanskelig å finne en grp. A bil. Jeg har aldri sett en eneste ekte gruppe A-bil, bortsett fra at det står en på Volvo-museet i sverige tror jeg. Hadde heller bygd meg en grom 242 jeg, får mer bil & motor & drivverk for penga da enn en grp. A-bil, men en drøm er en drøm. Grp-A er noe helt spesielt da!! Ikke noe å si på det...

 

Helt enig; hadde jeg eid en museumsgjenstand hadde jeg ikke hatt samvittighet til å buke den skikkelig. Og en grombil er vel til for å brukes???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er det gruppe a cooler?å hvor får man kjøpt slik? :wave

 

Får nok ikke kjøpt sånne gitt, men virkningsgraden på den der er noe av det bedre, samme med flow'en! Fine bøyer gjør sitt :)

 

Helt enig; hadde jeg eid en museumsgjenstand hadde jeg ikke hatt samvittighet til å buke den skikkelig. Og en grombil er vel til for å brukes???

 

Ja, enig. Museumsgjenstand, slik som gruppe A-bilene er jo helt unikt, og eier man en sånn en er man jo nødt til å kjøre pent. Og det andre jeg tenker på er at felger med senterbolt er dyrt å kjøpe, så det lønner seg nok heller å bygge et eget verk, for så å hive på noen normale 5*108-felger. Går jo med en haug dekk på ikke så alt for lang tid når man kjører normalt med go'bila" :)

 

S13: Skulle aldri solgt den da vettu :D hehe, men gjort er gjort....

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke helt uoppnåelig.. Faren til en jeg gikk i klasse med på videregående kjøpte opp en kollisjonsskadet grpa 242. Fikk bud på 125 000 på bare motoren, men han ville ikke selge.. Er noen år siden nå, men tror ikke han har solgt den enda..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det er like greit å avslutte tråden og kunkludere med at drømmen til Baron vil forbli en søt drøm for alltid :hammer

 

 

Hvorfor mener du at denne tråden kan avsluttes, Du er vel ikke KONGE på denne siden.

-Jeg vet akkurat hvor vanskelig det er å få tak i en slik bil, har etterlyst i sverige også.

-hvis noen her inne kanskje kan hjelpe meg, så må vel dette være en av misjonene til dette forumet

 

Så hvis du mener noe annet, så trenger du ikke gå inn på denne tråden og være en som skal slenge spydigheter, isteden for å hjelpe....

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke helt uoppnåelig.. Faren til en jeg gikk i klasse med på videregående kjøpte opp en kollisjonsskadet grpa 242. Fikk bud på 125 000 på bare motoren, men han ville ikke selge.. Er noen år siden nå, men tror ikke han har solgt den enda..

 

 

 

Har du noe mere info om denne bilen..... hvor den befinner seg, evt hvem som eier den..... Dette er akkurat info jeg trenger.

Takker for hjelpen .

Fint om du kunne pm meg litt informasjon om denne.

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker det var en thread på forumet her, for lenge siden.

Den var om felger med "juksesenterbolt", til 240.

dvs. felgene skrudde man fast i spacers, som var skrudd i nav.

 

da brukte man senterbolt på felgene, men vanlige muttre på spacers.

 

var ganske fete og rimelig billige.

husker dog ikke hvem/hva eller hvor, men det var et svensk firma.

 

ellers, jeg må også si meg enig i de fleste her:

En gr.a. bil, vil nok koste en god del 100.000kr!

Mao. kan du få bygget en *meget* spesiell bil for samme sum.

 

Du kan jo også lure på hva det vil koste å forsikre en 242 med 350-375hk TIC motor. hehe.. $$$$$

Jeg ville aldri eid en så spesiell bil, pga. jeg har ikke garasje..

 

Folk vil gjerne herpe slike biler, om de ser de på gaten, ut av misunnelse.

Evnt. kan du vedde på den hadde blitt stjålet riiiimelig fort.

Desverre er det veldig mange uærlige/teite folk.

 

Kjøp deg en 242 og bygg den opp:

242: ca. 7.500-10.000kr

Bakaksel med truetrac: ca. 7.500-10.000kr

Skikkelig girkasse: 10-15.000kr

850R motor (fordeler må flyttes): ca. 20.000kr?

960 bunnpanne (må kortes inn): ca. 1000-2500kr

Eksos: ca. 3.000kr

Felger: 15-20.000kr (med dekk)

Dempere: ca. 6.000kr

Fjærer: ca. 1300kr

Stabstag fremme og bak: ca. 3000kr

Diverse andre stag: ca. 3.000kr

Superflex foringer: ca. 3300kr(?)

 

Da er man oppe i 97.100kr

Så skal du sikkert ha litt annet snacks til bilen også..

 

feks: glassfiber panser: 1000 SEK

glassfiber bagasjeluke: 1100 SEK

glassfiber skjermer fremme..

++++

 

mao. for ca. 120-150.000kr, har du en 242 på ca. 1000kg som akser *rimelig* greit.

 

gr.a. bilen koster nok 200.000+++++++++ * x ^ y

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår