Gå til innhold

Gruppe A 242??????

Ranger emnet


Baron

Anbefalte innlegg

Vet noen der ute om en original 242GR A bil, helst skandinavia, men ellers alt av interesse.

Er på leting etter en som har mest mulig av de orginale tingene, men motor og senterbolt, understell er det viktigste.

 

Dette er en drøm jeg prøver å få kjøpt, men det skal vise seg å være vanskelig å finne i det heletatt.

 

ALL INFORMASJON TAES MOT MED STOR TAKK

 

Gjærne en som har fått litt juling, alt kan repareres.....

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 617
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Mener det er en Grp. A 242 her i Brandbu nå, til salgs på Bilgården..

 

Jeg passerte den igår.. Men jeg tror den så altfor strøken ut til å være en "ekte"... rakk heller ikke å se om den var en 242.. :S Skal spørre i morra.. Men den var RÅ!

- Volvo V70 '05 2.0T

- Volvo 240 '83 B23A/M46

x Nissan Sunny 1.6 SLX

x Suzuki RMX '04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veit dette er litt feil tråd, men er jo snakk om grp. A her..hvilke biler kjørte den mot..? jeg var nok ikke så gamel når 242 grp. A hadde sine glansdager, så har ikke peil på vilke biler den danket ut..!

 

*åssen ville en 242 grp. A gått mot en e30 M3?

 

var vel ingen ting som hette m3 den gangen. meh har sett gr.a kjørt mot en bmw 745 bi turbo.. å den gjikk ræva

Volvo 242 Dl 81 mod

Volvo 240 Gle 86 mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at de ekte gr.A karosseriene var dyppet i syre Devil for at de skulle bli lettere. Dessuten hadde de innebygget pneumatisk jekkesystem for superraskt hjulskifte. Men se på specs under linken over, så forstår dere hva som er så spesiellt med er enkte gr. A bil.

 

Må ikke forveksles med en haug med originale Volvo 242 som ble ombygd til gr. A i ulik grad. Jeg mener den eneste "ekte" gr. A var den som kjørte ETCC og DTM på midten av -80 tallet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at de ekte gr.A karosseriene var dyppet i syre Devil for at de skulle bli lettere. Dessuten hadde de innebygget pneumatisk jekkesystem for superraskt hjulskifte. Men se på specs under linken over, så forstår dere hva som er så spesiellt med er enkte gr. A bil.

 

Må ikke forveksles med en haug med originale Volvo 242 som ble ombygd til gr. A i ulik grad. Jeg mener den eneste "ekte" gr. A var den som kjørte ETCC og DTM på midten av -80 tallet.

 

 

Jeg er fullstendig klar over hva jeg er på jakt etter, og det er "the real thing"

En kopi er lite interessant, da skal det være riktig pris hvertfall

Det er kjedelig og vite alt, men ikke vite hvorfor!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er no inni granskævven vanskelig å finne en grp. A bil. Jeg har aldri sett en eneste ekte gruppe A-bil, bortsett fra at det står en på Volvo-museet i sverige tror jeg. Hadde heller bygd meg en grom 242 jeg, får mer bil & motor & drivverk for penga da enn en grp. A-bil, men en drøm er en drøm. Grp-A er noe helt spesielt da!! Ikke noe å si på det...

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår